AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Bleket tennene mine på mandag og fikk kjemperesultat der og da på skjønnhetsklinikken, men ingen har kommentert tennene mine og hjemme i speilet eller i stuevinduet med utelys så kan jeg ikke si at det syntes noe særlig i det hele tatt... Jeg lurer på om det er en form for lureri, at for eksempel det blå ultralyset man sitter med under blekingen gir en illusjon om at tennene er hvitere (rett etter lyset skrues av) eller om blekingen er lureri og legger et belegg på tennene der og da somvse hvitere ut men som går bort etter noen tannpuss? Hvorfor var tennene mine kritthvite når jeg gikk fra klinikken men når jeg kom hjem kunne man såvidt se det???? Jeg har ikke drukket kaffe, røkt, drukket vin eller lignende i etterkant av behandlingen og gjør heller ikke det til vanlig. Anonymkode: c4242...60e
Djungelvrål Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Det er vel bare tannleger som har lov til å bruke blekemiddel som har noen effekt i Norge? De blekesettene man får kjøpt på vita ol. er bare tilsatt 0,3% hydrogenperoksid og har 0 effekt. Man må ha en mye høyere konsentrasjon får å få en blekende effekt. Vet du hva de brukte i skjønnhetsalongen?
Wonders Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 (endret) Hadde sendt forespørsel til klinikken. Og selv bruker jeg White Crest med 9,5-10% hydrogenperoksid...De er OK, men ikke så langvarig. Kjøper de fra eBay. Ser Eger Skin Clinic har masse oppslag om denne behandlingen, men når jeg leser så står det at det kun er 0,1 peroxider blir jeg skuffet. Ikke veldig mye, er det første jeg tenker...https://egerskinclinic.no/behandlinger/tannbleking/ Endret 13. september 2018 av Wonders 1
Djungelvrål Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 12 minutter siden, Wonders skrev: Hadde sendt forespørsel til klinikken. Og selv bruker jeg White Crest med 9,5-10% hydrogenperoksid...De er OK, men ikke så langvarig. Kjøper de fra eBay. Ser Eger Skin Clinic har masse oppslag om denne behandlingen, men når jeg leser så står det at det kun er 0,1 peroxider blir jeg skuffet. Ikke veldig mye, er det første jeg tenker...https://egerskinclinic.no/behandlinger/tannbleking/ Det er så lite at det ikke har noen effekt overhodet. Fatter ikke at det er lov til å lure folk på den måten! 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 En venninne av meg bleket tennene sine hos tannlegen. Jeg så ingen forskjell da hun viste tennene sine. Anonymkode: c76d5...96b 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Faren min hadde helt gule tenner som nå er hvite. Kostet mye. Behandling hos tannlegen og støping av skinne for etterbehandling/oppfriskning hjemme. Så jo, det funker, men det kommer an på hvor du gjør det og hva slags produkter/styrke som blir brukt. Anonymkode: 014ce...624
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En venninne av meg bleket tennene sine hos tannlegen. Jeg så ingen forskjell da hun viste tennene sine. Anonymkode: c76d5...96b Hadde hun gule tenner, da? Anonymkode: c93d2...80f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren min hadde helt gule tenner som nå er hvite. Kostet mye. Behandling hos tannlegen og støping av skinne for etterbehandling/oppfriskning hjemme. Så jo, det funker, men det kommer an på hvor du gjør det og hva slags produkter/styrke som blir brukt. Anonymkode: 014ce...624 hvor mye kostet det? Anonymkode: c93d2...80f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Bleket tennene mine på mandag og fikk kjemperesultat der og da på skjønnhetsklinikken, men ingen har kommentert tennene mine og hjemme i speilet eller i stuevinduet med utelys så kan jeg ikke si at det syntes noe særlig i det hele tatt... Jeg lurer på om det er en form for lureri, at for eksempel det blå ultralyset man sitter med under blekingen gir en illusjon om at tennene er hvitere (rett etter lyset skrues av) eller om blekingen er lureri og legger et belegg på tennene der og da somvse hvitere ut men som går bort etter noen tannpuss? Hvorfor var tennene mine kritthvite når jeg gikk fra klinikken men når jeg kom hjem kunne man såvidt se det???? Jeg har ikke drukket kaffe, røkt, drukket vin eller lignende i etterkant av behandlingen og gjør heller ikke det til vanlig. Anonymkode: c4242...60e Tannbleking og rynkekrem og alt annet i samme gata, du må tro på det for å se virkningen og være overbevist om at du ser bedre ut etter enn før. Tror du ikke, nei, da er alt bortkasta, nesten som med religion, altså. Anonymkode: a34da...35f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #10 Skrevet 14. september 2018 Virket på meg! Jeg har hatt gule tenner siden jeg var liten jente, og bleket nå tennene hos tannlege, ordentlig der man tok avstøpning og laget skinner som jeg sov med, med blekemiddel i. Så nå har jeg også normalt hvite tenner, jeg ville ikke ha hvite-hvite tenner. Men er alså kjempefornøyd, endelig kan jeg også smile Anonymkode: 9abd6...368
Wonders Skrevet 14. september 2018 #11 Skrevet 14. september 2018 Det kommer sikker an på hvor hvite tenner man har i utgangspunktet. Mannen min går til tannpleier 2 ganger i året å får fjernet plakk og tannstein. Jeg har aldri hatt noen av delene, og går 1 gang i året til tannpleier. I Thailand bleiket han tennene og de ble kritthvite, mer enn mine. Og jeg ville også ha det. Da sa tannlegen der, at mine var så hvite fra naturens side at jeg ikke behøvde å utsette tennene mine for denne behandlingen. Dette var på Dental 2000 i Hua Hin. De hadde nok rett. Men etter så mye te og kaffe etter barna kom til verden er ikke mine tenner det de en gang var, så derfor strips fra ebay noen ganger i året.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #12 Skrevet 14. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde hun gule tenner, da? Anonymkode: c93d2...80f Jeg husker ikke. Hun bleket tennene for mange år siden. Men jeg husker at det var ingen wow-reaksjon fra meg da hun viste tennene sine. Anonymkode: c76d5...96b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #13 Skrevet 14. september 2018 Ts her. Jeg skjønner at effekten er nok mer synlig på de som har hatt veldig fargede tenner av snus, røyk, vin osv men det jeg ikke skjønner er hvordan det så ut som i speilet der på klinikken, var en wow effekt kjempe synlig hvitere forhold til i samme speil og samme lys før behandlingen. Hvordan er det mulig når effekten forsvant noen timer senere når jeg kom hjem? (effekten skal vare opp mot et år) og vi brukte en sånn fargetone plansje før og etter, der jeg tydelig så mange hakk hvitere. Skjønner ikke hva som har skjedd eller hva som er luretrikset! Dette er en skjønnhetsklinikk jeg jevnlig går til så jeg tror ikke jeg tør å klage, og signerte dessuten på kontrakt at resultat ikke kan garanteres hos 1% av pasientene, men jeg fikk jo så bra resultat rett etter behandlingen... Anonymkode: c4242...60e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #14 Skrevet 14. september 2018 13 timer siden, Wonders skrev: Hadde sendt forespørsel til klinikken. Og selv bruker jeg White Crest med 9,5-10% hydrogenperoksid...De er OK, men ikke så langvarig. Kjøper de fra eBay. Ser Eger Skin Clinic har masse oppslag om denne behandlingen, men når jeg leser så står det at det kun er 0,1 peroxider blir jeg skuffet. Ikke veldig mye, er det første jeg tenker...https://egerskinclinic.no/behandlinger/tannbleking/ Det var på en tilsvarende klinikk som dette men jeg mener de sa det var 1% av det stoffet i den og at alle kundene de hadde hatt hadde fått 2-7 nyanser hvitere tenner. Jeg prøvde noe fra eBay en gang, en gele med skinner og medfølgende blått uv lys som var på 13% men den etset tannkjøttet mitt på 2 minutter og var så vondt ising at jeg skreik... Jeg kommer ikke til å prøve å bleke tenner noe mer men kan bare ikke skjønne hvorfor jeg fikk så god effekt umiddelbart men bare timer senere falt effekten bort Anonymkode: c4242...60e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #15 Skrevet 14. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Virket på meg! Jeg har hatt gule tenner siden jeg var liten jente, og bleket nå tennene hos tannlege, ordentlig der man tok avstøpning og laget skinner som jeg sov med, med blekemiddel i. Så nå har jeg også normalt hvite tenner, jeg ville ikke ha hvite-hvite tenner. Men er alså kjempefornøyd, endelig kan jeg også smile Anonymkode: 9abd6...368 hva betalte du? Anonymkode: 39429...3a5
Wonders Skrevet 14. september 2018 #16 Skrevet 14. september 2018 Man skal være veldig forsiktig ja. En gang ble jeg grådig med 3D strips, og hadde de på ett par timer, da hadde jeg ising så innmari sterkt over flere dager etterpå. Og bleket ikke dette på ett år etterpå. Nå lar jeg det sitte 15-30 minutter barer. Virker ok, men ikke som i Hollywood.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #17 Skrevet 14. september 2018 Bortkastet penger. Betalte rundt 1000 kr for et tannblekingssett og har brukt det fire ganger på 2 uker. Ingen resultat! Styr unna! Den jeg brukte het Premium White... Ser at den er billigere idag men sikkert på salg Anonymkode: 14a13...44c
Pal Fungi Skrevet 14. september 2018 #18 Skrevet 14. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bortkastet penger. Betalte rundt 1000 kr for et tannblekingssett og har brukt det fire ganger på 2 uker. Ingen resultat! Styr unna! Den jeg brukte het Premium White... Ser at den er billigere idag men sikkert på salg Anonymkode: 14a13...44c Jeg også har prøvd det settet. Man kunne se litt forskjell rett etterpå, men etter en halvtimes tid var man tilbake til utgangspunktet..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #19 Skrevet 14. september 2018 Jeg vet at sånne hjemmeblekingsgreier bare er tull så derfor jeg dro på klinikk! Ingen andre her med erfaring fra klinikk, eller som kan ane eller tenke seg hva som gjør at det ser kjempe vellykka ut rett etter behandlingen men før døgnet er over er ikke resultatet synlig allikevel?! Gjør dette blå UV lyset noe med tennene som gir midlertidig lysning, er blekegeleen egentlig et belegg som legger seg på tenna men går vekk når man skyller og spiser? Kan bare ikke fatte åssen tennene kunne se helt wow hvite ut etterpå men noen timer senere knapt synlig og nå en uke etter ikke synlig i det hele tatt! Bør jeg klage på resultatet selvom jeg skrev under på at det ikke var noen garanti for fargegrad? Nå sa behandleren at resultatet ville vare minst 6 mnd og det er ikke fargegraden i seg selv jeg klager på men varigheten som da varte et døgn liksom... Anonymkode: c4242...60e
Djungelvrål Skrevet 14. september 2018 #20 Skrevet 14. september 2018 For meg høres det ut som om de har brukt et lurespeil, det kan jo ikke være noen annen forklaring. Uansett gir ikke 0,1 % noen effekt så da kjøper du Crest strips eller går til tannlegen neste gang. Da får du effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå