Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke bli ferdig på normert tid, har studert litt i utlandet med en del fag jeg strøk på og vært litt umotivert til tider slik at jeg tok færre fag enn jeg skulle. Hvor negativt er det for arbeidsgivere å ikke være ferdig på normert tid? Jeg tror jeg får en svak B i snitt, hvis det har noe å si.

Anonymkode: b3e92...1ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har neppe noe å si. Er ikke helt uvanlig å bruke lengre tid, av ulike årsaker. Spesielt ikke når du har ok/bra karakterer. 

Anonymkode: ab176...c51

Skrevet (endret)

Det har nok ingenting å si. Det viktigste er at du blir ferdig! For meg sier det bare at du står på selv om det har gått litt trått :)

Endret av Kahini
Skrevet

Nei, 

Faktisk blir de fleste Ingeniører (Bachelor) anbefalt å heller begynne i 3-klasse, og så bruke 3 år på Master, dersom de blir tatt opp til 2-årig Master. Ofte fordi det ikke er en 1:1 overgang eller overlapp i fagene fra Bachelorstudiene.

Og sist jeg sjekket, så var det vel bare 40% av Ingeniørstudentene som var ferdig med sine studier (Bachelor, Master) til normert tid. 

Anonymkode: b74d8...b90

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke bli ferdig på normert tid, har studert litt i utlandet med en del fag jeg strøk på og vært litt umotivert til tider slik at jeg tok færre fag enn jeg skulle. Hvor negativt er det for arbeidsgivere å ikke være ferdig på normert tid? Jeg tror jeg får en svak B i snitt, hvis det har noe å si.

Anonymkode: b3e92...1ed

Det har ingenting å si! Det er papirene på det du har fullført  av skolegang her og nå som betyr noe!

Skrevet

Progresjon (og da tidsbruk) kan ha noe å si i enkelte jobber uansett hvilken utdannelse, men det er som regel type arbeidskrevende stillinger som i BCG, McKinsey, CapGemini, KPMG osv. Men jeg ville ikke vært veldig bekymret med en ingeniør/siv. ing. utdannelse, det løser seg som regel uansett selv om man kanskje ikke får jobb blant konsulenthusene med en gang, hvis man vil det. 

Anonymkode: 666b7...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...