millak Skrevet 27. november 2022 #121 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Anonym Brukar0 skrev (24 minutter siden): Nei, det står ikke at det henger sammen som hånd i hanske. Det står at misunnelse ofte handler om urettferdighet, men det står ikke at alle som føler urettferdighet er misunnelige. Ja, da henger det sammen som hånd i hanske da! «Hvis noe passer som hånd i hanske, passer det veldig godt. Eksempler: Den nye buksa mi passer som hånd i hanske. Tom kjøpte ei lue i går, og jeg må si at denne passet han som hånd i hanske. Stian og Ingrid passer sammen som hånd i hanske.» seriøst, dine argumenter er fordummende 🤦🏼♀️ Takker for meg. Endret 27. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 27. november 2022 #122 Del Skrevet 27. november 2022 millak skrev (Akkurat nå): Ja, da henger det sammen som hånd i hanske da! «Hvis noe passer som hånd i hanske, passer det veldig godt. Eksempler: Den nye buksa mi passer som hånd i hanske. Tom kjøpte ei lue i går, og jeg må si at denne passet han som hånd i hanske. Stian og Ingrid passer sammen som hånd i hanske.» seriøst, dine argumenter🤦🏼♀️ Takker for meg. Seriøst, dine argumenter 🤦♀️ Flaut dårlig 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #123 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Togpendler skrev (10 timer siden): Hehe.... du tror at den var alene? Nope. Jeg jobbet i dyrebutikk så den og de var med fra de var små. Men de var og lært opp til å være alene mens jeg var på butikk, lege osv Så det å ha med egne dyr i dyrebutikken hele dagen, det var altså greit. Og kanskje i tillegg ta de med på senteret for å komme dit. Jaa, men da var det greit. Det var ok den gangen du kunne det. Good times.;) Dere er gode på å lage egne regler som passer deres behov. Men ingen skal få lov til noe ikke dere kan. Endret 28. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #124 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg lurer på hva som er den helt konkrete, faktiske bekymringen med hunder i matbutikk? Hva er det man er så redd for skal skje? At man skal få rabies på potetene? Altså, helt seriøst, hva? Anonymkode: f2122...ec0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togpendler Skrevet 27. november 2022 #125 Del Skrevet 27. november 2022 millak skrev (37 minutter siden): Så det å ha med egne dyr i dyrebutikken hele dagen, det var altså greit. Og kanskje i tillegg ta de med på senteret for å komme dit. Jaa, men da var det greit. Det var ok den gangen du kunne det. Good times.;) Dere er gode på å lage egne regler som passer deres behov. Vi hadde eget kontor hvor vi gikk inn egen dør, og hvordan kan du si at vi var på senter? Vi var enkelstående butikk, altså ingen senterbutikk. Og hundene mine fikk tilsyn av meg eller familien min når vi var på jobb. De fikk god tur før jobb og god tur etter jobb, samt ut på do ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #126 Del Skrevet 27. november 2022 Togpendler skrev (5 minutter siden): Vi hadde eget kontor hvor vi gikk inn egen dør, og hvordan kan du si at vi var på senter? Vi var enkelstående butikk, altså ingen senterbutikk. Og hundene mine fikk tilsyn av meg eller familien min når vi var på jobb. De fikk god tur før jobb og god tur etter jobb, samt ut på do ved behov. Jeg skrev «og kanskje i tillegg tatt de med på senteret ». Har ikke påstått noen ting. Ta det helt med ro. Var fullt forberedt på at du kom til å dikte opp noe du kunne ta meg på… derfor skrev jeg kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togpendler Skrevet 27. november 2022 #127 Del Skrevet 27. november 2022 millak skrev (Akkurat nå): Jeg skrev «og kanskje i tillegg tatt de med på senteret ». Har ikke påstått noen ting. Ta det helt med ro. Var fullt forberedt på at du kom til å dikte opp noe du kunne ta meg på… derfor skrev jeg kanskje. Dikte opp? Hva rakkern er du sier? Jeg har ikke løyet et sekund eller en bokstav i mine svar her inne. Jeg jobbet i min families dyrebutikk og vi lå ikke på noe senter. Gidder ikke lyve her inne da jeg ikke har noe behov for å lyve i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #128 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Togpendler skrev (23 minutter siden): Vi hadde eget kontor hvor vi gikk inn egen dør, og hvordan kan du si at vi var på senter? Vi var enkelstående butikk, altså ingen senterbutikk. Og hundene mine fikk tilsyn av meg eller familien min når vi var på jobb. De fikk god tur før jobb og god tur etter jobb, samt ut på do ved behov. Tenk hvis det kom inn en katteeier for å kjøpe kattemat, som var allergisk mot hund. Var det ikke like viktig å ta hensyn da. Eneste fått bekreftet her inne at folk som har noe i mot det er hyklere. Endret 27. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. november 2022 #129 Del Skrevet 27. november 2022 Ser ikke problemet så lenge hunden er rolig og går i bånd eller man har hunden i bæreveske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #130 Del Skrevet 27. november 2022 Du setter et JÆVLIG DÅRLIG EKSEMPEL for andre hundeeiere. Skulle nesten tro du hadde rømt fra et galehus eller noe slik du oppfører deg mot andre her inne. Her passer det å si SKAM DEG. Anonymkode: 19662...cf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #131 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.9.2018 den 22.52): Det er faktisk ingen hygieneårsak til dette. Det er faktisk fullt lovlig med hund på alle steder i Norge. Men mange velger å ikke tillate det i egne butikker. Anonymkode: 5e26a...839 Hunder er ikke tillatt pga allergier. Folk som har pelsdyr allergi skal ha mulighet til å handle mat uten å bli møtt av allergen pelsdotter i butikken. Så ts, si til venninna di at hun utsetter allergikere for livsfare og vennligst må slutte med dette og la hunden være hjemme når hun handler. Anonymkode: eb636...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togpendler Skrevet 27. november 2022 #132 Del Skrevet 27. november 2022 millak skrev (53 minutter siden): Tenk hvis det kom inn en katteeier for å kjøpe kattemat, som var allergisk mot hund. Var det ikke like viktig å ta hensyn da. Eneste fått bekreftet her inne at folk som har noe i mot det er hyklere. Leser du hva jeg skrev? Hundene var på eget kontor, altså de var ikke ute i butikklokalet. Så den var grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 28. november 2022 #133 Del Skrevet 28. november 2022 millak skrev (12 timer siden): Det er ikke forbudt med hund i butikk. Vi lever ikke på 1970-tallet lenger. Da fantes det ikke veskehunder heller. Andre tider. Loven i dag sier noe annet. Heng med i tiden gamlemor;) Nå var det mer akseptert å ha med hunden over alt på 70-tallet, er jeg blitt fortalt og fått bildebevis på. Nei, jeg tar ikke hunden med meg inn i matbutikken. Det er det ingen logisk grunn til. Ha den i bilen eller la den være hjemme. Når det er sagt, synes jeg det burde være akseptert at hunden kan være med på kjøpesentre, kafeer, idrettsanlegg osv. Men da bør det være mulighet for å hive ut uoppdagede hunder. Å legge allergi til grunn for å forby hund, blir feil. Allergikere som er så allergiske, reagerer også på førerhunder, folk som har på seg klær med hundehår/hundespytt på seg o.l. Disse må ta forbehold uansett hvor de går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 28. november 2022 #134 Del Skrevet 28. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hunder er ikke tillatt pga allergier. Folk som har pelsdyr allergi skal ha mulighet til å handle mat uten å bli møtt av allergen pelsdotter i butikken. Så ts, si til venninna di at hun utsetter allergikere for livsfare og vennligst må slutte med dette og la hunden være hjemme når hun handler. Anonymkode: eb636...c06 For det første Hund er tillatt, viser til regelverket og for det andre har ikke noe med allergi å gjør, du eksplisitt lyver her. Folk er ikke så allergiske. Skal mye til. Les deg opp. pelsdott argumentet ditt er noe av det mest tåpelige jeg har hørt. Endret 28. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 28. november 2022 #135 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Strengt tatt kan man vel slippe inn en sånn her og Man hadde fått gått i fred for å handle i hvert fall Ikke én kjeft av illsinte sure bitcher med en ekstra bitch på armen som hadde turt å stå opp mot dem. Anonymkode: 19662...cf8 Politiet hadde garantert kommet inn å avlivet den da den strider i mot en del lover og regler i det å hele tatt eie en sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 28. november 2022 #136 Del Skrevet 28. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du setter et JÆVLIG DÅRLIG EKSEMPEL for andre hundeeiere. Skulle nesten tro du hadde rømt fra et galehus eller noe slik du oppfører deg mot andre her inne. Her passer det å si SKAM DEG. Anonymkode: 19662...cf8 Unnskyld meg, men hva gjør du i denne debatten egentlig? Typisk å komme med personangrep når man ikke klarer å formidle gode nok argumenter eller taper i debatten. Kom tilbake når du har noe konstruktivt å komme med isteden som å delta saklig i en debatt uten personangrep. Endret 28. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #137 Del Skrevet 28. november 2022 Tåler ikke at noen har en annen mening og latterliggjør andre brukere. Står stødig fast på at er et jævlig dårlig eksempel. Anonymkode: 19662...cf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 28. november 2022 #138 Del Skrevet 28. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tåler ikke at noen har en annen mening og latterliggjør andre brukere. Står stødig fast på at er et jævlig dårlig eksempel. Anonymkode: 19662...cf8 Du snakker om din egen kommentar ser jeg. Nazi-mobben henger seg på, for å trøste seg på kommentaren din etter å tape i debatt. Da var det plutselig innafor med personangrep. Bare fordi at dere deler mening om en sak, da er dere hyklere. Det sier litt om hva slags lavmål av mennesker som faktisk gidder å bruke energi på å ha noe i mot dette. Uten holdbare motargumenter fra folk som er i mot, har jeg vurdert situasjonen og kommet frem til at det mest sannsynlig handler om misunnelse. At mange er hyklere som ikke unner andre noe de ikke kan selv, fordi de f. Eks har en altfor stor hund. Men lager gjerne egne regler etter hva dere tillater dere selv. Endret 28. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 28. november 2022 #139 Del Skrevet 28. november 2022 millak skrev (2 minutter siden): Du snakker om din egen kommentar ser jeg. Nazi-mobben henger seg på, for å trøste seg på kommentaren din etter å tape i debatt. Da var det plutselig innafor med personangrep. Bare fordi at det er deg, da er dere hyklere. Det sier litt om hva slags lavmål av mennesker som faktisk gidder å bruke energi på å ha noe i mot dette. Uten holdbare motargumenter fra folk som er i mot, har jeg vurdert situasjonen og kommet frem til at det mest sannsynlig handler om misunnelse. At mange er hyklere som ikke unner andre noe de ikke kan selv, fordi de f. Eks har en altfor stor hund. Skjerp deg!! Hvem som helst kan ha en stor hund hvis de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå