Gå til innhold

Arvet 20 år gammel bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg arvet farmors gamle bil. Den er 20 År gammel. Den har stort sett stått i en garasje og bare blitt kjørt frem og tilbake til butikken. 

Den har nesten ikke rust, og kjørt ca 50.000 km. Har fikset den på verksted men de klarte ikke avdekke en feil, nemlig at «tenningen» mistet kontakt dvs bilen slår seg av i fart men starter umiddelbart når man vrir om tenningen. 

Hva kan denne feilen komme av? 

Hva kan jeg forvente av en slik gammel bil? Med tanke på feilen, må jeg sikkert betale for reparasjon - vil det være verdt det eller burde jeg selge den som delebil ? 

Når jeg er på verksted føler jeg ofte at jeg får mange ulike svar og har følt meg litt lurt. Jeg har ikke erfaring eller kunnskap om bil. 

Anonymkode: a1ee1...550

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg vel ikke den største eksperten, men tror at du kommer lengre her inne om du forteller hva slags merke, type og årsmodell det er snakk om. Det er litt ulike problemer med ulike biler, oftest.

• Liker 1
Skrevet

Ikke mye til verksted hvis de ikke finner ut hva som er feil på en 20 år gammel bil...

Anonymkode: 0390c...2d3

• Liker 1
Skrevet

Gå inn på finn.no og se hva en tilsvarende bil blir solgt for, og så legger du ut bilen for salg og opplyser om feilen i annonsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...