AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 For et halvt år siden fikk jeg og mannen min servert en bekymringsmelding til BV av svigers. Dette kom som et komplett sjokk, da ingen av dem hadde uttrykt bekymring for barna våre til oss, de bare skrev en hel side med ting de mente var skadelig for ungene og sendte inn, uten noen forvarsel. Meldingen handlet i korte trekk om alt vi gjør som ikke er A4, som mat (vi spiser Paleo), bruk av bæretøy, samsoving, amming til ungene er over to år, at vi reiser mye (barna er i bhg-alder), osv osv. BV har jo plikt til å undersøke, hentet inn opplysninger fra HS og BHG og var på hjemmebesøk her, før de henla saken med masse ros til oss foreldre for å møte barnas behov og ha kjempegod tilknytning. ❤️ Jeg var aldri bekymret for BV, alt vi gjør med ungene er nøye vurdert og vi er utmerkede foreldre, noe alle andre enn svigers kan se. Alle vennene våre, familien min, HS og BHG har reagert med sjokk og vantro over dette sviket, og vi er fortsatt så sinte på dem!! 😠 Mannen min har snakket med sin mor og søster to ganger etter vi fikk vite det, begge gangene for å skjelle dem ut. Jeg har snakket med svigermor én gang, og da kom den egentlige grunnen til mld frem: De hater meg. Hun sa faktisk rett ut at han burde skille seg fra meg (vi har vært gift i 10 år!) og skaffe seg 100% foreldrerett! 😠 Vi bor i en bitteliten bygd, og gården til svigers er bare ti min unna. Mannen min savner å være på gården, han har verksted der og har brukt mye tid der alltid. Eldste barnet skal begynne på skolen til neste år (er bare én skole) og der går to av søskenbarna.. Jeg aner fortsatt ikke hvordan vi skal forholde oss til dette. Jeg har forlatt butikken når svigerinnen min kom inn, og jeg har virkelig ikke lyst til å snakke med dem igjen noensinne! 😠 Hadde det vært min familien hadde jeg kuttet dem ut, og alle vennene mine sier at de aldri ville hatt noe mer med dem å gjøre. Vi har ikke sagt noe om dette til barna, bare skiftet tema når de har spurt etter besteforeldrene, og jeg vet ikke hva som er lurt å si til dem. Før eller siden vil ihvertfall eldste begynne å lure på hvorfor vi aldri drar dit lenger.. Og hva når skolen starter og det blir foreldremøter og juletrefester osv?? Vi vurderte seriøst å flytte da denne bomben eksploderte, men vi har bodd her i ti år, og har nettverk og jobber og elsker plassen og huset vårt. Vil noen hjelpe meg å sortere litt tanker? Jeg har sikkert glemt masse opplysninger, men skal svare så godt jeg kan etterhvert. Anonymkode: c39d6...cc2 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Følger da jeg er i samme situasjon 😥 Anonymkode: ea5ac...46a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 For en vanskelig situasjon! Tenker mest på barna som jo etterhvert vil bli berørt av dette. Ingenting av det du nevner angående livsstilen deres er jo skadelig for barna, så det var jo en irrasjonell og stygg handling fra din manns familie å melde til Bv. At det går an. Men liten bygd, så der har nok tradisjoner vært i hevd gjennom generasjoner kan jeg tenke meg, og de er vel enkle og fordomsfulle og lite villig til å akseptere alt som ikke er a-4. Det som jo er viktigst er at de ikke formidler dette til barna deres. Tror du det kan skje? At søskenbarn ikke vil plage deres barn osv? Hvis det ikke skjer, så er det jo betryggende. Nå kommer de jo grovt med bekymringsmeldinger, og dere har deres på det rene. Det er de som har gjort en grov feil, så jeg ville møtt opp på arrangementer på skolen med hevet hode og bare hilst kort på de i hans familie som dere møter. Jeg vet neimen ikke hvordan dere skal forklare barna, så kanskje dere bør ta en prat med familierådgivningskontor, eller andre fagfolk om hva som er best å gjøre angående dem? Anonymkode: fc0b5...4ca 4
ViljaH Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 Dere har kke gjort noe feil, ikke la dem jage dere ut av hjem og hjemplass! For noen ondsinnede folk... Si til dere selv at dere fortsetter å ta plass og bo der, dere viker ikke. Gå på alle arrangementer, gi et kort nikk ikke noe mer. Hold dem på ildrakes avstand. Til barna kan du si at du og pappa er uvenner med bestemor, bestefar og tante, derfor vil dere ikke besøke dem. 9
Gjest BearMama Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 (endret) Håper mannen er enig om at dere aldri skal treffe dem sammen som en familie med barna og at de ei heller får ha kontakt med barna som de bevisst prøver å skille fra sin mor? De er ikke invitert i skolesammenheng, bursdager, juletrefester, ferier, jul, påsken osv. Det var et valg de selv tok ved å faktisk prøve å få barna fratatt. Det er utilgivelig. Om ungene spør så ville jeg vært ærlig. Bestefar og bestemor gjorde noe forferdelig mot mamma og pappa som kunne gjort at vi kunne mistet dere. Det kan vi ikke tilgi, iallefall ikke nå, så derfor er ikke de i livet vårt lenger. Endret 13. september 2018 av BearMama
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 6 minutter siden, BearMama skrev: Om ungene spør så ville jeg vært ærlig. Bestefar og bestemor gjorde noe forferdelig mot mamma og pappa som kunne gjort at vi kunne mistet dere. Det kan vi ikke tilgi, iallefall ikke nå, så derfor er ikke de i livet vårt lenger. Helt enig!
BritneyBitch Skrevet 13. september 2018 #7 Skrevet 13. september 2018 Hvorfor liker de deg ikke? Det de har gjort er utilgivelig, men samtidig så er det ganske håpløst å skulle bo så nært uten å kunne omgås. Hvis de ikke hadde ringt barnevernet, kunne dere hatt et godt forhold da? Kunne dere ordnet opp i årsakene til at du blir mislikt? 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #8 Skrevet 13. september 2018 Prøv å snakke med dem. Både for barnas skyld, som sikkert savner besteforeldre og søskenbarn, men også for deres, så dere slipper å grue dere til juletrefest. Folk gjør feil. Kom over det. Gi svigers en mulighet til å be om unnskyldning. Legg dette bak dere. Anonymkode: b3c1b...57d 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #9 Skrevet 13. september 2018 Jeg kunne aldri ha tilgitt det, og det ville neppe mannen min heller. Jeg ville, som flere foreslår, gått på alt av arrangementer, butikken etc med hevet hode. De tapte på forsøket sitt, ikke dere. Jeg ville «killed them with happiness». Jeg ville vist at jeg er upåvirket av hele greia og ikke gi de mulighet til å ødelegge meg. hva jeg ville sagt til barna, er jeg derimot usikker på. Jeg er for ærlighet, si det som det er, men samtidig vet man aldri hva fremtiden bringer og det er dumt å ha latt barna få et negativt syn på besteforeldre og tante da. Jeg har siden jeg kan huske fått høre alt det fæle farmor og farfar hadde gjort mot mamma og pappa, selv om vi hadde kontakt med de. Jeg var ufattelig glad i dem likevel, for mine foreldre hadde også fokus på å fortelle om alle de gode tingene de gjorde til tider og at de angret seg. Vet ikke om dette gir noe mening, men det var nå sånn... lykke til, ts! Unner ingen denne kjipe situasjonen! ❤️ Anonymkode: b5555...345 9
Orly Skrevet 13. september 2018 #10 Skrevet 13. september 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å snakke med dem. Både for barnas skyld, som sikkert savner besteforeldre og søskenbarn, men også for deres, så dere slipper å grue dere til juletrefest. Folk gjør feil. Kom over det. Gi svigers en mulighet til å be om unnskyldning. Legg dette bak dere. Anonymkode: b3c1b...57d Gjør feil ja, det er ikke å gjøre en feil når man melder til bv og sier de hater mor 15
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #11 Skrevet 13. september 2018 Støtter forslag om familievernkontor, jeg. Eller flytt. Anonymkode: aef5f...c56 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #12 Skrevet 13. september 2018 Skjønner det er vanskelig, men syntes ikke dere skal vike. Om de kommer inn i butikke bare fortsett å handle, ikke gi dem den tilfredsen med at de kan jage dere. Dere fikk skryt fra bv så gå med hodet hevet. Får håpe de vil se at dere ikke er berørt av hendelsen annet at dere ikke vil ha med de å gjøre. Ikke la de vinne på andre områder. lykke til ❤️ Anonymkode: bc253...261 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #13 Skrevet 13. september 2018 Om dere ønsker videre kontakt er kanskje familieterapi veien å gå. Om ikke, behandle de høflig og overfladisk, på samme måten man behandler andre bekjente man er nødt til å omgåes. Anonymkode: da3bb...b32
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #14 Skrevet 13. september 2018 Er oppi akkurat det samme. Bortsett fra at her har svigermor bare laget masse løgner som er så langt forbi fantasiverden som det kan bli. Vi er sjokkert og såret. Jeg kuttet kontakten med engang. Vil og fortelle barna det.På en ok måte.For jeg vil aldri mer sende de der etter dette. Hun har aldri stilt opp. Aldri vært til stede. Vi bor 100m fra hverandre.Men ses 2ganger i året max. Hun er en stor egoist med tanke på seg selv alltid.Men tar gjerne imot hjelp. Og mye psykisk er det nok. Hun har aldri vært tilstede for barebarna sine.Før i det siste. Som var veldig merkelig. Så kommer sjokktlf.. Hun hater meg.Og prøver å skille oss. Alt handlet om meg.Ikke noe feil fra mannens side.. Folk skjønner at det er så feil og helt sykt.Men er ikke noe gøyt å stå oppi denne utredningen no. I skole og hjem og alt annet. Har alltid tatt vare på barna mine. De har ett godt hjem fullt av omsorg og kjærlighet. Har lyst å flytte langt vekk fra alt når dette er over. Klarer ikke se hun mer.Blir kvalm. Skjønner det er vanskeligere for mannen å holde seg helt unna.Siden det er moren.Men aldri vært til stede.Bryr seg kun om seg selv.Dette her er helt utilgivelig og langt over min grense. Og håper han boikotter hun og. Ingen som ikke står i dette selv vil noensinne forstå hvor sårt det er. Lykke til.Håper det ordner seg.Og at dere finner ut av det Anonymkode: de956...a78 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #15 Skrevet 13. september 2018 Jeg kan faktisk skjønne at de kan reagere på livsstilen, men litt drastisk av dem og melde til barnevernet. Tror nok bare de tenker på barna sitt beste all after all.. Anonymkode: 989f8...a04 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #16 Skrevet 13. september 2018 Holly shit! Anmeldt til barnevernet på grunn av det der? Av svigers???? Klart de henla saken... utifra det du skriver og hvordand ere gjør det med barna. Herregud dere gjør en kjempejobb! Jeg hadde ALDRI pratet med dem igjen, om det så var mine foreldre. Mest sannsynlig hadde jeg flyttet fra plassen bare for å slippe å se trynet deres igjen. Anonymkode: 2f8c3...360 9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #17 Skrevet 13. september 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan faktisk skjønne at de kan reagere på livsstilen, men litt drastisk av dem og melde til barnevernet. Tror nok bare de tenker på barna sitt beste all after all.. Anonymkode: 989f8...a04 Blir så provosert av sånne som deg. Ts har ikke gjort noe galt her. Ta og pell deg ut av tråden. Anonymkode: 3f58c...944 23
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #18 Skrevet 13. september 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan faktisk skjønne at de kan reagere på livsstilen, men litt drastisk av dem og melde til barnevernet. Tror nok bare de tenker på barna sitt beste all after all.. Anonymkode: 989f8...a04 Hvorfor skal man reagere på den livsstilen? Det er da ingen ting ved den som er urovekkende? Anonymkode: d01ca...b5b 17
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #19 Skrevet 13. september 2018 Det er ganske spesielt å tvinge ungene til å spise et sånt skrullekosthold, men litt dramatisk å melde dere til BV. Anonymkode: 11896...8ca 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #20 Skrevet 13. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir så provosert av sånne som deg. Ts har ikke gjort noe galt her. Ta og pell deg ut av tråden. Anonymkode: 3f58c...944 Tja, galt og galt, folk som følger paleo-kulten er gjerne langt inne i lalaland, så jeg hadde vært litt bekymret om mine barnebarn var i hendene på personer som tilhører en slik kult, men ellers er jeg enig i at det ikke var så mye å henge seg opp i. Anonymkode: 6a420...14b 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå