Gå til innhold

Jeg fikk inn 10 780 88 kr.på konto, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Får du vedtakene tilsendt i postkassen?

Anonymkode: b2afa...254

Ts: nei. Jeg vet hva jeg får av penger. Jeg får 2800 den 20ende (bostøtte)  + 2000 den 1 (nav-penger).

Anonymkode: 4b5ae...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe NAV på 5555 3333 og snakke med de der, si at saksbehandleren din er på ferie og de hjelper deg med hva du skal gjøre 😊

• Liker 3
Skrevet

Sett de på en sparekonto, send en melding til NAV og vent på svar, eventuelt vent til saksbehandleren din kommer tilbake. Det er penger du ikke vet hvor kommer fra og hvorfor du får, så da har du "råd" til å spare de til neste uke uansett :)

Skrevet

"Jeg fikk inn 10 780 088 kr. på konto".... Nesten elleve millioner er en fin sum da. :lur: 

Anonymkode: e8a8e...15d

• Liker 11
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle snakker om utbetalingsoversikt på nav.no, jeg har ingen ok? jeg får sosial stønad, så har ingen vetdak. Disse pengene kommer jo ikke fra nav, men en bedrift/jobb eller et menneske.

om du har sosialstænad så har du faktisk et vedtak/innvilgelse på det. 

Anonymkode: cf108...f52

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg fikk inn 10 780 088 kr. på konto".... Nesten elleve millioner er en fin sum da. :lur: 

Han vil heller ha sosialstønad!!! Så disse pengene må han da donere bort.

Anonymkode: 9ced7...fc2

• Liker 5
Skrevet

du venter til i morgen. da kan du se i nettbanken hvor pengene kommer fra å ta det derfra

Anonymkode: cf108...f52

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Nei, jeg skrev 10 780 88, det er slik det står i banken. Det vil si 10 780 kr, og 88 øre. ;)

• Liker 1
Skrevet

Du venter til i morgen og ser om det da står hvor disse pengene kommer fra. Så kontakter du NAV. Om saksbehandleren din er på ferie eller ei betyr ingenting, du må bare si fra til dem om at du plutselig har fått inn snaut elleve tusen kroner på konto og at du går ut fra at det er en feil (med mindre det i morgen står at pengene kommer fra et sted du har glemt at du hadde rett på penger fra).

Sørg for å si fra til NAV på en slik måte at du kan dokumentere i ettertid at du ga dem beskjed så fort du ble obs på at disse pengene hadde kommet inn. Det blir vel antagelig ikke noe problem, men greit å sikre seg. Hvis ikke NAV gir deg beskjed om annet lar du deretter pengene stå der, ubrukt, til du får avklart hvor de eventuelt skal refunderes hvis du ikke hadde krav på dem. 

At den du forholder deg til på NAV er på ferie er sikkert litt kjipt dersom du synes det er vanskelig å prate med NAV, men det betyr ingenting for hva du har rett til hos dem og påvirker ikke om du "kastes ut" (i den grad man kan bli det) av noe som helst. 

Og så må du bare puste dypt. Du kastes ikke ut av noen verdens ting, og ingen holder dette mot deg. Bare gi NAV beskjed, men vent til du i morgen kan sjekke om det står hvor pengene kommer fra eller ei. Og sørg for å få dokumentasjon på at du sa fra til NAV raskt, bare sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 93c02...329

• Liker 3
Skrevet

Kan det være stipend? Har du søkt om stipend?

vgs

Skrevet

De på NAV er kjekke og hjelpsomme så lenge folk oppfører seg. Finn ut hvor pengene kommer fra og meld inn til de. Dette går helt fint😊

Anonymkode: c6111...373

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vent til i morgen og du vil se inne på nettbanken hvor disse pengene har kommet fra. Deretter tar du kontakt med NAV for å varsle om at du har fått inn uventede penger på kontoen, slik at dette trekkes fra de neste sosial-stønad-utbetalingene. 

Ts: det kan bli litt vanskelig, i og med at jeg får penger av nav fordelt i bostøttepenger. Får kun av nav en gang i måned, resten av pengene jeg får er bostøtte penger av husbanken, og det styres jo ikke av nav. 

Skrevet

Det du gjør er at du lar vær å bruke de. Finn ut hvor de kom fra og om du eventuelt må betale de tilbake. Det kan være en feil fra banken.

• Liker 5
Skrevet

Ts: jeg skal starte å jobbe i tiltak under nav neste måned. Kan det være at de har satt over pengene, at det er valig at de setter over pengene for 1 måned i jobben på forskudd. Skal fra neste måned få betalt tiltakspenger. 

Skrevet
Akkurat nå, funginger skrev:

Det du gjør er at du lar vær å bruke de. Finn ut hvor de kom fra og om du eventuelt må betale de tilbake. Det kan være en feil fra banken.

Ts: jeg skal starte å jobbe i tiltak under nav neste måned. Kan det være at de har satt over pengene, at det er valig at de setter over pengene for 1 måned i jobben på forskudd. Skal fra neste måned få betalt tiltakspenger.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: det kan bli litt vanskelig, i og med at jeg får penger av nav fordelt i bostøttepenger. Får kun av nav en gang i måned, resten av pengene jeg får er bostøtte penger av husbanken, og det styres jo ikke av nav. 

I så fall trekker de beløpet i løpet av flere måneder (= at du ikke får utbetalt sosialstønad en viss tid fremover).

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis det er de pengene som har kommet, så skal du jo uansett ikke ha sosialstønad mens du får denne månedlige(?) summen?

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall trekker de beløpet i løpet av flere måneder (= at du ikke får utbetalt sosialstønad en viss tid fremover).

Men hvis det er de pengene som har kommet, så skal du jo uansett ikke ha sosialstønad mens du får denne månedlige(?) summen?

Dersom denne summen er høyere enn det du får  i sosialstønad (til  livsopphold, strøm  + bolig)  pr mnd

• Liker 1
Skrevet

Husbanken skal vel også ha beskjed ved endring i inntekt (dersom du får mer utbetalt nå f.o.m. neste mnd)?

• Liker 2
Skrevet

Ts: Nei, jeg skrev 10 780 88, det er slik det står i banken. Det vil si 10 780 kr, og 88 øre. ;)

🤔 Virkelig? Står det komma bak 88? Og ingenting bak? Det står neppe sånn i banken. Er det snakk om ti tusen så står komma mellom 0 og 8. Ti tusen har fem siffer. Og det må det være, for mener du at komma står bak de to 8-tallene så er det faktisk snakk om en million, noe jeg tviler på at det er, ettersom en million skrives 1 000 000 og ikke 10 000 00.

Anonymkode: ae98f...048

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤔 Virkelig? Står det komma bak 88? Og ingenting bak? Det står neppe sånn i banken. Er det snakk om ti tusen så står komma mellom 0 og 8. Ti tusen har fem siffer. Og det må det være, for mener du at komma står bak de to 8-tallene så er det faktisk snakk om en million, noe jeg tviler på at det er, ettersom en million skrives 1 000 000 og ikke 10 000 00.

Anonymkode: ae98f...048

Ts: Haha, ja 11 millioner hadde vært kjekt, men det tror jeg det ikke er. Står 10.780,88.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...