AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Hei. Jeg tror jeg har en hoven lymfeknute jeg lurer på om jeg skal få sjekket, og jeg leser på nettet at uømme, harde og ruglete lymfeknuter er de man skal være ekstra på vakt for. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan kjenne dette. Uøm er greit, det er den. Men klarer ikke helt å kjenne om den beveger seg på underlaget? Den er ca 1 cm stor, og sitter på en måte fast men kan dytte den fra side til side om det gir mening, spesielt på den runde siden. På den avlange siden er den litt fastere. Kjennes ut som en liten halvhard drueformet kul. Den sitter forresten i kragebeinsgropen så ikke superlett å kjenne på den heller. Er det noen som har kjent lignende kul? Anonymkode: 54bd2...d1e
Kitcat Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Ikke prøv å tenke eller undersøke på dette selv, men få en lege til å undersøke kulen. Lite poeng i å lage seg mange teorier. Det er normalt at lymfeknuter hovner opp i forbindelse med sykdom, men hvis kuler ikke forsvinner i løpet av noen få uker så søk lege.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Takk for svar. Har vært på legekontoret nå, og han som var vaktlege der i kveld henviste videre til ultralyd Anonymkode: 54bd2...d1e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 Hvis en får hovne lymfeknuter med jevne mellomrom, men ellers er frisk, hva tyder det på? Anonymkode: 560dd...966
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis en får hovne lymfeknuter med jevne mellomrom, men ellers er frisk, hva tyder det på? Anonymkode: 560dd...966 Dette vil jeg også gjerne vite... Anonymkode: e5160...7aa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 27 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis en får hovne lymfeknuter med jevne mellomrom, men ellers er frisk, hva tyder det på? Anonymkode: 560dd...966 Kan det tyde på lymfekreft? Anonymkode: e5160...7aa
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Ingen andre? Anonymkode: e5160...7aa
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis en får hovne lymfeknuter med jevne mellomrom, men ellers er frisk, hva tyder det på? Anonymkode: 560dd...966 Jeg hadde ofte hovne lymfeknuter da jeg var plaget med eksem, så det kan hende det skjer i forbindelse med en liten betennelse i kroppen. Anonymkode: 12a5b...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå