AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Hva hadde du gjort der ? Anonymkode: 48e96...809
Minitroll Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Personlig hadde jeg holdt meg unna, for å ikke trigge mitt innerste mørke. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Sprengt stedet og master maskin pluss backup. Kødder ikke med AI Anonymkode: d5293...4f2 1
FrankDrebin Skrevet 26. september 2018 #4 Skrevet 26. september 2018 Jeg hadde mest sannsynlig holdt meg på saloonen fra det åpnet og til det stengte. 3
Gasellen Skrevet 26. september 2018 #5 Skrevet 26. september 2018 Jeg er ganske sikker på at det ikke hadde involvert voldtekt og massakre.
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 Har alltid ønsket å temme en løpsk villhest på rekordtid i alles åsyn, og så få overdrevent mye kreds for det etterpå. "How did you even do that?" "It's just what I do."
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #7 Skrevet 26. september 2018 7 minutter siden, HerrBæsjerumpehull said: Har alltid ønsket å temme en løpsk villhest på rekordtid i alles åsyn, og så få overdrevent mye kreds for det etterpå. "How did you even do that?" "It's just what I do." Skulle til å si noe lignende. Bare jeg ville gjort det mer generelt. Jeg hadde justert ned IQ-en og ferdighetene til alle slik at alle var dårligere enn meg. De skulle ikke vært tullinger, men litt under middels slik at jeg hadde følt meg som kongen og høstet alles anerkjennelse. Anonymkode: 81c51...40f 1
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skulle til å si noe lignende. Bare jeg ville gjort det mer generelt. Jeg hadde justert ned IQ-en og ferdighetene til alle slik at alle var dårligere enn meg. De skulle ikke vært tullinger, men litt under middels slik at jeg hadde følt meg som kongen og høstet alles anerkjennelse. Anonymkode: 81c51...40f Vurdert å flytte til Drammen?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull said: Vurdert å flytte til Drammen? Takk for tipset! Hadde vært greit å slippe å henge på Kvinneguiden hele dagen for å føle meg smart. Anonymkode: 81c51...40f 1
magikeren Skrevet 26. september 2018 #10 Skrevet 26. september 2018 Tenker det er vanskelig å gjenskape de type robotene uten at der er noen form for bevissthet hos dem. Og så lenge der er bevissthet hadde jeg ikke gjort noe, for det hadde blitt feil i mine øyne å misbruke bevisste skapninger for egen nytelse. Om det hypotetiske scenario tar høyde for dette, og at vi sier med 100% sikkerhet at dette ikke er bevisste skapninger, men en form for komplekse planter som reagerer på stimuli uten et datasenter som kunne fungert som bevissthet, så hadde jeg muligens.... vet du, når jeg tenker etter så vet jeg ikke hvor interessert jeg hadde vært. Er opprinnelig ikke spesielt fan av western temaet. Fantasy eller scifi derimot... Fly i luften på flygende skapninger, eller være en flyvende skapning hadde vært mer min stil. Utforsket universet og møtt romvesener. Blir nok mer VR mat, tenker jeg. Hadde muligens likt quester som dreiet seg om mysterium og en interessant plot twist når det gjelder westworld. Om en kompis aboslutt ville ha meg med. Kanskje bare ri rundt og utforske, forhåpentligvis finne noe interessante side quests Hadde sikkert hatt sex en gang eller to mens jeg var der også 😺
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #11 Skrevet 26. september 2018 Jeg tenker kanskje at samfunnet i fremtiden kan produsere nymfomane roboter som elsker sex og selv om de har bevissthet så craver de sex på en måte vanlige mennesker ikke gjør. Sleng på at de ikke har smerte og ikke bryr seg om å bytte kropp i ny og ne så snakker vi. Vi må være forsiktige med å anta at en robot tenker som oss. I Westworld er de FOR like mennesker i tankegang tenker jeg. Men det er klart, hvis de oppriktig programmeres til å vemmes av blod for eksempel så er det kanskje ikke så rart de reagerer som et menneske på blod heller. Men kanskje grunnholdningene deres kan programmeres til å ikke bry seg om de mister et ben og så programmeres til å skuespille at de bryr seg i steden? Rett og slett skape en bevissthet som er veldig kald til sitt legeme men likevel interessert i å skuespille at de er som mennesker? Kanskje det er en jobb for dem som de tjener penger på? Gitt at de ikke føler seg krenket så klart. Uansett. Jeg har ingen interesse av å mishandle folk selv om det er på lat. Men kunne jeg hatt sex med en heit mannerobot som «mishandlet» meg litt? Ja, definitivt. Anonymkode: b21a0...4ed
magikeren Skrevet 26. september 2018 #12 Skrevet 26. september 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg tenker kanskje at samfunnet i fremtiden kan produsere nymfomane roboter som elsker sex og selv om de har bevissthet så craver de sex på en måte vanlige mennesker ikke gjør. Sleng på at de ikke har smerte og ikke bryr seg om å bytte kropp i ny og ne så snakker vi. Anonymkode: b21a0...4ed Ja, men det er fortsatt en form for utnytting, mener jeg. Vi programmerer dem til å tilfredsstille våre lyster. Selv om hele deres eksistens trenger og ønsker det, så mener jeg det er etisk betenklig å forme bevisste skapninger etter våre behov. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #13 Skrevet 26. september 2018 29 minutter siden, magikeren skrev: Ja, men det er fortsatt en form for utnytting, mener jeg. Vi programmerer dem til å tilfredsstille våre lyster. Selv om hele deres eksistens trenger og ønsker det, så mener jeg det er etisk betenklig å forme bevisste skapninger etter våre behov. Ja, man kan jo strengt tatt i teorien kondisjonere mennesker på samme måte også. Anonymkode: ed054...087
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 1 hour ago, magikeren said: Ja, men det er fortsatt en form for utnytting, mener jeg. Vi programmerer dem til å tilfredsstille våre lyster. Selv om hele deres eksistens trenger og ønsker det, så mener jeg det er etisk betenklig å forme bevisste skapninger etter våre behov. Men uansett ville de jo være formet etter våre behov. Dersom vi f.eks. formet dem som besteborgerlige gjennomsnittsmennesker, med de "riktige" holdningene, de "riktige" tankene og de "riktige" lystene, ville det fortsatt ha vært fordi dette behager oss. I det øyeblikket man i det hele tatt designer bevissthet, slipper man nok ikke unna den problemstillingen.
magikeren Skrevet 26. september 2018 #15 Skrevet 26. september 2018 7 minutter siden, HerrBæsjerumpehull said: Men uansett ville de jo være formet etter våre behov. Dersom vi f.eks. formet dem som besteborgerlige gjennomsnittsmennesker, med de "riktige" holdningene, de "riktige" tankene og de "riktige" lystene, ville det fortsatt ha vært fordi dette behager oss. I det øyeblikket man i det hele tatt designer bevissthet, slipper man nok ikke unna den problemstillingen. "Uansett vil det være formet etter våre behov". Er det unnskyldning nok til at du kan bruke andre mennesker som du ønsker? Sammenlign det med å oppdra barn. Hva om du kan oppdra ditt barn til å tenke at det er meningsfult å tilfredsstille deg seksuelt? Er det ok? De føler at de har verdi og mening i livet om de suger deg, fordi de har levd et liv der det er sannheten. Se på AI som uvitende barn, eller som skapninger som er underlagt vår nåde. Hvordan er det mulig å rettferdiggjøre vår bruk av dem? Jeg sier ikke at det er dine argumenter, jeg bare forsøker klarggjøre hva vi egentlig velger i denne type scenario
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #16 Skrevet 27. september 2018 Nok en gang har flere her begynt å anta at kunnstig intelligens kan sammenlignes med mennesker og barn. Det er ikke gitt at det er likt i det heletatt. Å kondisjonere et barn til å være sexslave er ikke det samme som å skape en nymfoman kunstig intelligens. Et menneskebarn vil ha mange aspekter av seg som kan (og så vidt jeg vet definitivt) stride med denne kondisjoneringen til å være en sexslave. Et menneskebarn har mange behov ut over å ha sex... nei det ble feil formulert. Et menneskebarn HAR IKKE et behov for sex (i noen tilfeller et ønske, men det er en annen sak), men det har behov for å passe inn i samfunnet, føle seg verdsatt på samme grunnlag som alle andre de omgås med, fysiske behov, osv.. Disse sidene trenger ikke eksistere hos en kunstig intelligens da dette er særdeles menneskelige trekk. Kunstig intelligens er ikke det samme som et menneske skapt av mennesker. I alle fall ikke nødvendigvis. Anonymkode: b21a0...4ed
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #17 Skrevet 27. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en gang har flere her begynt å anta at kunnstig intelligens kan sammenlignes med mennesker og barn. Det er ikke gitt at det er likt i det heletatt. Å kondisjonere et barn til å være sexslave er ikke det samme som å skape en nymfoman kunstig intelligens. Et menneskebarn vil ha mange aspekter av seg som kan (og så vidt jeg vet definitivt) stride med denne kondisjoneringen til å være en sexslave. Et menneskebarn har mange behov ut over å ha sex... nei det ble feil formulert. Et menneskebarn HAR IKKE et behov for sex (i noen tilfeller et ønske, men det er en annen sak), men det har behov for å passe inn i samfunnet, føle seg verdsatt på samme grunnlag som alle andre de omgås med, fysiske behov, osv.. Disse sidene trenger ikke eksistere hos en kunstig intelligens da dette er særdeles menneskelige trekk. Kunstig intelligens er ikke det samme som et menneske skapt av mennesker. I alle fall ikke nødvendigvis. Anonymkode: b21a0...4ed Det handler vel om hvordan man definerer kunstig intelligens. Vi er i dag ikke i nærheten av å skape en kunstig intelligens som kan sammenlignes med kompleksiteten av et menneskesinn, men om vi en dag gjør det; hvordan skal vi klare å definere forskjellen? Anonymkode: ed054...087
Zoey Skrevet 27. september 2018 #18 Skrevet 27. september 2018 Jeg personifiserer til og med barnas kosedyr og innbiller meg at bilen starter om jeg klapper dem på dashbordet og snakker fint med den i trøblete perioder.. Så tror jeg hadde brukt den mest som turområde og kuriositet. Hadde ikke klart å være slem. Vært skikkelig gøy med en slik park fra Oslo før brannen i 1624, bare for å få se hvordan det så ut, siden så få vet helt med sikkerhet. (men man må jo vite for å lage programmet/parken så meh. Det jeg vil ha er en tidsmaskin for turister). 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #19 Skrevet 27. september 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Det handler vel om hvordan man definerer kunstig intelligens. Vi er i dag ikke i nærheten av å skape en kunstig intelligens som kan sammenlignes med kompleksiteten av et menneskesinn, men om vi en dag gjør det; hvordan skal vi klare å definere forskjellen? Anonymkode: ed054...087 Joda, det er et godt poeng. Jeg tror ikke nødvendigvis menneskeheten vet når vi har skapt kunstig intelligens 😂 for alt vi vet har internett begynt å plotte i mot oss allerede. Men jeg tenker at så lenge denne kunstige intelligensen ikke har organisk materiale og ingen følelsessenter så er vi langt på vei til å ikke skape et levende offer. Vi anser ikke biler som slaver, eller en smarttelefon, så jeg ser ikke hvorfor en kompleks datamaskin som emulerer menneskelige responser skulle være noe mer slave. I Westworld er jo mye av problemet at de har fått fysiske, organiske kropper... selv om de absolutt ikke er menneskelige kropper som sådan. Jeg hadde lett dratt til en slik park og levd meg inn i noen spennende storylines, men til syvende og sist har jeg mer tro på fremtidig VR der man kobles til en ny verden med nanoteknologi i hjernen. Noen over her skrev om sci-fi verdener og verdensrommet, den joiner jeg! Tenk å temme en drage for så å fly med den til Mars? Og så lære om biologien på en eller annen tilfeldig planet som kanskje gir deg Superman-powers? Og kanskje man kan «hoppe i tid» fordi planeten er så nærme et svart hull at du kan følge utviklingen deres over hundretusener av år? Merker at dette har mer potensiale for min smak Anonymkode: b21a0...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå