AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Jeg har hatt min hormonspiral inne i 4,5år. Den skal ut eller byttes til våren. Jeg og min partner vurderer nå etterhvert å prøve oss på en bebis, og i den sammenheng lurer jeg på om jeg da bør la den være ute frem til vi prøver å heller bruke annen prevensjon frem til vi prøver? Har hørt at det kan ta opp til et år grunnet hormonene etter spiralen, derfor jeg lurer Anonymkode: 05db3...c88
frk.Sanna Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Det tok 7 pp gør jeg ble gravid etter jeg fjernet hormonspiral, men mannen har reisejobb også☺️
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Tok den ut i januar. Hoppet av i svingen etterpå, og ble gravid i august som var første mnd vi prøvde. Anonymkode: 5d98a...855
Kladd Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Jeg tok ut min for en måneds tid siden og fikk beskjed da om at en mye raskere kommer tilbake i syklus etter hormonspiral enn feks p-piller pga den virker lokalt. Etter tre uker fikk jeg mensen, selv om jeg aldri hadde mens på spiralen. Fortsatt ikke gravid, men det tyder i alle fall på at prosessene er i gang. Tok den ut når vi planla å begynne å prøve, i følge legen var det ikke noe medisinsk grunn til å ta den ut tidligere. Om dere har det "travelt", skalder det jo ikke å ta den ut litt før for å være på den sikre siden. Kan jo oppdatere her når jeg (forhåpenligvis) blir gravid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå