Gå til innhold

Skal på jobb int i morgen tidlig, er så nervøs at jeg spydde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så nervøs for intervjuet imorgen, gruer meg så mye så jeg nettopp kastet opp. Synes alt om slik prat med nye personer er vemlig, og spesielt nå med intervju. Kan jeg utsette intervjuet tror dere og si at jeg har kastet opp? Er jo sant, så h*n bør vel skjønne det? Men problemet er jo om jeg tør en annen gang, blir vel bare verre jo lenger tiden går?

Håper noen kan gi meg tips til hvordan bli kvitt nervøsiteten 

Anonymkode: 77663...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir bare værre å utsette!! 

Sett deg ned, pust med magen og tenke: hva er det værste som kan skje??

- at du ikke får jobben. Ja men det overlever du, du blir lei deg og det er Ok- men du overlever! 

Pust m magen - og du kaster IKkE opp under intervju!

lykke til!

Anonymkode: e7746...aea

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir bare værre å utsette!! 

Sett deg ned, pust med magen og tenke: hva er det værste som kan skje??

- at du ikke får jobben. Ja men det overlever du, du blir lei deg og det er Ok- men du overlever! 

Pust m magen - og du kaster IKkE opp under intervju!

lykke til!

Anonymkode: e7746...aea

Takk for støttende ord ❤

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så nervøs, det er vel bare settingen og at all fokus settes på meg. Fikk sovnet litt etter jeg Skrev tråden men hadde mareritt og nå er jeg lys våken. Om jeg ikke får sovet tror jeg at jeg sender melding å spør om utsettelse på intervjuet. Om jeg både er nervøs og trøtt under intervjuet får nok sjefen en dårlig magefølelse for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk skuldrene og tenk at du ikke får jobben, og om du får den er det ett pluss. Det er heller ikke sikker du får utsatt intervjuet. Kommer selvfølgelig an på type stilling og hvor mye du i utgangspunktet er aktuell/ønsket i stillingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg ikke får sovet tror jeg at jeg sender melding å spør om utsettelse på intervjuet.

Tror du det blir bedre av å utsette det? Bedre å hoppe i det, enn å krype... Pust med magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har innkalt deg til intervju fordi du er super aktuell til jobben. Du har den kompetansen de trenger. Som andre sier her, pust med magen. Ta en dypt magedrag og pust rolig. Fokuser på hvorfor du er rett person til  denne stillingen, hvorfor de skal velge deg. Hvordan du løser utfordrende situasjoner som kan oppstå i den stillingen og hva som motiverer deg. Hvis de tilbyr noe å drikke, takk ja til ett glass vann. Da kan du ta deg en slurk for å dempe nervøsiteten innimellom, puste og prate videre. Ikke glem at de har valgt deg for en grunn. Opp med haken 👍🏼

Anonymkode: e6516...034

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et jobbintervju handler ikke bare om at du må prestere og de må like deg. De skal også prestere og fremstå som en attraktiv arbeidsplass, og du må finne ut om du faktisk vil jobbe der. Så de bør intervjues av deg også! Forbered et par spørsmål om arbeidsgiver, stillingen og f.eks arbeidsmiljøet. Slik kan du flytte fokuset bort fra deg selv et par ganger, og samtidig vise interesse.

Dere skal begge prestere, forskjellen er at de er mer vant til det. :)

Anonymkode: e6888...069

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke i form til å møte på intervju idag og spurte om en annen dag isteden. Sjefen hadde forståelse på at er man syk så er man syk, men de skulle ha andre intervjuer idag også så skal få beskjed om det evnt blir nytt tidspunkt på intervjuet eller om de ansetter en av de som møtte opp idag. 

For meg kan det virke som at de da har bestemt seg for å dumpe meg, hva høres det ut som for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt, det høres litt ut som om du bare får en ny sjanse hvis de andre er håpløse. Jeg har vært med på intervjuer som fagleder for stillingen som skulle fylles, og jeg var faktisk også nervøs for å møte den som kom på intervjuet. Så det kan du jo tenke på neste gang, at den som sitter på andre sida av bordet kan være nervøs også :P

Anonymkode: 0634c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke i form til å møte på intervju idag og spurte om en annen dag isteden. Sjefen hadde forståelse på at er man syk så er man syk, men de skulle ha andre intervjuer idag også så skal få beskjed om det evnt blir nytt tidspunkt på intervjuet eller om de ansetter en av de som møtte opp idag. 

For meg kan det virke som at de da har bestemt seg for å dumpe meg, hva høres det ut som for dere?

Om du ikke hører noe fra de igjen, så ta det med deg videre som en erfaring. Ikke dra degselv ned, men sørg for å jobbe med degselv så det ikke skjer igjen. Da risikerer du å ikke få den jobben du ønsker, og det er det jo ikke verdt? Tar de kontakt igjen, så sørg for å vær snill med degselv og forbered deg godt til intervjuet. Både for din egen og deres del.

Anonymkode: e6516...034

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du bør prøve å forberede deg godt og styrke selvtilliten din før intervjuet. Jeg anbefaler å se kroppsspråk i NRK appen hvor en nervøs kar var på jobbintervju

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var nok kanskje dumt av meg å ikke møte opp, men tror nok ikke jeg hadde hatt sjans på jobben da de hadde sett hvor nervøs jeg hadde vert. Håper jeg får en ny mulighet til å møte opp, burde jo egentlig det når de var interessert i meg som kandidat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var nok kanskje dumt av meg å ikke møte opp, men tror nok ikke jeg hadde hatt sjans på jobben da de hadde sett hvor nervøs jeg hadde vert. Håper jeg får en ny mulighet til å møte opp, burde jo egentlig det når de var interessert i meg som kandidat 

Du har valgt å ikke møte opp for nervøsitet. Hvorfor skal de gidde å kalle deg inn igjen? Hva hvis du er nervøs da og ikke kommer da heller? 

Anonymkode: 4e433...c6c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk på jobbintervju, du får garantert ikke jobb der. Ledere vet at de fleste krabber seg på et jobb intervju uansett hvor syke de er, noen som er syke før de i det hele tatt har fått jobb er utelukket. 

Anonymkode: bf02a...c6a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager skulle de gidde å kalle deg inn/ansette deg når du ikke engang klarer å stille på intervju???

Anonymkode: 49104...cf8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spise mat som reduserer nervøsitet https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-reduce-anxiety#section3

Mørk sjokolade virker på meg 😊

Anonymkode: e6dc9...46f

Jeg blir dårlig (kvalm f. eks.) av flere av de tingene (grønn te, laks, sjokolade, yoghurt, bananer, egg og sitrusfrukt). Har man skikkelig angst, altså såpass at man kaster opp - syns jeg det var noen merkelige råd 😛  

Anonymkode: 49104...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at du er mindre nervøs neste gang? Ville ansett det som dødfødt om jeg var deg.

Anonymkode: 8352e...808

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...