Gå til innhold

Kjæresten trenger oppmerksomhet hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli veldig sliten.

Kjæresten min og jeg har bodd sammen i et år og flyttet nettopp til en ny leilighet. Vi flyttet begge sammen, og har ordnet hver våre ting i leiligheten, og det har blitt omtrent likt. Så var det noen problemer vi måtte kontakte utleieren for, og jeg sa jeg kunne gjøre det, men kjæresten min ønsket å ringe, så han gjorde det. Utleieren kom og ordnet ting, og kjæresten min sto og snakket med ham og sånn mens han gjorde det. 
I dag har han måttet ordne noe personlige greier, og er sur for at "han har så mye å gjøre og jeg gir ham aldri oppmerksomhet."

Greia er at vi begge jobber freelance. Jeg jobber hjemmefra, og sitter på et rom med dataen min. Avtalen var at jeg skulle få sitte helt i fred hele dagen, men han kommer inn på rommet hele tiden for å spørre om ting om leiligheten. Jeg sier at jeg kan hjelpe til med leiligheten etter jobb, men jeg må bli ferdig med jobben først. Han greier ikke å skjønne at jeg er på jobb, og gir meg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke tilbringer tid med ham. Jeg mener at jobben min er akkurat det samme som en jobb som man drar til, og da skal man ikke forstyrres hele dagen. Jeg har strenge frister og må jobbe hardt. 

Når jeg endelig var ferdig med dagens arbeid, lagde jeg middag og ryddet opp, så så vi på TV sammen.

Nå mener han at jeg ikke er en ekte kjæreste for ham, siden jeg ikke gir ham nok oppmerksomhet. Jeg mener at han bør finne seg en hobby så han ikke trenger min oppmerksomhet 24/7. Han har ingen hobbyer og ingen venner. Hele livet hans dreier seg om meg. Jeg har mange venner, mange hobbyer og mye jobb, og har ikke tid til å bruke hele dagen kun på ham. Hvis jeg blir invitert på fest med venner, pleier han å invitere seg selv.

Hva er det som egentlig er vanlig her? 

Anonymkode: 2d694...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, kan noen flytte denne til Samliv. Så ikke hvilken underforum jeg var i.

TS

Anonymkode: 2d694...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...