Lisemor Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Hva gis i gave? Hvor mye penger gis fra tanter og onkler? Takker for svar
LilleBille Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Hos "oss" har det vært vanlig med 750-1000 fra tanter og onkler (pr. par), men vet at mange andre familier har helt andre "satser". Om det er noe spesielt konfirmanten ønsker seg - går gjerne flere sammen - for vi synes det er hyggeligere med en ting de kan ha glede av lenge. Men noen av dem har det de trenger - eller har ikke så store ønsker - da blir det penger - som settes av til "skikkelig" bruk
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Hos oss gir tanter og onkler 1000,-. Til fjorårets konfirmanter (to jenter) ga vi et skikkelig smykkeskrin til ei og en gullring til den andre. Til årets konfirmanter (to gutter) blir det mest sannsynlig penger som skal gå til moped. Jeg synes det er best å velge en skikkelig ting som de kan ha lenge, men man bør også velge noe som faller i smak. Hilsen Lille meg
sixx Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Jeg har kjøpt henholdsvis kakespader og slipsnål. Jeg har aldri gitt penger...synes ikke det er mitt ansvar å bidra til at det skal kjøpes stereoanlegg eller moped. Derfor vil jeg gi en ting som kan være som et minne om dagen. (Jeg vet at dagens konfirmanter helst vil ha penger).
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 tusen fra tanter/onkler. noen får teskjeer i sølv de kan samle på selv. Kjøper da eske som er mening i og samle i. Den er det plass til tolv i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå