Gå til innhold

Jeg fikk inn 10 780 88 kr.på konto, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husbanken skal vel også ha beskjed ved endring i inntekt (dersom du får mer utbetalt nå f.o.m. neste mnd)?

Anonymkode: b2afa...254

Ts: holder de en oversikt over hva du får inn og ut. Kan de se at jeg har fått disse pengene om jeg ikke sier ifra til de?

Anonymkode: 4b5ae...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ihvertfall ikke fra nav for da hadde det nok stått i utbetalingsoversikten. Som flere har nett vil det sikkert snart stå mere detaljert. + evt ligge notat i innboks i nettbanken. Gjør ofte det på noen transaksjoner. Men nei tror ikke dette er noen krise.. men hadde ikke rørt de..

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: holder de en oversikt over hva du får inn og ut. Kan de se at jeg har fått disse pengene om jeg ikke sier ifra til de?

Hva mener du med det spørsmålet?

Les dokumentene dine som du fikk i forbindelse med bostøtte, og der står det hva du er pliktig til å melde fra om.

Blir bostøtten innvilget for flere måneder i slengen? Du må tilbakebetale dersom du har mottatt for mye bostøtte ut fra inntekt, når du  plutselig har høyere inntekt.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg fikk inn 10 780 088 kr. på konto".... Nesten elleve millioner er en fin sum da. :lur: 

Anonymkode: e8a8e...15d

Nå ja, ikke så lett med tall... 10 780 88 blir vel langt unna 11 millioner. Er jo 1 078 088 det er snakk om, eller litt mer enn en million.

Og til trådstarter, det står faktisk 10 780 88 kr i overskriften, det er jo ingen punktum eller komma der så den kan jo mistolkes (hvis man går inn for det.)

Anonymkode: 14383...213

• Liker 1
Skrevet

Kan være så lite som at en på ett lønnskontor har bommet på ett tall.. Ring banken å forklar hva som har skjedd, så blir det nok ordnet opp i 

Anonymkode: 6bd9a...d28

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være så lite som at en på ett lønnskontor har bommet på ett tall.. Ring banken å forklar hva som har skjedd, så blir det nok ordnet opp i 

Ts: Men det er ingen kontonummere som er så like at det kun er 1 siffer til forskjell. Da må han ha bommet på 2 sifre, og går ikke dette med lønninger automatisk da? Arbeidsgivere sitter vel ikke der med hver enkelt kontonummer til hver enkelt arbeidsgiver og overfører personlig, dette går vel på automatikk gjennom et større system? 

Skrevet

Overføring fra norsk tipping? Runder tippekontoen 10tusen overføres det til konto.

Anonymkode: f5118...476

Skrevet

NAV har da ikke døgnovervåkning av bankkontoen din? Om du har fått inn penger fra ett eller annet sted, så er det neppe mye som skjer. Annet en kanskje stopp i utbetaling denne mnd dersom du mottar sosialstønad eller hva det heter.

Anonymkode: b5b80...a50

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Men det er ingen kontonummere som er så like at det kun er 1 siffer til forskjell. Da må han ha bommet på 2 sifre, og går ikke dette med lønninger automatisk da? Arbeidsgivere sitter vel ikke der med hver enkelt kontonummer til hver enkelt arbeidsgiver og overfører personlig, dette går vel på automatikk gjennom et større system? 

Det jeg ville frem til var at det kunne være en feil gjort ett sted. Dette kan banken din finne ut av. Ring dem i morgen

Skrevet

Ts: Hei, det er mine penger, men takk for all hjelpen, hehe ;)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Hei, det er mine penger, men takk for all hjelpen, hehe ;)

fant du ut hvor de kom fra?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fant du ut hvor de kom fra?

Ja, det er fra nav. Står mellom sosial stønad og tiltakspenger. Så det er tiltakspenger, som er kommet litt tidlig. Er ihvertfall fra nav.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er fra nav. Står mellom sosial stønad og tiltakspenger. Så det er tiltakspenger, som er kommet litt tidlig. Er ihvertfall fra nav.

ts: Står "lønn tønsberg kommune". 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så fint :) 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

🤔 Virkelig? Står det komma bak 88? Og ingenting bak? Det står neppe sånn i banken. Er det snakk om ti tusen så står komma mellom 0 og 8. Ti tusen har fem siffer. Og det må det være, for mener du at komma står bak de to 8-tallene så er det faktisk snakk om en million, noe jeg tviler på at det er, ettersom en million skrives 1 000 000 og ikke 10 000 00.

Anonymkode: ae98f...048

Hvorfor ha en hel utgreiing om ting som ikke er aktuelt? Alle forstod TS før de klikket seg inn.

Anonymkode: c6111...373

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts: Står "lønn tønsberg kommune". 

Da er det ikke tiltakspenger, da dette er en statlig ytelse.
Kan det være at du har kommet inn på KVP, Kvalifiseringsprogrammet i kommunen (gjennom NAV), siden du sier du skal i tiltak? For da får du lønnen din fra kommunen.
Sosialstønad utbetales også fra kommunen, men da skal du jo ha fått et vedtak om det.

Uansett, til senere, NAV har ikke kontinuerlig overvåking av kontoen din. For at de skal se at du har fått penger på konto må de be om en kontoutskrift.

Skrevet
58 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Da er det ikke tiltakspenger, da dette er en statlig ytelse.
Kan det være at du har kommet inn på KVP, Kvalifiseringsprogrammet i kommunen (gjennom NAV), siden du sier du skal i tiltak? For da får du lønnen din fra kommunen.
Sosialstønad utbetales også fra kommunen, men da skal du jo ha fått et vedtak om det.

Uansett, til senere, NAV har ikke kontinuerlig overvåking av kontoen din. For at de skal se at du har fått penger på konto må de be om en kontoutskrift.

Ts: Ja, det er KVP gjennom nav. Når jeg går på kvp vil jeg vel få tiltakspenger? Er 10 000 en vanlig månedslønn? Kan du noe om dette? Jeg trodde jeg ville få 15 000 i måned. 10 000 i inntekt månedlig er jo veldig lite..

Skrevet

Du får ikke tiltakspenger, men KVP = lønn fra kommunen.
Jeg regner med at de 10.000,- er netto, altså at du er trukket skatt, så ca 15.000,- stemmer nok bra.  
Tiltakspenger er kun 365,- pr dag, altså 3650,- utbetalt annenhver uke, så det er enda mindre.
Dette er jo i stedet for sosialstønad, men mange har litt supplering fra sosialen og/eller bostøtte i tillegg.

Skrevet
3 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Du får ikke tiltakspenger, men KVP = lønn fra kommunen.
Jeg regner med at de 10.000,- er netto, altså at du er trukket skatt, så ca 15.000,- stemmer nok bra.  
Tiltakspenger er kun 365,- pr dag, altså 3650,- utbetalt annenhver uke, så det er enda mindre.
Dette er jo i stedet for sosialstønad, men mange har litt supplering fra sosialen og/eller bostøtte i tillegg.

Ts: men jeg har ikke skattet. Jeg har aldri skattet før. Er det vanlig at kommunen skatter for meg, og trekker det fra for meg? Jeg trodde jeg skulle få 15 000 pr måned. Av de av de 15 at jeg skulle skatte 5 og sitte igjen med 10, men mulig jeg husker feil. 

Er det vanlig å få kvp lønn før man har starta å jobbe da? Jeg har sosialstønad ut september, vet jeg. Så jeg får fremdeles fra sosialen denne måned. Er det mulig nav kan ha gjort en feil allikevel? Jobber du i nav?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: men jeg har ikke skattet. Jeg har aldri skattet før. Er det vanlig at kommunen skatter for meg, og trekker det fra for meg? Jeg trodde jeg skulle få 15 000 pr måned. Av de av de 15 at jeg skulle skatte 5 og sitte igjen med 10, men mulig jeg husker feil. 

Er det vanlig å få kvp lønn før man har starta å jobbe da? Jeg har sosialstønad ut september, vet jeg. Så jeg får fremdeles fra sosialen denne måned. Er det mulig nav kan ha gjort en feil allikevel? Jobber du i nav?

Arbeidsgiver trekker skatt for deg, ja.
Sjekk vedtaket ditt. Det står sikkert at du har KVP fra 1.september (eller lignende) og da får du første lønnen nå, ja, selv om ikke tiltaket starter opp enda.
Vanlig utbetalingsdato i kommunen er 12. i hver måned.
Jeg regner med at sosialvedtaket ditt også har tatt med i beregningen at du skal få KVP i september, slik at det du har fått derifra er en supplering.
Anbefaler deg å lese alle vedtak du får godt, de fleste spørsmål blir besvart der. Om du syns det er vanskelig å lese vedtak, be om hjelp fra din saksbehandler eller noen andre du stoler på.
Siden du sier du aldri har skattet før antar jeg at du er veldig ung. Da har du kanskje foreldre som kan hjelpe deg å lese disse vedtakene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...