AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Ja fikk, inn nesten 11 000. Det står ingenting om hvor de kommer fra eller hvem det er. Står kun lønn reservert transaksjon. Jeg får penger av nav, sosial stønad så dette er jo ikke bra!! de kan kaste meg ut av nav for dette, og det stresser meg. Jeg har jo ikke gjot noe galt, kun mottat penger. Hva gjør jeg med dette? Anonymkode: 4b5ae...f84
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja fikk, inn nesten 11 000. Det står ingenting om hvor de kommer fra eller hvem det er. Står kun lønn reservert transaksjon. Jeg får penger av nav, sosial stønad så dette er jo ikke bra!! de kan kaste meg ut av nav for dette, og det stresser meg. Jeg har jo ikke gjot noe galt, kun mottat penger. Hva gjør jeg med dette? Anonymkode: 4b5ae...f84 Kanskje etterbetaling eller skatte penger ? Anonymkode: 08537...280
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja fikk, inn nesten 11 000. Det står ingenting om hvor de kommer fra eller hvem det er. Står kun lønn reservert transaksjon. Jeg får penger av nav, sosial stønad så dette er jo ikke bra!! de kan kaste meg ut av nav for dette, og det stresser meg. Jeg har jo ikke gjot noe galt, kun mottat penger. Hva gjør jeg med dette? Anonymkode: 4b5ae...f84 Vent til i morgen og du vil se inne på nettbanken hvor disse pengene har kommet fra. Deretter tar du kontakt med NAV for å varsle om at du har fått inn uventede penger på kontoen, slik at dette trekkes fra de neste sosial-stønad-utbetalingene. Anonymkode: b2afa...254 10
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 Jobbet du i fjor, så kan dette være forsinkede feriepenger. Har du søknad inne om andre stønader, så kan dette være en utbetaling i denne forbindelse. Venter du penger igjen på skatten? Anonymkode: b2afa...254 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja fikk, inn nesten 11 000. Det står ingenting om hvor de kommer fra eller hvem det er. Står kun lønn reservert transaksjon. Jeg får penger av nav, sosial stønad så dette er jo ikke bra!! de kan kaste meg ut av nav for dette, og det stresser meg. Jeg har jo ikke gjot noe galt, kun mottat penger. Hva gjør jeg med dette? Anonymkode: 4b5ae...f84 Du blir ikke "kastet ut" av NAV fordi NAV gjør feil. Vent til transaksjonen går gjennom så du ser hvor den kommer fra. Er det fra NAV går du inn på utbetalingsoversikten på nettsidene deres og ser om det ser riktig ut eller ikke. Ser det ut til å være feil gir du dem beskjed, og så får du info om hvordan sende pengene tilbake. Er pengene fra noen andre sjekker du med dem hvorfor du har fått en utbetaling, og evt. returnerer pengene om det er feil. Dette er veldig ufarlig og ikke noe som kan skape problemer for deg, i alle fall ikke om du sørger for å gi beskjed. For øvrig mangler du et ganske viktig komma i overskriften. Leser man litt fort ser det ut som du har fått nesten 11 millioner, ikke 11 000. Anonymkode: eb4ea...047 31
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vent til i morgen og du vil se inne på nettbanken hvor disse pengene har kommet fra. Deretter tar du kontakt med NAV for å varsle om at du har fått inn uventede penger på kontoen, slik at dette trekkes fra de neste sosial-stønad-utbetalingene. Anonymkode: b2afa...254 Nei, det går ikke. veiliederen min er på ferie, og hun har ingen vikar vet jeg. Hun kommer hjem om en uke, kan jeg vente til da? Min neste utbetaling er den 20 fra nav. Anonymkode: 4b5ae...f84
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #7 Skrevet 13. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje etterbetaling eller skatte penger ? Anonymkode: 08537...280 nei Anonymkode: 4b5ae...f84
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #8 Skrevet 13. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja fikk, inn nesten 11 000. Det står ingenting om hvor de kommer fra eller hvem det er. Står kun lønn reservert transaksjon. Jeg får penger av nav, sosial stønad så dette er jo ikke bra!! de kan kaste meg ut av nav for dette, og det stresser meg. Jeg har jo ikke gjot noe galt, kun mottat penger. Hva gjør jeg med dette? Anonymkode: 4b5ae...f84 Nei det kan de ikke, dersom du sier fra til de om de pengene. Anonymkode: b2afa...254 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #9 Skrevet 13. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du blir ikke "kastet ut" av NAV fordi NAV gjør feil. Vent til transaksjonen går gjennom så du ser hvor den kommer fra. Er det fra NAV går du inn på utbetalingsoversikten på nettsidene deres og ser om det ser riktig ut eller ikke. Ser det ut til å være feil gir du dem beskjed, og så får du info om hvordan sende pengene tilbake. Er pengene fra noen andre sjekker du med dem hvorfor du har fått en utbetaling, og evt. returnerer pengene om det er feil. Dette er veldig ufarlig og ikke noe som kan skape problemer for deg, i alle fall ikke om du sørger for å gi beskjed. For øvrig mangler du et ganske viktig komma i overskriften. Leser man litt fort ser det ut som du har fått nesten 11 millioner, ikke 11 000. Anonymkode: eb4ea...047 Alle snakker om utbetalingsoversikt på nav.no, jeg har ingen ok? jeg får sosial stønad, så har ingen vetdak. Disse pengene kommer jo ikke fra nav, men en bedrift/jobb eller et menneske. Anonymkode: 4b5ae...f84 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #10 Skrevet 13. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det går ikke. veiliederen min er på ferie, og hun har ingen vikar vet jeg. Hun kommer hjem om en uke, kan jeg vente til da? Min neste utbetaling er den 20 fra nav. Anonymkode: 4b5ae...f84 Du kan selvsagt snakke med noen andre på NAV. Anonymkode: b2afa...254 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #11 Skrevet 13. september 2018 Har du jobbet i løpet av det siste 1-1,5 årene? Anonymkode: b2afa...254
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #12 Skrevet 13. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du jobbet i løpet av det siste 1-1,5 årene? Anonymkode: b2afa...254 Nei, har gått skole. Anonymkode: 4b5ae...f84
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #13 Skrevet 13. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det går ikke. veiliederen min er på ferie, og hun har ingen vikar vet jeg. Hun kommer hjem om en uke, kan jeg vente til da? Min neste utbetaling er den 20 fra nav. Anonymkode: 4b5ae...f84 Sjekk først hvor pengene kommer fra, før du begynner å lage deg problemer fordi veilederen din ikke er på jobb. Du kan vel sende inn melding via NAV-sidene uansett om veilederen din er der eller ikke! Det er ikke sikkert det er hun som skal behandle denne saken uansett. Og selvsagt kommer sosialstønad fra NAV! Anonymkode: eb4ea...047 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #14 Skrevet 13. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, har gått skole. Anonymkode: 4b5ae...f84 Kan det være stipend? Har du søkt om stipend? Anonymkode: b2afa...254 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #15 Skrevet 13. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja fikk, inn nesten 11 000. Det står ingenting om hvor de kommer fra eller hvem det er. Står kun lønn reservert transaksjon. Jeg får penger av nav, sosial stønad så dette er jo ikke bra!! de kan kaste meg ut av nav for dette, og det stresser meg. Jeg har jo ikke gjot noe galt, kun mottat penger. Hva gjør jeg med dette? Anonymkode: 4b5ae...f84 Kom det inn i dag eller i går? Den 12. er typisk lønningsdag i flere bedrifter (bl.a. kommunale). Anonymkode: b2afa...254 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #16 Skrevet 13. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle snakker om utbetalingsoversikt på nav.no, jeg har ingen ok? jeg får sosial stønad, så har ingen vetdak. Disse pengene kommer jo ikke fra nav, men en bedrift/jobb eller et menneske. Anonymkode: 4b5ae...f84 Ingen får sosialstønad uten at der er skrevet vedtak. Anonymkode: b2afa...254 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #17 Skrevet 13. september 2018 Jeg hadde tatt en telefon til banken og spurt om de kan se hvor pengene kommer fra. Det gjorde min mor da plutselig mye penger kom inn på konto, hun hadde vunnet i lotto (ikke førstepremie), men en god del penger Anonymkode: 5906d...a07 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #18 Skrevet 13. september 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen får sosialstønad uten at der er skrevet vedtak. Anonymkode: b2afa...254 Det står ingenting om det på nettet ihvertfall, sette etter det mange ganger. Anonymkode: 4b5ae...f84
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #19 Skrevet 13. september 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tatt en telefon til banken og spurt om de kan se hvor pengene kommer fra. Det gjorde min mor da plutselig mye penger kom inn på konto, hun hadde vunnet i lotto (ikke førstepremie), men en god del penger Anonymkode: 5906d...a07 det står "lønn reservert transaksjon" Anonymkode: 4b5ae...f84
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #20 Skrevet 13. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ingenting om det på nettet ihvertfall, sette etter det mange ganger. Anonymkode: 4b5ae...f84 Ok. Får du vedtakene tilsendt i postkassen? Anonymkode: b2afa...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå