AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Har en venninne fra barndommen som for noen år siden gjorde det klart for meg at hun ønsket å omgåes folk med samme ambisjonsnivå. Jeg jobber i nærbutikken på stedet vi vokste opp og trives med det inntil videre. (Fikk mann og barn tidlig i livet) Denne personen har gått på en høyere utdanning men hadde visstnok avbrutt studiet nylig fordi hun strøk for andre gang nå. Nå har hun ytret ønske om å treffes igjen. Kan ikke si det fristet mye å ta opp kontakten igjen. Er det rart, eller dårlig gjort av meg? Anonymkode: f74b3...f16
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Folk kan selvsagt forandre seg, men det er etter min mening en veldig rar ting å si til en venn i utgangspunktet. Jeg ble kjapt ferdig med å studere da jeg var ferdig med videregående, og hadde i motsetning til alle mine venner fast jobb allerede som 23-åring. Det har derimot aldri falt jeg inn at noen av vennene mine hadde et "annerledes ambisjonsnivå" enn meg. Jeg syns faktisk det er bedre at ikke alle er helt like, og jeg tar stor glede i mine venners barn, om de har bestemt seg for å studere sent i livet, ikke studere men heller jobbe, reise, osv. For å svare på spørsmålet ditt - nei, det er hverken rart eller dårlig gjort at du ikke er fristet til å ta opp kontakten igjen. Men folk forandrer seg, og kanskje dere finner tilbake til vennskapet igjen nå som det har gått en stund? Det går jo an å treffes en gang eller to og så la være hvis hun fortsatt har samme (rare) holdninger Anonymkode: 6c6db...35a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Nei, TS, jeg synes ikke det er rart eller dårlig gjort av deg å ikke ønske kontakt med din barndomsvenninne. Når hun spesielt sier hun vil ha venner "med samme ambisjonsnivå"(hva nå det er?), høres det for meg ut som at hun vil ha "venner" som skal være til nytte for henne selv. Sånn at hun ikke stryker flere ganger på studiene, kanskje? Det blir litt snevert å skulle plukke ut venner på den måten, men hun får gjøre som hun vil. Du er ikke nødt til å ha kontakt om du ikke ønsker det. Anonymkode: f93cc...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå