Gå til innhold

Boligsalg og hvitevarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i gang med å selg leilighet om 4 - 5 måneder. Merker at oppvaskemaskinen begynner å svikte, dvs den vasker, men ikke rent nok. Vil ikke gå og kjøpe ny, nå jeg snart skal flytte. Det jo slik at hvitevarer følger med i handelen, men i dette tilfellet er altså oppvaskemaskinen som følger med ikke helt ok. Hvordan formulere det i salgsoppgaven/egenerklæringen ? Oppvaskemaskinen kan jo tross alt vaske i både 1 og 2 år til, men om jeg skulle fortsatt å bodd her, hadde jeg ikke beholdt den.

Anonymkode: f845c...fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare si det som det er når det er visning.  Du kan jo skrive at oppvaskmaskinen er gammel og bør byttes ut. Det burde ikke by på problemer.  Bedre det enn å få klage etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Er vel bare å selge med hvitevarer utenom oppvaskmaskin? 
Det er ingen regel om av hvitevarer skal følge med, med mindre det står i salgsoppgaven.
Da jeg kjøpte la jeg inn forbehold i bud om at hvitevarer fulgte med, siden det ikke var avklart i salgsoppgaven. 

• Liker 1
Skrevet

Som Popcorn skriver, få megleren til å skrive i annonsen at oppvaskmaskin ikke følger med. Dette kan du gjøre med alt du ønsker ikke skal følge me.

I utgangspunktet skal alle hvitevarer, og ting som er skrudd fast på veggen følge med, men det er bare å skrive det opp ;)

Skrevet

Jeg tror jeg følger Muskath sitt råd : får megler til å skrive i salgsoppgaven at oppvaskemaskinen som medfølger er av eldre modell (innforstått : den varer ikke så mye lengre). Så får en evnt kjøper fremsette krav i budet om at den skal fjernes, hvis de ønsker det. Om ikke, må de selv bære den ut. 

• Liker 1
Skrevet

Det er kun integrerte hvitevarer som følger med salget, med mindre man spesifiserer noe annet i prospektet.

Anonymkode: 4a4ae...702

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun integrerte hvitevarer som følger med salget, med mindre man spesifiserer noe annet i prospektet.

Anonymkode: 4a4ae...702

Det var ikke det megler sa til meg da jeg solgte for ~ 3 mnd siden.

Skrevet

Oppvaskmaskin kan følge med, men den er av eldre årgang og fjernes av selger hvis kjøper ikke vil ha den.

Anonymkode: 48ffd...99d

Skrevet

Er det lenge siden du tok av og renser inne i de "armene " som snurrer rundt og fordeler vannet? Og filteret i avløpet i bunnen av maskinen?

Anonymkode: fa29e...f4f

Skrevet

Hvis vaskemaskinen ikke er tilstedet i prospektet og på visning, så må den ikke følge med. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal i gang med å selg leilighet om 4 - 5 måneder. Merker at oppvaskemaskinen begynner å svikte, dvs den vasker, men ikke rent nok. Vil ikke gå og kjøpe ny, nå jeg snart skal flytte. Det jo slik at hvitevarer følger med i handelen, men i dette tilfellet er altså oppvaskemaskinen som følger med ikke helt ok. Hvordan formulere det i salgsoppgaven/egenerklæringen ? Oppvaskemaskinen kan jo tross alt vaske i både 1 og 2 år til, men om jeg skulle fortsatt å bodd her, hadde jeg ikke beholdt den.

Snakk med megleren om problemet. 

Ellers kan det svare seg mht. Salg å ha en ny oppvaskmaskin fremfor å ha en som du må skrive ikke fungerer. 

Anonymkode: 18165...fc7

• Liker 1
Skrevet

Det hadde gitt meg et veldig dårlig inntrykk om selger hadde forsøkte å selge meg en ødelagt vaskemaskin, en som jeg må ta kostnaden med å kvitte meg med. 

Kjøp en ny billig en, eller selg uten. 

Og rengjør spylearmene ;) 

Anonymkode: a2c9d...c2e

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lenge siden du tok av og renser inne i de "armene " som snurrer rundt og fordeler vannet? Og filteret i avløpet i bunnen av maskinen?

Anonymkode: fa29e...f4f

Rengjør maskinen jevnlig, så det er nok mer alderen. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde gitt meg et veldig dårlig inntrykk om selger hadde forsøkte å selge meg en ødelagt vaskemaskin, en som jeg må ta kostnaden med å kvitte meg med. 

Kjøp en ny billig en, eller selg uten. 

Og rengjør spylearmene ;) 

Anonymkode: a2c9d...c2e

Den er ikke ødelagt. Men den vasker ikke alltid 100% rent, i betydning at f eks fargen etter te sitter igjen i koppen. 

Den har stått her siden jeg flyttet inn, så den begynner å bli noen år gammel. Men syns egentlig ikke at det skal være min utgift å kjøpe ny. Jeg må jo kjøpe ny der jeg flytter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...