AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Mitt elste barn har flyttet ut på en måte. Fått seg kjæreste ( første) og flyttet inn hos kjæresten i forrige uke. I en by 2 timer unna . De har kun vært sammen i 2 mnd . Meste av tingene til mitt barn ligger forsatt her pga ikke plass hos kjæresten . Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. Er stor nok til å bestemme selv. Men skal jeg la rommet være . Har yngre søsken som kunne trengt mere plass. Men vet jo ikke om dette forholder varer. Og om jobb er mulig å få tak i osv. Og hva kan jeg si . Nekter ikke ungen noe . Er voksen men er litt rart Anonymkode: 0c775...ed1
Gjest BearMama Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mitt elste barn har flyttet ut på en måte. Fått seg kjæreste ( første) og flyttet inn hos kjæresten i forrige uke. I en by 2 timer unna . De har kun vært sammen i 2 mnd . Meste av tingene til mitt barn ligger forsatt her pga ikke plass hos kjæresten . Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. Er stor nok til å bestemme selv. Men skal jeg la rommet være . Har yngre søsken som kunne trengt mere plass. Men vet jo ikke om dette forholder varer. Og om jobb er mulig å få tak i osv. Og hva kan jeg si . Nekter ikke ungen noe . Er voksen men er litt rart Anonymkode: 0c775...ed1 Barnet er voksen og myndig? Ved å flytte ut så har barnet gitt fra seg rettighetene til å ha eget rom når du har flere barn som trenger plassen. Du gir rommet til yngre søsken og så innreder du et gjesterom til eldstemann og pakker bort tingene og lagrer dem. Man kan ikke forvente at barnerommet skal stå urørt som et museum på ubestemt tid etter en har tatt valget om å flytte ut.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Akkurat nå, BearMama skrev: Barnet er voksen og myndig? Ved å flytte ut så har barnet gitt fra seg rettighetene til å ha eget rom når du har flere barn som trenger plassen. Du gir rommet til yngre søsken og så innreder du et gjesterom til eldstemann og pakker bort tingene og lagrer dem. Man kan ikke forvente at barnerommet skal stå urørt som et museum på ubestemt tid etter en har tatt valget om å flytte ut. Ja men er litt usikker på hvor lenge dette forholdet varer . Om det bare er i føsteforelskelse rus . Akkuratt myndig og har et hvile år fra skole. Så jeg vet ikke helt hvor lenge jeg skal vente. Kan gå bra. Men innerst inne forventer jeg å få en knust unge med hjertesorg på døra innen en mnd. Men dette kan være hønemamma som tenker. Trenger ikke bli sånn. Første som blir stor . Uvant . Anonymkode: 0c775...ed1
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 2 minutter siden, BearMama skrev: Barnet er voksen og myndig? Ved å flytte ut så har barnet gitt fra seg rettighetene til å ha eget rom når du har flere barn som trenger plassen. Du gir rommet til yngre søsken og så innreder du et gjesterom til eldstemann og pakker bort tingene og lagrer dem. Man kan ikke forvente at barnerommet skal stå urørt som et museum på ubestemt tid etter en har tatt valget om å flytte ut. Enig.. det er en tid for alt. Skulle det gå galt, selvsagt er man velkommen hjem igjen, men man kan ikke forvente at resten av familien og huset står på vent for dette.
Arkana Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 Når man er myndig og har flyttet hjemmefra kan man ikke forvente at rommet skal stå og vente på deg i all evighet. Det er jo fullstendig ulogisk at resten av familien ikke skal kunne benytte seg av et tomt rom de trenger fordi det ene barnet kanskje, eller kanskje ikke flytter hjem igjen. Et forhold kan ta slutt når som helst, etter to måneder, etter to år, etter 20 år. For meg hadde det vært helt åpenbart at yngre og hjemmeboende barn selvfølgelig får de største og beste rommene og voksne barn som egentlig er gamle nok til å bo for seg selv, men som velger å flytte hjem av ulike grunner kan klare seg med et gjesterom. 2
skruf Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Eldste her har bodd borte i 3 år nå pga hun studerer, men rommet hennes her hjemme har vi ikke gjort noe med (til tross for at lillesøster sikler etter å overta det😄) Eldstejenta er jo hjemme i ferier og av og til i helgene. Men jeg tenker at den dagen hun er ferdig med studier, får seg jobb og leilighet så blir det omrokkering av soverom her hjemme. Da kan lillesøster overta rommet og eldste får bruke ett av gjesterommene. Litt annen problemstilling til Ts siden ungen hennes har flyttet sammen med kjæresten, men siden forholdet er ferskt så ville jeg avventet litt sånn at hun har en retrettmulighet. Evt snakk med henne om hun og yngre søsken kan bytte rom
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Litt morsomt at flere antar at de har gjesterom 😂 for alt dere vet deler de yngre søskene rom med hverandre Anonymkode: 05b69...3bd 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 40 minutter siden, skruf skrev: Eldste her har bodd borte i 3 år nå pga hun studerer, men rommet hennes her hjemme har vi ikke gjort noe med (til tross for at lillesøster sikler etter å overta det😄) Eldstejenta er jo hjemme i ferier og av og til i helgene. Men jeg tenker at den dagen hun er ferdig med studier, får seg jobb og leilighet så blir det omrokkering av soverom her hjemme. Da kan lillesøster overta rommet og eldste får bruke ett av gjesterommene. Litt annen problemstilling til Ts siden ungen hennes har flyttet sammen med kjæresten, men siden forholdet er ferskt så ville jeg avventet litt sånn at hun har en retrettmulighet. Evt snakk med henne om hun og yngre søsken kan bytte rom Tre år?! Det var lenge, du. Hvis jeg var lillesøster i dette scenarioet hadde jeg følt at jeg og mine behov ble nedprioritert til fordel for en storesøster som har et helt annet og eget hjem å bo i. Innen storesøster får jobb og leilighet har kanskje lillesøster bare noen år igjen hos dere før hun skal ut og studere. Ut fra det som står her virker dette urimelig og urettferdig. Anonymkode: 43bb7...7b0 17
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Tre år?! Det var lenge, du. Hvis jeg var lillesøster i dette scenarioet hadde jeg følt at jeg og mine behov ble nedprioritert til fordel for en storesøster som har et helt annet og eget hjem å bo i. Innen storesøster får jobb og leilighet har kanskje lillesøster bare noen år igjen hos dere før hun skal ut og studere. Ut fra det som står her virker dette urimelig og urettferdig. Anonymkode: 43bb7...7b0 Enig Anonymkode: 002e5...e4b 6
Hactar Skrevet 14. september 2018 #10 Skrevet 14. september 2018 I TS sin situasjon ville jeg avventet litt. Hele utflyttingssituasjonen er litt ustabil når den utflyttede verken har eget hjem eller noe å gå til om dagene. Forholdet er ferskt og barnet mangler jobb. Kan gå helt fint, men jeg ville holdt retrettmuligheten åpen en stund. Er litt annerledes enn om barnet hadde flyttet på hybel for å studere. 2
skruf Skrevet 14. september 2018 #11 Skrevet 14. september 2018 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tre år?! Det var lenge, du. Hvis jeg var lillesøster i dette scenarioet hadde jeg følt at jeg og mine behov ble nedprioritert til fordel for en storesøster som har et helt annet og eget hjem å bo i. Innen storesøster får jobb og leilighet har kanskje lillesøster bare noen år igjen hos dere før hun skal ut og studere. Ut fra det som står her virker dette urimelig og urettferdig. Anonymkode: 43bb7...7b0 Det er ingenting galt med lillesøster sitt rom, ca samme størrelse og rommene ligger ved siden av hverandre. Storesøster har ikke etablert seg i eget hjem, hun bor på et lite rom i et kollektiv, så nesten alle tingene hennes er her hjemme. Bøker, klær, hobbysaker (hun syr mye, så har symaskinstasjon på rommet sitt) Endret 14. september 2018 av skruf
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #12 Skrevet 14. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt morsomt at flere antar at de har gjesterom 😂 for alt dere vet deler de yngre søskene rom med hverandre Anonymkode: 05b69...3bd Veldig enig. Hvis man trenger plassen, så sier det seg vel selv at man ikke har et ledig gjesterom som står urørt 😅 Jeg har ikke vokst opp med at vi hadde gjesterom og jeg har aldri hatt gjesterom de stedene jeg selv har bodd. Anonymkode: 0b7e4...85c 2
Arkana Skrevet 14. september 2018 #13 Skrevet 14. september 2018 Hvis de ikke har et gjesterom er det etter min mening enda større grunn til å gi hennes rom til et søsken. Hvorfor skal hennes rom stå tomt i det som for alt vi vet kan bli måneder og år mens to søsken som bor hjemme må dele? For meg er det helt bak mål.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #14 Skrevet 14. september 2018 De har vært sitt rom her . Men eldste har det største rommet. Hadde ikke hatt plass til senga viss de bytta rom . Så da måtte jeg skaffe ny seng først . Og det er den usikkerheten om dette forholdet holder. Siden det er første forhold .De lever tett innpå værende uten å egentlig kjenne hverandre og dele kun et rom på kollektiv . Så jeg kan vente å se litt . Men ikke lengre enn et par mnd . Vi har ikke gjesterom heller ikke store lagringsmuligheter heller. Anonymkode: 0c775...ed1
Gjest BearMama Skrevet 14. september 2018 #15 Skrevet 14. september 2018 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har vært sitt rom her . Men eldste har det største rommet. Hadde ikke hatt plass til senga viss de bytta rom . Så da måtte jeg skaffe ny seng først . Og det er den usikkerheten om dette forholdet holder. Siden det er første forhold .De lever tett innpå værende uten å egentlig kjenne hverandre og dele kun et rom på kollektiv . Så jeg kan vente å se litt . Men ikke lengre enn et par mnd . Vi har ikke gjesterom heller ikke store lagringsmuligheter heller. Anonymkode: 0c775...ed1 Det er rettferdig at den som bor hjemme får det største og beste rommet. Den som har flyttet ut må ta til takke med den løsningen som er om det kommer tilbake. Mitt første samboerskap da jeg var 18 varte i 3 år.... Endret 14. september 2018 av BearMama
Ulla Ullsokk Skrevet 15. september 2018 #16 Skrevet 15. september 2018 På 14.9.2018 den 6.52, AnonymBruker skrev: Mitt elste barn har flyttet ut på en måte. Fått seg kjæreste ( første) og flyttet inn hos kjæresten i forrige uke. I en by 2 timer unna . De har kun vært sammen i 2 mnd . Meste av tingene til mitt barn ligger forsatt her pga ikke plass hos kjæresten . Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. Er stor nok til å bestemme selv. Men skal jeg la rommet være . Har yngre søsken som kunne trengt mere plass. Men vet jo ikke om dette forholder varer. Og om jobb er mulig å få tak i osv. Og hva kan jeg si . Nekter ikke ungen noe . Er voksen men er litt rart Anonymkode: 0c775...ed1 I din situasjon ville jeg ha ventet litt (noen måneder) med å gjøre endringer, med det kommer jo an på hvor mye plass dere har.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #17 Skrevet 15. september 2018 Jeg ville ventet noen måneder, for å se hvordan det går. Her så er største snart 18 år nå, og har stort rom, broren har og stort rom. Men mitt rom vet jeg ikke om er 6 m2 engang. Så den dagen største flytter ut, så vil jo jeg gjerne ha hennes rom. Mens alt hennes vil da bli flyttet inn på mitt rom. Men flytter hun inn med kjæreste etter 2 mnd, så hadde jeg ventet noen måneder, for å se hvordan det går. Anonymkode: 17db1...108
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #18 Skrevet 15. september 2018 På 14.9.2018 den 6.52, AnonymBruker skrev: Mitt elste barn har flyttet ut på en måte. Fått seg kjæreste ( første) og flyttet inn hos kjæresten i forrige uke. I en by 2 timer unna . De har kun vært sammen i 2 mnd . Meste av tingene til mitt barn ligger forsatt her pga ikke plass hos kjæresten . Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. Er stor nok til å bestemme selv. Men skal jeg la rommet være . Har yngre søsken som kunne trengt mere plass. Men vet jo ikke om dette forholder varer. Og om jobb er mulig å få tak i osv. Og hva kan jeg si . Nekter ikke ungen noe . Er voksen men er litt rart Anonymkode: 0c775...ed1 Ikke lett. Tenker mye. Har det sånn selv. Ikke tatt stilling. Kanskje vente og se. Men døren er alltid åpen. En vet jo aldri om det blir slutt. Anonymkode: d0849...bcc
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #19 Skrevet 15. september 2018 Snakk med barnet ditt. Om at nå har hun flyttet ut, og du ønsker å gi rommet til yngre søsken. Men at hun er mer enn velkommen på besøk, og kan da sove på gjesterom e.l. Siden hun har friår er hun vel ferdig med vgs? Da skal hun sikkert studere til neste år og flytte ut uansett? Pikerommet mitt hos foreldrene mine er gjort til gjesterom nå. Jeg har ikke førsterett på det. Det er mamma som bestemmer hvor jeg skal sove når jeg er på besøk. Pleier å være mye hos de i ferier. Tingene mine er pakka vekk. Anonymkode: 305c8...759
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå