Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått finansieringsbevis i DnB på at vi kan låne litt over 3,3 mill. Men hva må vi gjøre for å få låne 1,5 mill mer? 

Per nå tar jeg videreutdanning ved siden av jobb som vil gjøre at jeg om  ca 2 år vil tjene ca 50 000kr mer i året, om 3-4 år vil jeg tjene ca 100 000 Kr mer enn jeg gjør nå. Hvor mye mer lån utgjør dette?

Anonymkode: ea605...da5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vente 2 år? Evt. Argumentere med dette ovenfor banken. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått finansieringsbevis i DnB på at vi kan låne litt over 3,3 mill. Men hva må vi gjøre for å få låne 1,5 mill mer? 

Per nå tar jeg videreutdanning ved siden av jobb som vil gjøre at jeg om  ca 2 år vil tjene ca 50 000kr mer i året, om 3-4 år vil jeg tjene ca 100 000 Kr mer enn jeg gjør nå. Hvor mye mer lån utgjør dette?

Anonymkode: ea605...da5

opp til 5x lønnsøkningen, Dvs 250-500.000.

For å øke lånet 1.5 millioner bør du øke årslønna med minst 300.000

Endret av prt90
Skrevet

Spare mer til EK, redusere annen gjeld, øke inntekt og snakke med flere banker. Det er et høyt lån som krever mye i EK og betjeningsevne.

• Liker 1
Skrevet

Har dere bil? Barn? Dette er to faktorer som er dyre å ha, koster mye, og det senker derfor lånebeløpet man får låne ganske mye. Akkurat antall barn får man vel ikke gjort noe med, hehe:fnise:, men antall biler kanskje? Har dere to, hva med å senke til en bil, eller ingen bil i det hele tatt og heller reise kommunalt? Det tar seg bedre ut på lånesøknaden å ikke ha biler. Men ingen arresterer dere om dere tar opp billån et halvt år etter at boliglånet er gitt.... 😉

Bruk tiden på å spare mer egenkapital. Ellers er det bare å vente til du faktisk har gått opp i lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...