Gå til innhold

Bilder av eksen.. Har jeg en grunn til å overreagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kviet meg lenge med å legge til han jeg dater på Facebook. Han er den typen som legger ut masse bilder/blir tagget i hytt og pine og sletter ingenting.. Vi har vært på 3 dates og da tenkte jeg greit, vi kan godt adde hverandre der. Men som fryktet.. Etter litt scrolling fant jeg allerede bilder av han og eksen, masse kommentarer and what’s more. Vi skulle møtes senere idag og jeg merker dette var sykt unødvendig og ødela stemningen helt! Jeg mener, hvor vanskelig er det å rydde sånne ting vekk av respekt for den NYE man dater? Er det bare jeg som tenker sånn? Synes det er meget turnoff med folk som skal samle på og eksponere gamle bilder av eksen til hele verden. Åh, som jeg angrer på at jeg godtok venneforespørselen..

Anonymkode: 0f6ce...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du får bare kutte han ut hvis du ikke liker det. Bør ikke være mer fra hans side, men jeg skjønner hva du mener. Man føler seg nesten som en rebound. Er det over så burde også enkelte bilder fjernes av ekser.  Men nå om dagen så skal vi tåle alt. Noen tar vare på alt fra ekser og setter gamle ting høyere enn sin partner. Ikke rart mange ikke finner den rette da.  Også skal man jo ikke finnes sjalu i det hele tatt. Noe du lissom er hvis daten/kjæresten din har kontakt med gamle flørter/ekser på Some medier og du ikke liker det.

Du kan eventuelt ta det opp med han. Du vil jo gjerne vite om en du dater er ferdig med tidligere ekser/flørter.

Endret av wintergirl
  • Liker 10
Gjest Stella Rose
Skrevet

Sært å ha bilder av exen, jeg hadde ikke godtatt det, syns du skal ta det opp med ham.

Skrevet

Tja han jeg driver med har bilde av eksen fortsatt, 4 år siden det ble slutt. Men ærlig talt det er snakk om et bilde fra før min tid så kunne ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: 79836...858

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal man fjerne bilder av eksen?

Anonymkode: 47ba7...c95

• Liker 11
Gjest fleur de lis
Skrevet

Som du sier sletter han ingenting, så han har sikkert ikke tenkt på det? Du kan jo ta det opp med han, spørre om hva han tenker om å ha bilder av eksen liggende på FB (spør generelt hva han mener, ikke konfronter han). Kanskje han sier at det bryr han seg ikke om, kanskje han sier han ikke har tenkt på det :)

Jeg fjernet bilder av meg og eksen gradvis. Noen tok jeg med en gang (typiske kjærestebilder), andre tok jeg etterhvert (gruppebilder på tur osv). Men jeg gjorde det ikke ut av hensyn til noen andre, jeg gjorde det fordi jeg selv ikke ønsket at de lå ute og at jeg ble minnet på det av og til. 

Skrevet

Du har vært på 3 dates.

Eksen har vært en (viktig) person i livet hans. Det kan du og bli, men DU er ikke viktig i noen som helst sitt liv etter 3! dager. Tror du bør jobbe ned det egoet ditt littegranne og prøve deg på litt logikk og realitetsorinetering. For å bli sur for en du har truffet 3 dager har eksen sin på bilder på face er virkelig helt hodeløst irrasjonelt og ganske så selvsentrert.

Anonymkode: 11553...614

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært på 3 dates.

Eksen har vært en (viktig) person i livet hans. Det kan du og bli, men DU er ikke viktig i noen som helst sitt liv etter 3! dager. Tror du bør jobbe ned det egoet ditt littegranne og prøve deg på litt logikk og realitetsorinetering. For å bli sur for en du har truffet 3 dager har eksen sin på bilder på face er virkelig helt hodeløst irrasjonelt og ganske så selvsentrert.

Enig. Dersom det viser seg å bli seriøst mellom dere, typ offentlige kjærester, kan du ta det opp med ham dersom det fortsatt plager deg da.

Skrevet

Hadde vært mer sært å slette bilder på grunn av en date man har møtt 3 ganger, spør du meg. Synes definitivt det er du som overreagerer her.

• Liker 15
Skrevet

Om du synes det er så plagsomt og ødelegger stemningen så mye at en du har møtt tre ganger ikke sletter bilder, så burde du sette krav om at de du dater skal slette hele fortiden sin før du møter dem. 
Men siden du syntes det var så ubehagelig, så send melding å avlys daten med begrunnelse at han ikke har slettet bilder på fb... 

Anonymkode: abc3e...d6e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri ryddet opp i gamle bilder. Det er en grunn til at de ikke er sammen lenger, det er det viktigste.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke nøye med sånt. Synes faktisk det er litt gøy å se hans gamle bilder! Blir jo mer kjent med han. :)

Men om du ikke liker det kan du jo spørre han om han kunne slettet eller i det minste skjult de bildene. Men du må nesten bare godkjenne at han ikke vil. Godkjenne, eller gå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske var på ting med exer, og litt sjalu av meg. Men dette hadde jeg seriøst ikke reagert på så tidlig i et forhold.

Anonymkode: 021b6...ba8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde det vært slutt mellom meg og typen så hadde jeg gjemt/fjernet bildene fra sosiale media. Alt bortsatt fra seksuelle bilder syns jeg kan beholdes, men syns ikke den gamle kjærligheten skal ta så mye plass når man ser etter noe nytt.

Men når det sies så er det kanskje litt tidlig å lage en sak av det når dere ikke er kjærester enda. Men skjønner at du føler deg usikker når han enda har alt liggende, akkurat som han enda ikke er over henne.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 1
Skrevet

ærlig talt, tar du opp dette at dette plager deg etter 3 dates forstår jeg om han løper. om dere blir seriøse er jeg enig i at han kan fjerne det så du slipper å se han og eksen. 

jeg ba ikke nåværende samboer slette eksen sin og bilder før vi var 5 mnd inn i offentlig forhold, og det fordi hun prøvde å ødelegge mellom oss og jeg ville ikke påminnes det.. 

men 3 dater? hvordan er du egentlig når du er enda lenger inn og blir seriøse? hjelp

Anonymkode: 0f2db...93b

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært på 3 dates.

Synes du overdriver litt her. Jeg bare lufter min frustrasjon, har INGEN planer om å be eller kreve noe som helst fra han. Jeg kan jo ikke noe for at jeg synes det er turnoff med sånne ting?? Ja, hun var sikkert viktig for han men nå dater han jo ikke akkurat henne heller da. Folk er jo forskjellig.

TS

Anonymkode: 0f6ce...d2a

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ærlig talt, tar du opp dette at dette plager deg etter 3 dates forstår jeg om han løper. om dere blir seriøse er jeg enig i at han kan fjerne det så du slipper å se han og eksen. 

jeg ba ikke nåværende samboer slette eksen sin og bilder før vi var 5 mnd inn i offentlig forhold, og det fordi hun prøvde å ødelegge mellom oss og jeg ville ikke påminnes det.. 

men 3 dater? hvordan er du egentlig når du er enda lenger inn og blir seriøse? hjelp

Anonymkode: 0f2db...93b

Ja, det er jeg klar over. Har ingen planer om å ta det opp eller nevne noe om det (nå). Kommer bare til å oppføre meg normalt når vi møtes. Skulle bare ønske at jeg ikke trengte å se de bildene, men han maste såå sykt på å få lagt meg til på Facebook. 

TS

Anonymkode: aebf0...dbc

Skrevet
11 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Hadde det vært slutt mellom meg og typen så hadde jeg gjemt/fjernet bildene fra sosiale media. Alt bortsatt fra seksuelle bilder syns jeg kan beholdes, men syns ikke den gamle kjærligheten skal ta så mye plass når man ser etter noe nytt.

Men når det sies så er det kanskje litt tidlig å lage en sak av det når dere ikke er kjærester enda. Men skjønner at du føler deg usikker når han enda har alt liggende, akkurat som han enda ikke er over henne.

Nettopp! Kan jo bare skjule om man ikke vil slette. Blir jo litt usikker når han ser etter noe nytt men sporene på sosiale medier tilsier noe annet. Men jeg vet ikke, er ikke så glad i sosiale medier fra før av så vanskelig å relatere meg til sånt. 

TS

Skrevet
39 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Hadde vært mer sært å slette bilder på grunn av en date man har møtt 3 ganger, spør du meg. Synes definitivt det er du som overreagerer her.

Og jeg synes det er sært å ha sånne bilder eksponert over hele sosiale medier når man ser etter noe nytt.

TS

Skrevet

Fortid er fortid. 

Jeg ville vært mer skeptisk til en som redigerer livet sitt. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...