AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Begge barna mine går på kor i regi av den lokale kirka og det står tydelig at det er for alderen 4-8 år, både på Facebook-gruppa og i lappen vi fikk. Tre ganger på rad nå har det vært med barn som er 2 1/2 og 3 år og de har bare herja og korlederen har måtte stoppe opp flere ganger og prøve å få de til å følge med. Mammaene satt flere benkerader bak og var mer opptatt av å prate sammen (ikke større søsken med i koret) Jeg synes dette er dårlig gjort å møte opp på ting som barnet ikke er gammelt nok og Jaja, vet det er korlederen sin oppgave å gi beskjed men måtte bare få det ut😉 Nå sier eldste at hun ikke synes koret er så gøy lengre fordi X og X bare tuller seg... Anonymkode: b8b24...1f5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge barna mine går på kor i regi av den lokale kirka og det står tydelig at det er for alderen 4-8 år, både på Facebook-gruppa og i lappen vi fikk. Tre ganger på rad nå har det vært med barn som er 2 1/2 og 3 år og de har bare herja og korlederen har måtte stoppe opp flere ganger og prøve å få de til å følge med. Mammaene satt flere benkerader bak og var mer opptatt av å prate sammen (ikke større søsken med i koret) Jeg synes dette er dårlig gjort å møte opp på ting som barnet ikke er gammelt nok og Jaja, vet det er korlederen sin oppgave å gi beskjed men måtte bare få det ut😉 Nå sier eldste at hun ikke synes koret er så gøy lengre fordi X og X bare tuller seg... Anonymkode: b8b24...1f5 De er 2-3 år. Du irriterer deg over dem som om de var kalkulerende voksne. Når korlederen har sagt ja til å ta med yngre barn, er det hennes ansvar å legge opp til at opplegget passer for alle. Hvis noen bare tuller pga alder, må jo hun enten se på opplegget sitt, eller håndheve reglene om alder. og hva kan du gjøre: lære barnet ditt at alle er forskjellige , og at vi må være tolmodige og tolerante overfor hverandre i en gruppe. Særlig for dem som er yngre, og så små som to. Det skulle bare mangle ! Anonymkode: b2eef...a2c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De er 2-3 år. Du irriterer deg over dem som om de var kalkulerende voksne. Når korlederen har sagt ja til å ta med yngre barn, er det hennes ansvar å legge opp til at opplegget passer for alle. Hvis noen bare tuller pga alder, må jo hun enten se på opplegget sitt, eller håndheve reglene om alder. og hva kan du gjøre: lære barnet ditt at alle er forskjellige , og at vi må være tolmodige og tolerante overfor hverandre i en gruppe. Særlig for dem som er yngre, og så små som to. Det skulle bare mangle ! Anonymkode: b2eef...a2c Ps. Jeg irriterer meg egentlig over ar du bruker begrepet «tulle seg», som egentlig ikke er en setning- men kun bergensk «liksom-språk». Men jeg må likevel prøve å vise toleranse, for det er det man gjør ute i et samfunn. Anonymkode: b2eef...a2c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ps. Jeg irriterer meg egentlig over ar du bruker begrepet «tulle seg», som egentlig ikke er en setning- men kun bergensk «liksom-språk». Men jeg må likevel prøve å vise toleranse, for det er det man gjør ute i et samfunn. Anonymkode: b2eef...a2c Jeg siterer en 6 åring. Anonymkode: b8b24...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 Utrolig irriterende med foreldre som ikke tar med ungene ut av rommet når de ikke hører etter! Og forferdelig irriterende med folk som irriterer seg over at folk skriver «tulle seg»! Anonymkode: 6d7ed...4ff 3
SoWhat? Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er 2-3 år. Du irriterer deg over dem som om de var kalkulerende voksne. Når korlederen har sagt ja til å ta med yngre barn, er det hennes ansvar å legge opp til at opplegget passer for alle. Hvis noen bare tuller pga alder, må jo hun enten se på opplegget sitt, eller håndheve reglene om alder. og hva kan du gjøre: lære barnet ditt at alle er forskjellige , og at vi må være tolmodige og tolerante overfor hverandre i en gruppe. Særlig for dem som er yngre, og så små som to. Det skulle bare mangle ! Anonymkode: b2eef...a2c Øh. Det er små barn her som faktisk finner glede i å synge, og selvfølgelig er det forstyrrende, og leit også, når det blir så mye tøys! Til Ts. Skjønner godt frustrasjonen din, men kan du si fra på en hyggelig måte til korleder? Trist at barna har glede av å synge, og at gleden over det blir ødelagt på den måten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå