T-Rex Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Prøver å lage porsjonspakker av standardmiddager som kjøttkaker i brun saus, men sausen har en tendens til å bli udelikat etter frysing. Noen som har tips? Det samme gjelder forøvrig vanlig hvit saus, basert på meljevning.
Leo Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Jeg har samme erfaring så jeg har funnet ut at det beste er å koke kraft og lage/jevne sausen etter frysing siden det tross alt tar bare noen få minutter. Kjøttkakene varmer jeg i sausen mens den småkoker. Evt. går det an å vispe sausen godt opp mens den varmes forsiktig opp, men helt bra blir det ikke. (Men bra nok til vanlig hverdagsmiddag for de fleste vil jeg tro). Hvit saus er så rask å lage at jeg gidder ikke å fryse den ned.
frekvens Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Stavmikser rett i gryta noen sekunder så blir sausen like glatt og fin som før frysing 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Indisk saus (Tikka masala?) Er mye brukt hjemme hos oss. Lager opp en 15 liter om gangen og fryser det ned i porsjoner. Kjempe billig og godt! Anonymkode: d9c6b...dcf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Indisk saus (Tikka masala?) Er mye brukt hjemme hos oss. Lager opp en 15 liter om gangen og fryser det ned i porsjoner. Kjempe billig og godt! Anonymkode: d9c6b...dcf Nam! Vil du dele oppskrift? Anonymkode: a7c6d...911
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå