AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Er det spam dersom man oppretter en tråd som er relatert til samme tema, men med et annet spørsmål? Anonymkode: a45f8...16a
Gjest Blondie65 Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Men hvorfor kan du ikke bruke den opprinnelige tråden?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Men hvorfor kan du ikke bruke den opprinnelige tråden? Jeg føler at det hadde blitt ganske rotete? Jeg laget for eksempel en tråd med overskriften "kan jeg ringe sykehuset å få informasjon om tilstanden min når jeg var innlagt?" og hadde jeg da stilt spørsmålet (som jeg laget en annen tråd om) "hvilken behandling kan de gjøre i ambulansen og hvor mye utstyr og medikamenter har de egentlig?" i denne tråden så hadde det jo ikke helt passet inn tenker jeg? I tillegg til det tenker jeg at det er mindre sjanse for å få svar på det siste spørsmålet da kanskje de som har kunnskap om ambulansen ikke klikker seg inn på en tråd om hvilken informasjon sykehuset gir ut på telefon? Anonymkode: a45f8...16a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det spam dersom man oppretter en tråd som er relatert til samme tema, men med et annet spørsmål? Anonymkode: a45f8...16a Når oen oppretter tråd etter tråd med samme problem, men med en variasjon i emnetittelen, så oppfatter jeg det som både spam, plagsom og komplett unødvendig. Noen har opprettet en ny tråd, på samme helseproblem, med få dagers mellomrom over lang tid. Dette ble stoppet etter en tid og trådene fjernet. Noe jeg anså som et klart signal om at trådene var i strid med regelverket på forumet. I perioder kommer det mange tråder på samme "sære" problemstiling, der det tydelig er samme person som er ts. At man ikke får svar man liker eller kan slå seg til ro med, viser vel mer at personen bak denne typen tråder har et problem hen bør søke hjelp for utenfor furmet? Jeg ser ingen forskjell på overnevnte tråder og tråder fulle av kinesiske tegn. Dette handler både om respekt for moderators jobb og respekt for at andre vil ha en viss variasjon over temaer i aktive tråder. Og ja, noen må jo hele tiden svare for å svare på "spammetrådene". Anonymkode: c1b3a...eea 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at det hadde blitt ganske rotete? Jeg laget for eksempel en tråd med overskriften "kan jeg ringe sykehuset å få informasjon om tilstanden min når jeg var innlagt?" og hadde jeg da stilt spørsmålet (som jeg laget en annen tråd om) "hvilken behandling kan de gjøre i ambulansen og hvor mye utstyr og medikamenter har de egentlig?" i denne tråden så hadde det jo ikke helt passet inn tenker jeg? I tillegg til det tenker jeg at det er mindre sjanse for å få svar på det siste spørsmålet da kanskje de som har kunnskap om ambulansen ikke klikker seg inn på en tråd om hvilken informasjon sykehuset gir ut på telefon? Anonymkode: a45f8...16a Det er deg, ja. Du hadde en rekke tråder i går og har tydeligvis fortsatt i dag med nye tråder med variasjon over samme tema. Du har i tillegg fått svar i de første trådene om hva du burde gjøre. Og JA, trådene dine oppfatter jeg som massiv spamming. Anonymkode: c1b3a...eea 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når oen oppretter tråd etter tråd med samme problem, men med en variasjon i emnetittelen, så oppfatter jeg det som både spam, plagsom og komplett unødvendig. Noen har opprettet en ny tråd, på samme helseproblem, med få dagers mellomrom over lang tid. Dette ble stoppet etter en tid og trådene fjernet. Noe jeg anså som et klart signal om at trådene var i strid med regelverket på forumet. I perioder kommer det mange tråder på samme "sære" problemstiling, der det tydelig er samme person som er ts. At man ikke får svar man liker eller kan slå seg til ro med, viser vel mer at personen bak denne typen tråder har et problem hen bør søke hjelp for utenfor furmet? Jeg ser ingen forskjell på overnevnte tråder og tråder fulle av kinesiske tegn. Dette handler både om respekt for moderators jobb og respekt for at andre vil ha en viss variasjon over temaer i aktive tråder. Og ja, noen må jo hele tiden svare for å svare på "spammetrådene". Anonymkode: c1b3a...eea Det skjønner jeg veldig godt, men jeg vil ikke si at det er saken i mitt tilfelle? Les svaret jeg har gitt over her. Anonymkode: a45f8...16a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #7 Skrevet 13. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er deg, ja. Du hadde en rekke tråder i går og har tydeligvis fortsatt i dag med nye tråder med variasjon over samme tema. Du har i tillegg fått svar i de første trådene om hva du burde gjøre. Og JA, trådene dine oppfatter jeg som massiv spamming. Anonymkode: c1b3a...eea Jeg hadde ikke så veldig mange tråder i går? Så vidt jeg husker opprettet jeg 3 tråder der den ene ble slettet? Anonymkode: a45f8...16a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #8 Skrevet 13. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke så veldig mange tråder i går? Så vidt jeg husker opprettet jeg 3 tråder der den ene ble slettet? Anonymkode: a45f8...16a 3 tråder om samme tema er mye Anonymkode: 8766b...99c 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #9 Skrevet 13. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at det hadde blitt ganske rotete? Jeg laget for eksempel en tråd med overskriften "kan jeg ringe sykehuset å få informasjon om tilstanden min når jeg var innlagt?" og hadde jeg da stilt spørsmålet (som jeg laget en annen tråd om) "hvilken behandling kan de gjøre i ambulansen og hvor mye utstyr og medikamenter har de egentlig?" i denne tråden så hadde det jo ikke helt passet inn tenker jeg? I tillegg til det tenker jeg at det er mindre sjanse for å få svar på det siste spørsmålet da kanskje de som har kunnskap om ambulansen ikke klikker seg inn på en tråd om hvilken informasjon sykehuset gir ut på telefon? Anonymkode: a45f8...16a Hva om alle skulle stille tusen detaljespørsmål om egen helsetilstand som stadig nye tråder, hvor alt bare var små varianser av det samme egentlig? Tips - om du har mer enn en tråd på førstesida av et såpass aktivt underforum som helseforumet, så jo, da spammer du, i mine øyne da. Det går fint an å bruke litt tid på en trådstart, og fortelle om situasjonen og bakgrunnen, og hva en så lurer på omkring det. Så blir det gjerne også en bedre dialog i tråden Anonymkode: 3712b...1ae 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #10 Skrevet 13. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 3 tråder om samme tema er mye Anonymkode: 8766b...99c Mener du virkelig at det å spørre om man kan ringe sykehuset for å få informasjon er samme tema som å spørre om hvilket utstyr de har i ambulansen? Anonymkode: a45f8...16a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #11 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om alle skulle stille tusen detaljespørsmål om egen helsetilstand som stadig nye tråder, hvor alt bare var små varianser av det samme egentlig? Tips - om du har mer enn en tråd på førstesida av et såpass aktivt underforum som helseforumet, så jo, da spammer du, i mine øyne da. Det går fint an å bruke litt tid på en trådstart, og fortelle om situasjonen og bakgrunnen, og hva en så lurer på omkring det. Så blir det gjerne også en bedre dialog i tråden Anonymkode: 3712b...1ae Takk for tips. Det som var grunnen til at jeg opprettet 3 tråder var aller mest fordi jeg kom på spørsmålene etterhvert og tenkte at det ville blitt rotete å plutselig stille et spørsmål som så vidt var relatert til trådtittelen i samme tråd. Anonymkode: a45f8...16a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #12 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du virkelig at det å spørre om man kan ringe sykehuset for å få informasjon er samme tema som å spørre om hvilket utstyr de har i ambulansen? Anonymkode: a45f8...16a Men alt var egentlig relatert til den ene akuttsituasjonen og din usikkerhet omkring det. For hvert spørsmål, så ble det så nødvendig for andre å nøste i hva som egentlig var situasjonen og hva som hadde skjedd. Så ja, innenfor samme tema, selv om det er flere spørsmål omkring samme hendelse. Tenk på hvordan det oppleves for de som leser? Selv om det ikke er noe svart-hvitt svar her, selvfølgelig Men folk som svarer er jo ikke en spørre/svar-tjeneste, men faktiske mennesker som engasjerer seg i deg og din situasjon, og som oftest gjerne vil se hele bildet av hva som foregår? Anonymkode: 3712b...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #13 Skrevet 13. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men alt var egentlig relatert til den ene akuttsituasjonen og din usikkerhet omkring det. For hvert spørsmål, så ble det så nødvendig for andre å nøste i hva som egentlig var situasjonen og hva som hadde skjedd. Så ja, innenfor samme tema, selv om det er flere spørsmål omkring samme hendelse. Tenk på hvordan det oppleves for de som leser? Selv om det ikke er noe svart-hvitt svar her, selvfølgelig Men folk som svarer er jo ikke en spørre/svar-tjeneste, men faktiske mennesker som engasjerer seg i deg og din situasjon, og som oftest gjerne vil se hele bildet av hva som foregår? Anonymkode: 3712b...1ae Skjønner. Jeg beklager i alle fall til de som ser på det som unødvendig og plagsomt. Jeg skal tenke på det i forhold til fremtidige tråder jeg oppretter. Anonymkode: a45f8...16a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #14 Skrevet 13. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Jeg beklager i alle fall til de som ser på det som unødvendig og plagsomt. Jeg skal tenke på det i forhold til fremtidige tråder jeg oppretter. Anonymkode: a45f8...16a ❤️ dette var nå bare mitt syn da, og du har nok helt sikkert ikke brutt noen regler eller slikt, så sånn sett men nå vet du nå i hvert fall hvordan det kan oppleves for andre brukere? Håper ellers det går fint med deg Anonymkode: 3712b...1ae
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #15 Skrevet 13. september 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: ❤️ dette var nå bare mitt syn da, og du har nok helt sikkert ikke brutt noen regler eller slikt, så sånn sett men nå vet du nå i hvert fall hvordan det kan oppleves for andre brukere? Håper ellers det går fint med deg Anonymkode: 3712b...1ae Jeg setter pris på at dere er ærlige. Det går fint med meg, takk for at du bryr deg. Anonymkode: a45f8...16a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå