Gå til innhold

Plagsomme unger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har jeg igjen vært på butikken der unger av utlendinger løper rundt, roper og hyler. Idag stupte de nesten oppi vogna mi og spurte hva jeg kjøpte. 

Er så irriterende. Jeg har ingenting imot unger, men det må da være mulig å ha litt oppdragelse på de.

Grunnen til at jeg skriver unger av utlendinger er at det er de jeg ofte opplever oppfører seg sånn. 

Hvorfor har ikke utlendinger oppdragelse på ungene sine?

Anonymkode: b1b99...472

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå syns jeg tvert i mot at de har mer oppdragelse enn mange nordmenn. Det dem ofte med ungeflokker på 5-6, og de sitter pent på bussen, holder seg rundt foreldrene og lager ikke noe styr i det hele tatt. 

Anonymkode: f0c0d...101

• Liker 19
Skrevet

De har ofte en helt annen tanke om oppdragelse enn vi har. Og det merkes ofte i sammenhenger hvor man må omgåes ungene. Ser det både i området her vi bor, og andre steder. De eneste ungene som flyr gatelangs til langt på natt, rekker tunge og er stygge i munnen til oss voksne her, er slemme mot andre barn, stjeler og ramponerer ting, det er dessverre de som er av utenlandsk opprinnelse. Og det er fryktelig trist, for det er jo ikke deres skyld heller. Men man får jo litt avsky mot de når de hele tida legger opp til bråk. Heldigvis er det ikke alle som er sånn, men de som er sånn, merkes så veldig godt og ødelegger så mye for alle de andre.

Anonymkode: d1835...32a

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå syns jeg tvert i mot at de har mer oppdragelse enn mange nordmenn. Det dem ofte med ungeflokker på 5-6, og de sitter pent på bussen, holder seg rundt foreldrene og lager ikke noe styr i det hele tatt. 

Mulig de er sånn på bussen, men på butikken tar de helt av.

• Liker 2
Skrevet

Min brors barn er slik.( Etnisk norsk.)

Både han og moren tror det er sjarmerende🙃

Anonymkode: a7032...e29

• Liker 21
Skrevet (endret)

Fordi vi lærer de å plage dere så  mye de klarer. Jo mer plagsom adferd, jo større premie. 

Er det virkelig mulig å ha så snevert tankegangen? Tror du mangel på oppdragelse er sånn typisk utlendinger problem. Det forteller mer om deg og din overbærenhet over disse barna. Jeg har sett bråkende unger fra alle etnisiteter, og det jeg har tenkt egentlig er kun "stakkars foreldrene".

Personlig så håndterer jeg ikke sutring hos mine barn. Husker da de var sånn 3-4 år og bråkte i butikken, så ble det med den ene gangen. Jeg sa at hun får ikke kjøpe noe, hvor hun a seg langflat på gulvet og sutret og grein. Jeg sa vil du ligge der så var det helt greit for meg, sa ha det bra og gikk. Hun kom slukøret etter. 

Endret av sonush
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har ofte en helt annen tanke om oppdragelse enn vi har. Og det merkes ofte i sammenhenger hvor man må omgåes ungene. Ser det både i området her vi bor, og andre steder. De eneste ungene som flyr gatelangs til langt på natt, rekker tunge og er stygge i munnen til oss voksne her, er slemme mot andre barn, stjeler og ramponerer ting, det er dessverre de som er av utenlandsk opprinnelse. Og det er fryktelig trist, for det er jo ikke deres skyld heller. Men man får jo litt avsky mot de når de hele tida legger opp til bråk. Heldigvis er det ikke alle som er sånn, men de som er sånn, merkes så veldig godt og ødelegger så mye for alle de andre.

Anonymkode: d1835...32a

Enig i at det ikke er ungenes skyld. De er bare oppdratt sånn.

Noen ganger er det fristende å be foreldrene om å få ungene til å roe seg, men da blir man sikkertkalt rasist.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i en stor barnehage med over hundre barn, 30% er av utenlandske foreldre og ingen av de oppfører seg fint. Spesielt de fra somalia, syria og eritrea. Og jeg ser at foreldrene lar de gjøre som de vil, ingen konsekvenser.

Anonymkode: 02be5...289

• Liker 14
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en stor barnehage med over hundre barn, 30% er av utenlandske foreldre og ingen av de oppfører seg fint. Spesielt de fra somalia, syria og eritrea. Og jeg ser at foreldrene lar de gjøre som de vil, ingen konsekvenser.

Anonymkode: 02be5...289

Nåja, jentene får stramme tøyler når de blir litt større..

Anonymkode: ada48...c75

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så har jeg igjen vært på butikken der unger av utlendinger løper rundt, roper og hyler. Idag stupte de nesten oppi vogna mi og spurte hva jeg kjøpte. 

Er så irriterende. Jeg har ingenting imot unger, men det må da være mulig å ha litt oppdragelse på de.

Grunnen til at jeg skriver unger av utlendinger er at det er de jeg ofte opplever oppfører seg sånn. 

Ikke dra alle under en kam. Selv ble jeg oppdratt godt, og det ble alle de utanlandske vennene jeg vokste opp med. Det var riktignok ikke gutter, men høres ut som om du har noe imot oppdragelsen til ALLE utenlandske barn. 

Fint om du presiserer deg bedre! No hate:)

Anonymkode: 6b1cb...064

• Liker 3
Skrevet (endret)

Norge mot verden! Nevner ikke verdensdel engang! Utlendinger ass...

Endret av kermit123
  • Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det rare er når disse umuliussene blir ungdommer, gjør de i gjennomsnitt mye bedre på skolen enn norske, og er overrepresentert på høyere utdanning med bedre snitt.

såååå umulig kan ikke alle disse innvandrerne være..

ps. Om ditt barn skulle bli alvorlig sykt med svulst, er sjansen veldig stor for at operasjonen utføres av en utlending- fordi snittet for å bli hjernekirurg er skyhøyt.       Tygg på den du;-)

og; en annen ting; «raseteoriene» viste seg nettopp å falle i staver. Hørte jeg seiersdans? 

Anonymkode: 6b758...d81

• Liker 3
Skrevet

Hvem er disse «utlendingene»? Det er ganske mange av dem her.

Svensker mener du?

Akkurat som med oss nordmenn så finnes det dårlig oppdragelse i alle familier norske som andre land.

Ja, jeg har vitnet en unge som var helt rabiat i et bursdags selskap som ikke klarte å regulere seg med innestemme, prøvde å rive leker ut av hendene på bursdagsbarnet og var ekstremt voldsom. Akkurat han hadde en mor fra Somalia.

Så var det jenten som hylte og skrek hvor dum mamma var og hvor mye hun hatet hennes mens hun bevisst prøvde å kjøre sykkelen sin hardt i henne gjentatte ganger fordi hun ikke fikk is....de var hvit som snø gitt. Moren gikk bare tafatt foran henne og lot ungen styre på. Det eneste hun prøvde var å unngå å bli truffet av sykkelen. 

Poenget er at det alltid ville finnes dårlig og god oppdragelse uavhengig av hvilket land en bor i. 

Skrevet

Utenlandske unger? Så svenske, kinesiske, somaliske, russiske, britiske og italienske unger oppfører seg helt likt? Mens norske barn er stille og greie? 

Måten du formulerer deg på gir inntrykk av at du tror universet sentrerer om nordmenn, og resten av verden er bare det noe diffuse "utlandet". Vel - dette må du vite: Utlandet er gedigent. Norge er sånn ca ingenting i forhold til det store "utlandet". Å snakke om Norge vs utlandet gir ikke mening. Du må vite hvertfall omtrentlig hvilken del av verden du snakker om hvis du vil diskutere kulturforskjeller. Hvis du bare vil rakke ned på alle som ikke er nordmenn får du heller være ærlig om det da. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

ps. Om ditt barn skulle bli alvorlig sykt med svulst, er sjansen veldig stor for at operasjonen utføres av en utlending- fordi snittet for å bli hjernekirurg er skyhøyt.       Tygg på den du;-)

Jepp. Og når barnet er ferdig operert og tilbake igjen på barneavdelingen, så ville jeg, utlendingen, være der og passet på pasienten, til han /hun var hjemreise - klar, og de neste 2-2,5 årene av resten av behandlingen. 

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke si jeg har samme opplevelse som deg ts.  Her er det mest norske barn som er helt uoppdragne snørrungene som får lov å løpe rundt som skrikende villkatter og god forbid du si noe som helst til de da du blir hudflettet av en kjerring med 3 til barn hengende på puppene.   Gleder meg til juletiden, når de setter ut disse store åpne kasser med mandler og se disse snørrungene graver ned i de med skitne hender mens moren står der.  Så nei, kan ikke si at utlendinger har mer uoppdragne barn en norske.

• Liker 1
Skrevet

I mitt barns klasse er det mange utlendinger. Disse utlendingene er definert som de med foreldre som ikke snakker norsk. I den klassen har de store problemer på grunn av utlendingene. Jeg har selv deltatt på arrangementer sammen med alle elevene, både med og uten foreldre. Jeg har deltatt på en del sånne arrangement før, sammen med de eldste barna mine, og vet litt om "normal" oppførsel i en såpass stor barnegruppe.

Men uansett hvordan vi snur og vender på det, så oppstår det mer uro rundt alle utlendingene. De har en helt annen oppførsel enn andre barn, de er villere og mer brutale. Aldri før har jeg opplevd seksåringer sloss, før i en bursdag med disse ungene. De har så stygt språk at lærerne måtte ta skikkelig tak i det. Men det mest provoserende er at på både jule- og sommeravslutningen, så grupperer disse foreldrene seg, de koser seg, snakker høylytt på sitt språk og overser barna sine totalt. De rett og slett ignorerer barna som gjør ting det er informert om at ikke er lov. Og alle vet jo hvordan det blir når halve klassen gjør noe "gøy", da vil jo alle gjøre det samme = totalt kaos.

Jeg tror at det ligger i at vi Nordmenn er litt stresset, vi vil ha alt på stell, barna skal oppføre seg pent og vi ønsker å fremstå som skikkelige, det VI legger i "skikkelige". Mange av utlendingene er litt mer chill, de stresser ikke like mye, de er ikke så nøye på ting, de har bedre tid, de er mer sosiale. Leker barna og ikke gråter, så suser og går det, og foreldrene ser ikke hensikten med å fotfølge og kjefte opp på barn som koser seg... Egentlig en fin tanke, men konsekvensene blir mange ganger barn uten styring og kontroll.

Og til kverulanten over her: de er ikke dårligere barn selv om de er ville og vanskelige å like. Sånne ting kan rette seg når de blir eldre, og ingenting kan stoppe ville og ufordragelige barn fra å bli leger! For når barna blir eldre, blir flere forskjeller synlige: Innvandrere setter mye større pris på det norske skolesystemet, og i noen familier er utdanning veldig høyt prioritert. Der har vi norske mye å lære :) 

Anonymkode: 63f30...421

• Liker 5
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det rare er når disse umuliussene blir ungdommer, gjør de i gjennomsnitt mye bedre på skolen enn norske, og er overrepresentert på høyere utdanning med bedre snitt.

såååå umulig kan ikke alle disse innvandrerne være..

og; en annen ting; «raseteoriene» viste seg nettopp å falle i staver. Hørte jeg seiersdans? 

Å falle i staver betyr: http://www.synonymordboka.no/no/?q=falle+i+staver

Anonymkode: 4a45f...449

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er utagerende oppmerksomhetssøkende oppførsel så er det ofte en grunn til det. Nå skiller ikke jeg på hvilken bakgrunn barna har og hvor de kommer fra. Søker et barn negativ oppmerksomhet så er det ofte fordi det er den eneste typen oppmerksomhet de får. Det er det de er vant til.

I tillegg er det vanlig at barn som har ekstreme regler og blir straffet hjemme ofte bryter laaangt utenfor grensene når de kommer i et miljø hvor de merker at de ikke straffes og strikken kan tøyes lengre. Så dere skal ikke se bort i fra at disse barna har det veldig strengt innenfor husets fire vegger.

Anonymkode: d620a...945

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå syns jeg tvert i mot at de har mer oppdragelse enn mange nordmenn. Det vdem ofte med ungeflokker på 5-6, og de sitter pent på bussen, holder seg rundt foreldrene og lager ikke noe styr i det hele tatt. 

Akkurat det der har jeg aldri opplevd. Synes de oppfører seg som villmenn, og så putter mødrene godteri i kjeften på dem når de begynner å grine. Blir nesten kjøtt overende når de durer inn på bussen med alle barnevognene også, lite hensyn som tas. Det er MIN erfaring. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...