Gå til innhold

Hva skjer egentlig med stjålne iPhones ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor det egentlig blir av stjålne iPhones 🤔

For et års tid siden gikk jeg i fra iPhone min på en kafé. Jeg oppdaget dette etter ca 5 min. Jeg løp tilbake og leita, men borte var den 😔. Den  var ikke sporbar på findmyiphone, og har aldri vært det siden. Den har heller ikke blirt skrudd på eller noe (satt den i stjålet modus). Rett og slett forduftet fra jordens overflate. Vet om flere som har opplevd det samme, at telefon aldri kan spores igjen

så hva skjer egentlig med stjålne iPhones, siden de tilsynelatende bare fordufter? Blir det bare tatt, for å så kastes i have på pur faenskap eller? Og hva er hensikten med å stjele dem? Eier kan sette på en slik mondus at telefon blir ubrukelig i de fleste land. Da stjeler de noe som ikke kan brukes 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekker man å sette på stålen modus eller stjeler en telefon som er bundet til et bedriftssystem av noe slag (var det der jeg jobbet før) så kan den bli ubrukelig ja. Men det lønner seg nok over tid for dem som gjør det, for det er ikke alle som er klar over at det er mulig å sperre telefonen. Og resetter tyvene telefonen før man rekker eller forstår at det er mulig å gjøre det, så kan de koble den til sin egen Apple ID istedet, evt. selge den videre etter å ha resatt den. 

Anonymkode: 44487...290

Skrevet

Telefonen var vel resatt allerede før du fikk knødd deg tilbake.

Omregistrering tar ikke mer enn noen få minutter.

Antakelig solgt på finn.

Finnes sikkert også en drøss med verktøy for å fjerne slike sperringer.

Anonymkode: 1339d...b95

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Telefonen var vel resatt allerede før du fikk knødd deg tilbake.

Omregistrering tar ikke mer enn noen få minutter.

Antakelig solgt på finn.

Finnes sikkert også en drøss med verktøy for å fjerne slike sperringer.

Anonymkode: 1339d...b95

Uærlige mennesker altså. Skulle ikke tro det var marked for tjuvegods heller. Men samtidig er det jo avslørt at bander systematisk stjeler GPS utstyr og ratt fra BMWer. De hadde ikke gjort det hadde det ikke vært et marked for tjuvgodset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...