AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Man skatter vel anderledes når man har to arbeidsgivere. Mange sier det ikke lønner seg om man da har en stilling som er veldig liten etc. Men jeg jobber i kommunen på skolen. Og skal starte i ny jobb som også er «i kommunen» på sykehjem. Blir det da samme arbeidsgiver så jeg slipper å tenke på dette....... eller er det for mye å håpe på Anonymkode: cf2a3...7fa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Det spørs hva du mener med «i kommunen»? Er det et sykehjem som er drevet av kommunen tror jeg det blir samme arbeidsgiver, ja. Jeg har samtidig jobbet både i forskjellige pu-boliger, på sykehjem og som støttekontakt og alt kommer på samme lønnsslipp fra kommunen. Anonymkode: beeb5...73d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs hva du mener med «i kommunen»? Er det et sykehjem som er drevet av kommunen tror jeg det blir samme arbeidsgiver, ja. Jeg har samtidig jobbet både i forskjellige pu-boliger, på sykehjem og som støttekontakt og alt kommer på samme lønnsslipp fra kommunen. Anonymkode: beeb5...73d Jaja selvsagt Ikke privat nei det skjønner jeg blir noe annet. Da jeg jobbet der før kom lønnen merket som «**** kommune» begge steder! hadde vært fint om det var slik! Anonymkode: cf2a3...7fa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 Det har ingenting å si. Samme arbeidsgiver trekker fra samme skattekort, mens om du har arbeidsgiver 2, trekker denne fra skattekort del 2 som det het i gamle dager. Men, når skatteoppgjøret kommer til neste år, spiller det ingen rolle hvor mange arbeidsgivere du har hatt, eller hvordan du er blitt trukket i skatt. En inntekt på 500.000 har lik skatt uansett hvor mange arbeidsgivere du har hatt. Er det trukket feil, får du baksmell eller tilbake på skatten. Anonymkode: fbbdc...c54 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ingenting å si. Samme arbeidsgiver trekker fra samme skattekort, mens om du har arbeidsgiver 2, trekker denne fra skattekort del 2 som det het i gamle dager. Men, når skatteoppgjøret kommer til neste år, spiller det ingen rolle hvor mange arbeidsgivere du har hatt, eller hvordan du er blitt trukket i skatt. En inntekt på 500.000 har lik skatt uansett hvor mange arbeidsgivere du har hatt. Er det trukket feil, får du baksmell eller tilbake på skatten. Anonymkode: fbbdc...c54 takk det var oppklarende Anonymkode: cf2a3...7fa
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Husk at du ikke har lov til å jobbe over 100 hos samme arbeidsgiver, som f.eks en kommune. Skatt kommer an på hvor mye du tjener, ikke hvor mange arbeidsgivere du har. Anonymkode: b2ff7...3c0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husk at du ikke har lov til å jobbe over 100 hos samme arbeidsgiver, som f.eks en kommune. Skatt kommer an på hvor mye du tjener, ikke hvor mange arbeidsgivere du har. Anonymkode: b2ff7...3c0 100% Anonymkode: b2ff7...3c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå