AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Lagde disse havregrøt cookiesene og de var veldig gode. Er litt honning og rosiner i men ikke mye pr kake. Nok ikke mer enn man har på grøten. Hva tenker dere om å sende med en slik innimellom på skole/barnehage? Link: https://www.mills.no/oppskrift/soft-flora/myke-cookies/ Anonymkode: 156f7...0b5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Selvfølgelig kan du det! Rosiner og honning er ikke usunt! Anonymkode: a7bc6...b08 3
Anciol Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Ja jeg sender med ungene hjemmelagde energy bars eg;) Og skolen sier ingenting:)
Lammelåret Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 Jeg ville ikke gjort det, synes det er viktig å skille mellom hverdag og helg/selskap/fest. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 Litt honning var det jo ikke, jeg ville tenkt at det er som å sende med en annen vanlig kjeks med rosin. Jeg sender med vafler uten sukker og som har banan/kun grovt mel, med pålegg. Men akkurat de liknet jo veldig på søte kjeks (og hadde store mengder honning) - så det hadde gått mer som en vanlig grov kjeks som fås i butikken. Anonymkode: b6c51...3e3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan du det! Rosiner og honning er ikke usunt! Anonymkode: a7bc6...b08 Da tror jeg du skal ordne et google-søk på dette og oppdatere kunnskapen din. Anonymkode: 599fe...7af
sommermor Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Her hadde jeg ikke sendt med de kjeksene på en vanlig skoledag. På en turdag kunne de blitt med. Jeg skjønner ikke vitsen med å sende med søte kjeks på skole eller barnehage. 2
Gjest BearMama Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Lagde disse havregrøt cookiesene og de var veldig gode. Er litt honning og rosiner i men ikke mye pr kake. Nok ikke mer enn man har på grøten. Hva tenker dere om å sende med en slik innimellom på skole/barnehage? Link: https://www.mills.no/oppskrift/soft-flora/myke-cookies/ Anonymkode: 156f7...0b5 Nøtter er vel det eneste som man må være forsiktig med?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 Nei, det synes jeg ikke. Synes du det er greit de spiser det som hverdagsmat så kan du heller la de få det rett etter skolen som en snack før middagen er ferdig. Anonymkode: 67fd1...a9c
Outlander Skrevet 14. september 2018 #10 Skrevet 14. september 2018 TS har heller ikke sagt hun skal sende hverdag. Heldigvis, TS, kan DU bestemme dette selv - litt dumt å spørre enten her eller i virkeligheten da disse sukkernazister dømmer deg som mor hvis barnet får i seg sukker! Hos oss oppdrar vi barna å ikke se forskjell i hverdag og helgene - noe så dumt ( du kan gi i helgene, men det blir enda mer dårlig for deg om du gir den på en onsdag! hahaha!!) Lag de, og sende en gang i blant med barnet til skolen med en liten lapp som står "verdens beste barn får verdens beste kjeks i dag" . Jeg har gjort dette i alle årene og nå at jeg har eldre tenåringer kan jeg si at de kommenterer innimellom hvor mye dette har betydde for de. 1
Outlander Skrevet 14. september 2018 #11 Skrevet 14. september 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det synes jeg ikke. Synes du det er greit de spiser det som hverdagsmat så kan du heller la de få det rett etter skolen som en snack før middagen er ferdig. Anonymkode: 67fd1...a9c Hvor står det at hun skal sende dette som hverdagsmat? Hun sier INNIMELLOM som betyr...av og til. 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #12 Skrevet 14. september 2018 Jeg ville nok ikke sendt dem med i skole/barnehage; ikke fordi de er usunne (dere som bærer dere om sukkerinnholdet, det er under en halv ts honning pr kjeks, samt inneholder havregryn og grovt mel, så det kan neppe betegnes som usunt i et ellers fornuftig kosthold), men fordi de ser ut som vanlig usunne kjeks, noe som kan føre til at de andre ungene synes det er URETTFERDIG og/eller at lærerne lager oppstyr - jeg hadde altså rett og slett ikke giddet for å slippe uro rundt det hele. Synes for øvrig det var en veldig smart oppskrift, så takk for tips! Anonymkode: c02d5...959 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #13 Skrevet 14. september 2018 3 timer siden, sommermor skrev: Her hadde jeg ikke sendt med de kjeksene på en vanlig skoledag. På en turdag kunne de blitt med. Jeg skjønner ikke vitsen med å sende med søte kjeks på skole eller barnehage. Enig i dette, jeg kunne sendt med slike kjeks på en turdag eller hvis det var noe spesielt. Men jeg vil ikke gjøre søte kjeks til hverdagsmat, jeg spiser jo ikke cookies til lunsj selv og synes ikke det er noen spesielt sunn vane å legge seg til. Men en gang innimellom hvis det er noe spesielt er ok i mine øyne. Anonymkode: 22143...e16
minister-mio Skrevet 14. september 2018 #14 Skrevet 14. september 2018 kjeks av og til er vel helt ok
Outlander Skrevet 14. september 2018 #15 Skrevet 14. september 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville nok ikke sendt dem med i skole/barnehage; ikke fordi de er usunne (dere som bærer dere om sukkerinnholdet, det er under en halv ts honning pr kjeks, samt inneholder havregryn og grovt mel, så det kan neppe betegnes som usunt i et ellers fornuftig kosthold), men fordi de ser ut som vanlig usunne kjeks, noe som kan føre til at de andre ungene synes det er URETTFERDIG og/eller at lærerne lager oppstyr - jeg hadde altså rett og slett ikke giddet for å slippe uro rundt det hele. Synes for øvrig det var en veldig smart oppskrift, så takk for tips! Anonymkode: c02d5...959 Men sann burde egentlig barna blitt oppdratt - at folk er forskjellige og har forskjellige ting. Er litt lei av den janteloven greia hvor vi kan ikke sende ditt eller datt i bhg/skole fordi andre barn blir kanskje sjalu. Boo hoo da.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #16 Skrevet 14. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok ikke sendt dem med i skole/barnehage; ikke fordi de er usunne (dere som bærer dere om sukkerinnholdet, det er under en halv ts honning pr kjeks, samt inneholder havregryn og grovt mel, så det kan neppe betegnes som usunt i et ellers fornuftig kosthold), men fordi de ser ut som vanlig usunne kjeks, noe som kan føre til at de andre ungene synes det er URETTFERDIG og/eller at lærerne lager oppstyr - jeg hadde altså rett og slett ikke giddet for å slippe uro rundt det hele. Synes for øvrig det var en veldig smart oppskrift, så takk for tips! Anonymkode: c02d5...959 TS her. Jeg mener også at de ikke er så usunne. I og med at sønnen min har cøliaki sliter vi med å finne noe snacks han kan ha med seg sin ikke inneholder gluten. Bakte disse med glutenfritt mel og de var veldig gode. Sendte med på skolen idag, hørte ingenting. Er vel det samme med grove vafler, ser bare usunt ut Anonymkode: 156f7...0b5
Arkana Skrevet 14. september 2018 #17 Skrevet 14. september 2018 (endret) Av og til er greit, men disse passer ikke som hverdagskost. Disse er ikke sunnere enn annen kjeks. Endret 14. september 2018 av Arkana
Rotemor Skrevet 14. september 2018 #18 Skrevet 14. september 2018 Gjør som du vil. Hva er du bekymret for? 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #19 Skrevet 14. september 2018 1 time siden, Rotemor skrev: Gjør som du vil. Hva er du bekymret for? Jeg lurte på hvor usunne de egentlig er. For meg virket de ikke verre enn havregrøt med rosiner og honning som mange spiser til frokost hver dag Anonymkode: 156f7...0b5 1
Rotemor Skrevet 14. september 2018 #20 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurte på hvor usunne de egentlig er. For meg virket de ikke verre enn havregrøt med rosiner og honning som mange spiser til frokost hver dag Anonymkode: 156f7...0b5 Ok, de er vel innafor som snack! Spesielt mtp Cøliaki så er det vanskeligere å finne alternativer. Havre gir jo god metthetsfølelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå