Gå til innhold

Bruker hundepose men slenger det i grøfta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hva er poenget med det? Jeg går hver dag med datteren min til barnehagen, gjennom boligområdet hvor vi bor. Det er bare en fem-minutters gåtur. Men på den turen rekker vi å se flere hundeposer som er knyttet sammen men så bare slengt i grøfta. Da hadde det vel nesten vært bedre å bare la driten ligge? Ikke at jeg synes det er greit heller altså, men man har tydeligvis fått med seg at hunden har gått på do, hatt med seg hundepose og faktisk plukket det opp. Men så bare slengt det fra seg igjen? 

Hva tenker dere som gjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er folk som ikke burde ha hund!

• Liker 2
Skrevet

Ikke at det er okei nei, men ja da er det faktisk bedre å la det ligge. Plast forblir jo i naturen! Blir så sint av latskapen til enkelte. Så mange har hund, alle vet at hunder bæsjer - og at man skal plukke opp. Det burde da derav ikke være noe flaut å gå med den posen til man finner en søppelbøtte, noe som jeg mistenker er grunnen. Men da er man jammen ikke ansvarlig nok til å ha hund heller.

Skrevet

Her er det faktisk et par (offentlige) søppelbøtter langs den veien, ved busstopp og en lekeplass. Der jeg har sett posene har det vært maks et par hundre meter til nærmeste søppelbøtte. Så det er jo ikke slik at man ville blitt nødt til å bære posen i flere kilometer. Hadde plukket dem opp selv hvis jeg bare klarer å huske å ta med håndsprit...  Men det er jo egentlig ikke min jobb....

Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Her er det faktisk et par (offentlige) søppelbøtter langs den veien, ved busstopp og en lekeplass. Der jeg har sett posene har det vært maks et par hundre meter til nærmeste søppelbøtte. Så det er jo ikke slik at man ville blitt nødt til å bære posen i flere kilometer. Hadde plukket dem opp selv hvis jeg bare klarer å huske å ta med håndsprit...  Men det er jo egentlig ikke min jobb....

Det burde vi hatt her hvor jeg bor også... Her er det veldig langt mellom hver søppelbøtte. Skal jeg på lengre tur med hunden tar jeg med ryggsekk eller noe, og har en pose i den hvor jeg da legger avfallsposen i mellomtiden. Spesielt praktisk om man er på fjellet og hunden gjør fra seg på selve stien. Har selv plukket poser opp og ned i mente. Og det føles urettferdig ut, ja. 

Skrevet
2 minutter siden, Autumnia skrev:

Det burde vi hatt her hvor jeg bor også... Her er det veldig langt mellom hver søppelbøtte. Skal jeg på lengre tur med hunden tar jeg med ryggsekk eller noe, og har en pose i den hvor jeg da legger avfallsposen i mellomtiden. Spesielt praktisk om man er på fjellet og hunden gjør fra seg på selve stien. Har selv plukket poser opp og ned i mente. Og det føles urettferdig ut, ja. 

Ja det er ofte litt for langt mellom søppelbøttene. Helt enig i det. Men akkurat her er det ikke det. Og de som lufter hunden her bør jo ha sett det. Eller de kunne tatt med ekstra pose eller hva nå enn de trenger for å kunne bære det med seg. Men dette er altså et tettbebygd boligområde, dog med et populært turområde ved siden av. 

Skrevet

Har hørt at de hundeposene er sånne fornybare poser som løser seg opp og blir til jord. Vet ikke om det stemmer. Men ser uansett ikke vitsen med å ta disse posene utenpå driten viss man likevel bare skal la den bli liggende.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, tøydokka skrev:

Har hørt at de hundeposene er sånne fornybare poser som løser seg opp og blir til jord. Vet ikke om det stemmer. Men ser uansett ikke vitsen med å ta disse posene utenpå driten viss man likevel bare skal la den bli liggende.

Kanskje de er det. Men det ser ihvertfall veldig stygt og ekkelt ut når de ligger i tettbebygde boligområder...

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, tøydokka skrev:

Noen av de er, men de er dyrere. De vanlige «standard» er ikke det. 

Skrevet

Jeg har sett det utallige ganger, men har enda til gode å treffe noen som faktisk innrømmer at de slenger fra seg posen i grøften. Selv plukker jeg opp driten etter hunden min og knyter posen på båndet hvis det er langt til nærmeste søppelkasse. Verre er det virkelig ikke. Forstår meg ikke på folk. Hvis du ikke klarer å bære en bæsjepose, så kan du rett og slett ikke ha hund. 

Skrevet

Kan du ikke du datteren din ha en lek om å se hvor mange poser dere kan plukke opp på veien? Så kan dere bare vaske hendene når dere kommer til bhg

Skrevet

Veldig unødvendig å kaste fra seg hundeposen i grøfta. Jeg bruker sånne biologisk nedbrytbare hundeposer, og ikke plast, men ville da aldri slengt dem i grøfta uansett. 

Anonymkode: c9dfe...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...