Gå til innhold

Fikk besøk av TR 11dpo?! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt fortvilet her jeg sitter med besøk av tr 11 dager etter eggløsning?

jeg tok min siste ppille torsdag 16/8, fikk bortfallsblødning 18/8 som varte til 22/8 (5dager), har ikke peiling på sykluslengden min men jeg skrev inn 28 dager på womanlog og den regnet seg frem til eggløsning 1/9. Dette stemmer nok med tanke på at jeg hadde elslim fra 31/8 til 2/9. Men nå i lutealfasen fikk jeg først noe jeg trodde var festeblødning 9/9 (9dpo) litt rosa/blod på papiret når jeg tørket meg. 11 dpo fikk jeg min første mens, og beklager detaljene men den er kraftig og holder enda på. 

Så til spørsmålet.. Er det mulig å få mens så tidlig? Jeg har gått på ppiller i 6 år sammenhengende og hadde smørt meg med tålmodighet for tr skulle jo ikke komme på flerne mnd tenkte jeg. De fleste får ikke mensen tilbake før det har gått 3-6 mnder. 

Noen som har vært i samme situasjon?

Har jeg da egentlig bare 11 lutealfase dager? 

Anonymkode: 5934d...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjedde med meg, fikk mensen bare 9 dager etter eggløsning på min første syklus etter pilleslutt! Deretter lå det på ca 11 dager i syklusene som kom etter det. Hvis du er helt sikker på når du hadde EL, så betyr det at du bare har 11 dagers lutealfase, ja. Det går an å bli gravid da, men det sies at 12 dager eller mer er det ideelle. 

Det skal sies at jeg oppdaget at jeg har PCOS og trengte hormonhjelp for å bli gravid! Med hormoner fikk jeg lutealfase på 12 dager og ble gravid :) Hold øye med syklusen din videre, det kan godt hende at lutealfasen din blir lengre av seg selv!

Skrevet

Så kort tid etter slutt på hormonell prevensjon hadde jeg tatt syklustull med knusende ro, ikke uvanlg at det er litt ustabilt i starten.

Og en app kan aldri med sikkerhet fortelle deg når du har EL, hvertfall ikke på første syklus uten hormonell prevensjon.

Med andre ord, dette hadde jeg ikke stresset med.

Anonymkode: 92d31...8c3

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Catnip skrev:

Det skjedde med meg, fikk mensen bare 9 dager etter eggløsning på min første syklus etter pilleslutt! Deretter lå det på ca 11 dager i syklusene som kom etter det. Hvis du er helt sikker på når du hadde EL, så betyr det at du bare har 11 dagers lutealfase, ja. Det går an å bli gravid da, men det sies at 12 dager eller mer er det ideelle. 

Det skal sies at jeg oppdaget at jeg har PCOS og trengte hormonhjelp for å bli gravid! Med hormoner fikk jeg lutealfase på 12 dager og ble gravid :) Hold øye med syklusen din videre, det kan godt hende at lutealfasen din blir lengre av seg selv!

9 dager var ekstremt kort ja ! Håper virkelig at lutealfasen min blir lenger neste gang, viss ikke må det hormonhjelp til her og 😨

hvor lenge hadde du det slik før du fikk hjelp?

ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kort tid etter slutt på hormonell prevensjon hadde jeg tatt syklustull med knusende ro, ikke uvanlg at det er litt ustabilt i starten.

Og en app kan aldri med sikkerhet fortelle deg når du har EL, hvertfall ikke på første syklus uten hormonell prevensjon.

Med andre ord, dette hadde jeg ikke stresset med.

Anonymkode: 92d31...8c3

Jeg prøvte først å søke etter noen som hadde opplevt det samme som meg, men fant ingen.. men jeg skal prøve å roe ned, kansje det stabiliserer seg de neste mndene 🤞🏼

Ts

Skrevet

Det et nok bare hormonkluss etter p-pille slutt :)

Anonymkode: 0d26f...864

Skrevet

Min syklus var akkurat som på piller første mnd etter pilleslutt. Ble gravid med en gang så har ikke hatt mensen siden. Men alt er jo mulig med denne kroppen, mulig din bare er litt i ubalanse :) jeg hadde gått 11 år på piller, så alle er vi ulike. Ikke få panikk med en gang, se det ann :)

Anonymkode: 7efad...de6

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 dager var ekstremt kort ja ! Håper virkelig at lutealfasen min blir lenger neste gang, viss ikke må det hormonhjelp til her og 😨

hvor lenge hadde du det slik før du fikk hjelp?

ts

Mest sannsynlig blir det ikke noe problem for deg, det er nesten alltid litt surrete etter å ha gått på prevensjon :) Jeg hadde mensen 3-4 ganger i løpet av et år, det gjorde meg obs på at jeg kanskje skulle få sjekket det - var mer en lutealfasen som ikke stemte hos meg! 

Som sagt, hold øye med syklusen din og se om dagene fra mens til mens er like mange hver måned. Er det tilfellet, er sannsynligheten stor for at du vil bli gravid i løpet av året. Det kan ta er par tullete sykluser før det stabiliserer seg. Lykke til! 

Skrevet

Det tar nok litt tid før syklusen stabilisere seg.

Lykke til med prøvingen 😊

Skrevet
43 minutter siden, prettylittlemisfit skrev:

Det tar nok litt tid før syklusen stabilisere seg.

Lykke til med prøvingen 😊

Jeg smører med med tolmodighet 🙈

Takk!

• Liker 1
Skrevet

Oppdatering fra ts..

Mensen varte bare 3 dager, 4 dagen var det litt brun spotting. Jeg tror på ingen måte at jeg er gravid egentlig. Men jeg er «16dpo» nå og veldig tissetrengt. Må tisse hver time men bare litt av gangen. Og det stikker langt nede i magen. 

Kan det hende at jeg faktisk er gravid tross for mensen? At el har vært en annen dag? Er det noen som har hatt heftig mens i 3 dager og testet positivt sent? 

Jeg tørr ikke håpe men erfaringer hadde vært fint :) 

Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg, jeg startet med lutealfase på 11 dager, deretter økte den til 12 dager måneden etter det og 13 dager måneden etter. 4 måneder etter p pille slutt var jeg gravid. 

Anonymkode: a9960...508

• Liker 1
Skrevet

Kort blødning kan også være hormonkrøll. Om du har blødd heftig er du nok ikke gravid.

Jeg har foresten etter hormonspiral ble tatt ut bare hatt 3 dagers blødninger, så det er heller ikke uvanlig. 

Men ta en test du så blir du sikker. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme skjedde med meg, jeg startet med lutealfase på 11 dager, deretter økte den til 12 dager måneden etter det og 13 dager måneden etter. 4 måneder etter p pille slutt var jeg gravid. 

Anonymkode: a9960...508

Det blir spennende å se om det blir likt hos meg neste mens😮

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kort blødning kan også være hormonkrøll. Om du har blødd heftig er du nok ikke gravid.

Jeg har foresten etter hormonspiral ble tatt ut bare hatt 3 dagers blødninger, så det er heller ikke uvanlig. 

Men ta en test du så blir du sikker. :)

Det var mensenkraftig blødning ja, bare kortere en det jeg er vandt med! Skal ta en siste test også prøve å komme meg videre hvis den ikke er positiv 🤭

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...