AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Har en toåring som vi (jeg) sliter med å lære å sove hele natten, men også hele natten i egen seng. Jeg er gravid med Nr 2, og gir opp etter jeg har sovnet og går og henter han inn til meg (Automatisk, husker nesten ingenting dagen etter). han pleier å våkne 22:30/23, vi går inn og han sovner igjen. Men da våkner han kanskje hver halvtime/time etter dette. Tar jeg han med inn til meg så sover han helt til kl 8 ofte uten å våkne. Jeg alene med han i 2 uker av gangen, da mannen jobber. Har kjøpt madrass og lagt på siden av sengen hans- helsesøster synes det var en god ide. Skånsom og grei overgang. Hun mente at hovedpoenget var at han skulle lære at han ikke fikk komme inn til oss i løpet av natten. Mer det noen som har tips eller erfaringer? Anonymkode: 67417...81f
Rotemor Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Det med madrass var jo lurt, ellers så handler det jo om å være konsekvent. Børe han inn på rommet hver eneste gang og berolige han i sengen. Men du må gjennomføre det, ellers blir det raskt verre. Er du sikker på at dette er viktig nok for deg/han? Jeg tenker litt løst at den fysiske nærkontakten også er viktig. Men det er jo en god natt med søvn for alle også... Men ettersom du går i halvsøvne og ikke orker kampen der og da (som jeg skjønner veldig godt), så er det ikke sikkert tiden er moden?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Hvis han sover godt inne hos deg/dere, kan han ikke bare sove der da? Det er helt naturlig for et lite barn å ville sove sammen med familien sin, ikke noe galt i det så lenge alle får sove. Anonymkode: fd9bb...dca 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 6 minutter siden, Rotemor skrev: Det med madrass var jo lurt, ellers så handler det jo om å være konsekvent. Børe han inn på rommet hver eneste gang og berolige han i sengen. Men du må gjennomføre det, ellers blir det raskt verre. Er du sikker på at dette er viktig nok for deg/han? Jeg tenker litt løst at den fysiske nærkontakten også er viktig. Men det er jo en god natt med søvn for alle også... Men ettersom du går i halvsøvne og ikke orker kampen der og da (som jeg skjønner veldig godt), så er det ikke sikkert tiden er moden? Ja, grunnen til at madrass er et alternativ er jo for at jeg kan sove videre. Han sover i sprinkelseng, så han vandrer ikke inn til oss. Jeg går inn og henter han så fort han våkner etter jeg har lagt meg. Jeg tenker egentlig dette litt på lang sikt, og til babyen iommer. At jeg ikke orker nattevåk annen hver time med annenhver baby🙈 Det holder med en som skal ammes om natten og våkne hver 2,3,4 time. Derfor synes jeg toåringen skal øve seg på å bli litt mer selvstendig. Selvøflgelig, hvis vi prøver nå en mnd tid med dette, er Konsekvent osv og det ikke fungerer, så må vi bare fortsette å samsove for å få mest søvn alle sammen. Ts Anonymkode: 67417...81f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis han sover godt inne hos deg/dere, kan han ikke bare sove der da? Det er helt naturlig for et lite barn å ville sove sammen med familien sin, ikke noe galt i det så lenge alle får sove. Anonymkode: fd9bb...dca Nei, han har fått egen seng, eget rom, og legger seg fint der. Problemet er at han våkner, og at jeg henter han. Vi får en ny baby i desember som vil kreve sitt på natten, da tenker jeg at baby vil bli førsteprioritert om natten pga. Amming. Ts Anonymkode: 67417...81f
Rotemor Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 Ja, jeg skjønner jo at det blir slitsomt etterhvert. Hva med å legge deg der inne først som sist? Så er dyna varm når han våkner! Altså at du legger deg når han våkner første gang noen netter?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #7 Skrevet 13. september 2018 13 minutter siden, Rotemor skrev: Ja, jeg skjønner jo at det blir slitsomt etterhvert. Hva med å legge deg der inne først som sist? Så er dyna varm når han våkner! Altså at du legger deg når han våkner første gang noen netter? Ja, er det jeg lurer på om jeg skal gjøre. Håper noen har erfaringer å dele etterhvert i hvert fall ts Anonymkode: 67417...81f
Gjest BearMama Skrevet 13. september 2018 #8 Skrevet 13. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en toåring som vi (jeg) sliter med å lære å sove hele natten, men også hele natten i egen seng. Jeg er gravid med Nr 2, og gir opp etter jeg har sovnet og går og henter han inn til meg (Automatisk, husker nesten ingenting dagen etter). han pleier å våkne 22:30/23, vi går inn og han sovner igjen. Men da våkner han kanskje hver halvtime/time etter dette. Tar jeg han med inn til meg så sover han helt til kl 8 ofte uten å våkne. Jeg alene med han i 2 uker av gangen, da mannen jobber. Har kjøpt madrass og lagt på siden av sengen hans- helsesøster synes det var en god ide. Skånsom og grei overgang. Hun mente at hovedpoenget var at han skulle lære at han ikke fikk komme inn til oss i løpet av natten. Mer det noen som har tips eller erfaringer? Anonymkode: 67417...81f Må bare være konsekvent. Vår har hatt noen slike perioder og det eneste som funker er å ikke ta han opp av sengen, gi øyekontakt eller noen form for oppmerksomhet. Var bare på rommet evt la meg å sove på gulvet. Men kun om han gråt. Lagde han lyder og bare var våken sov jeg bare videre. Får han oppmerksomhet så vil han ikke stoppe for det er nettopp det han er ute etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå