AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Hei alle sammen, Jeg er 36 år, har to barn, 9 og 12 år gamle. Ble i 2012 skilt og alene med disse. Har nå møtt en mann som ønsker sitt eget barn. Jeg kjenner at jeg fint kunne fått et barn til, MEN jeg må ærlig innrømme at jeg jo også er redd for det faktum at det ikke er sikkert jeg kan få flere med tanke på hvor gammel jeg er. Det ville jo tidligt blitt en baby når jeg var nærmere 38. Jeg er veldig redd for å ikke få et friskt barn, i tillegg så er jeg redd det ikke er mulig for min kropp å få flere:( Skal jeg da miste han? Er det flere her som har fått barn i høy alder? Hadde blitt glad for noen erfaringer og tanker, for dette har ingenting med min lyst eller vilje å gjøre, jeg er vel bare veldig redd. Ble mor da jeg var 23 og er redd for å være en "eldre mamma". Hilsen ei som så gjerne vil, men er redd. Anonymkode: 9da42...3c8
frk.Sanna Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei alle sammen, Jeg er 36 år, har to barn, 9 og 12 år gamle. Ble i 2012 skilt og alene med disse. Har nå møtt en mann som ønsker sitt eget barn. Jeg kjenner at jeg fint kunne fått et barn til, MEN jeg må ærlig innrømme at jeg jo også er redd for det faktum at det ikke er sikkert jeg kan få flere med tanke på hvor gammel jeg er. Det ville jo tidligt blitt en baby når jeg var nærmere 38. Jeg er veldig redd for å ikke få et friskt barn, i tillegg så er jeg redd det ikke er mulig for min kropp å få flere:( Skal jeg da miste han? Er det flere her som har fått barn i høy alder? Hadde blitt glad for noen erfaringer og tanker, for dette har ingenting med min lyst eller vilje å gjøre, jeg er vel bare veldig redd. Ble mor da jeg var 23 og er redd for å være en "eldre mamma". Hilsen ei som så gjerne vil, men er redd. Anonymkode: 9da42...3c8 Jeg kunne skrevet det samme for noen år siden☺️ Jeg var 35 år da jeg ble sammen med samboer som ikke hadde barn fra før. Vi startet prøvingen da jeg var 36 år. Nå har vi en 1 åring sammen og 🤞🏻 for at det ikke er for sent for et barn til sammen! Jeg kjenner litt på samme følelsene enda, men samtidig vet jeg at vi kan bli gravide sammen. Jeg mistet i SA i første PP denne gangen + en kjemisk sist syklus. Tenker det er nok lettere at det ender i SA med alderen, men det kan også være helt tilfeldig. Jeg tok fertilitetsjekk og mannen tok sædprøve noen mnd før vi ble gravide. Anbefaler dere det om du er bekymret, men ellers må du ikke tenke på alt som kan gå galt! Jeg valgte ta privat UL i uke 7,11 og uke 16 som gjorde at jeg slappet av☺️ Ellers ville jeg ikke ventet med å prøve om du føler dette er mannen du ønsker bli gammel med❤️ Jeg var også 23 år da jeg fikk første. Jeg føler meg ikke litt gammel nå, enn kun tallet på papiret. Det er helt fantastisk å bli mamma i moden alder😍 Endret 13. september 2018 av frk.Sanna
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Jeg var 38 når jeg ble gravid med nr 3, ble 39 rett før termin. Tok duotest som viste svært lav risiko for noe feil med fosteret. Ble lett gravid, svangerskapet var lett og ukomplisert, men var en del plaget med bekkenet på slutten(som jo ikke har noe med alder å gjøre) Fødsel var rask og lett. Syns det er flott å være småbarnsmor i 40 årene jeg. Føler meg overhode ikke for gammel. Tror jeg hadde følt meg langt eldre om jeg var blitt bestemor(som jeg kjenner til flere av på min alder) Anonymkode: 1c1fe...12e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Jeg forstår egentlig ikke helt hva du lurer på? Du har jo fått barn i veldig tidlig alder - og snittet får jo barn nummer 2 i din alder. Snittet har på ingen måte barn med skader eller sliter med infertilitet. Dette høres jo litt kunnskapsløst ut, eller tenkte du mer på egen helse? Normale 36åringer er jo som sagt igang med barn nummer 2, og i full jobb/aktivitet og en masse baller i lufta. Med mindre du har en sykdom som gjør deg infertil så er jo dette en merkelig problemstilling. Anonymkode: 10b2d...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 Fikk to barn etter fylte 40 relativt lett. Har ikke hatt noen SA heller. Tok duotest første gang og NIPT i Gøteborg med andre. Selv om jeg sikkert er endel eldre enn mange av de andre mødrene jeg omgås føler jeg meg ikke gammel. Men nå bor vi i Oslo hvor mange får barn etter fylte 35. Anonymkode: 2c2bc...9ae
Nuka Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Jeg er et stykke fra deg i alder, men fikk første før jeg fylte 21 år. Vi fikk nr to nå når jeg blir 28 år etter en del år med prøving. På 1. trinn der førstefødte går er det fler over 40 år så jeg syns ikke alderen din er så ille. En del av dem har faktisk bare et barn fra før også og valgte da et til etter fylte 30 år du vil ikke i mine øyne være en gammel mamma når barnet begynner skole, ungdomsskole og skal konfirmeres så senk skuldrene og bli gravid om dere begge ønsker det. I forhold til friskt barn er det flere tester det går an å ta og sjangsen for å ikke få det er ikke så stor. I forhold til muligheten for kroppen din er den der til menstruasjonen går over til overgangsalder med mindre du er syk Lykke til 🌺
kvinne35+ Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 (endret) På 13.9.2018 den 10.47, AnonymBruker skrev: Hei alle sammen, Jeg er 36 år, har to barn, 9 og 12 år gamle. Ble i 2012 skilt og alene med disse. Har nå møtt en mann som ønsker sitt eget barn. Jeg kjenner at jeg fint kunne fått et barn til, MEN jeg må ærlig innrømme at jeg jo også er redd for det faktum at det ikke er sikkert jeg kan få flere med tanke på hvor gammel jeg er. Det ville jo tidligt blitt en baby når jeg var nærmere 38. Jeg er veldig redd for å ikke få et friskt barn, i tillegg så er jeg redd det ikke er mulig for min kropp å få flere:( Skal jeg da miste han? Er det flere her som har fått barn i høy alder? Hadde blitt glad for noen erfaringer og tanker, for dette har ingenting med min lyst eller vilje å gjøre, jeg er vel bare veldig redd. Ble mor da jeg var 23 og er redd for å være en "eldre mamma". Hilsen ei som så gjerne vil, men er redd. Anonymkode: 9da42...3c8 Så høy alder har vi da ikke vi som er 36 🤣 Jeg fødte i år mitt andre barn og det var helt velskapt! ❤️ Så det går helt fint å lykkes. Jeg er nå prøver igjen også ☺️ Endret 20. september 2018 av kvinne35+
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå