Gå til innhold

Hund i matbutikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Brukar0
millak skrev (4 minutter siden):

Nei, hvis man bare skal gå en tur så er det ikke noe vits å gå i butikken. Spesielt hvis man har en stor hund for den kan man ikke ta med inn uansett, og ikke kan man binde den utenfor heller tydeligvis. 

det er fordi jeg ikke finner gode nok argumenter for å ha noe i mot det og mistenker bare misunnelse. 

Jeg skjønner ikke hvem som skulle være misunnelig på at folk har hund. Det er noe av det dummeste jeg har lest her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym Brukar0 skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvem som skulle være misunnelig på at folk har hund. Det er noe av det dummeste jeg har lest her inne.

Nei, du kan jo resonnere deg frem til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
millak skrev (Akkurat nå):

Nei, du kan jo resonnere deg frem til det. 

Jeg har jo resonnert meg fram til at det er noe av det dummeste jeg har lest her inne 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (38 minutter siden):

En liten hund er så klart mye mere sårbar for alt dette. De har ikke evner til å forsvare seg eller si i fra. Samme hvor «tøff» den føler seg når den er så liten, et svært dårlig argument. De BLIR stjålet. De koster jo 30 000- 40 000 mange av de. De er veldig enkle å stjele. Så det å binde en liten hun ute er å be om det. Ingen hunde eiere er så uansvarlige at de binder en liten hund ute. Det er forskjell på 12 og 2 kilo. 

Ser ikke problemet med å ta de med i vesken. Det gjør egentlig ikke andre heller bortsett fra eiere med større hunder som ikke kan gjøre det selv. Tenker bare på seg selv vet du. «Urettferdig». 

Av og til trenger man å gå innom butikken på vei hjem for å kjøpe en melk, da gidder man ikke dra helt hjem med hunden for så å dra ut igjen. Da dropper man heller den ene butikken som ikke tillater og går et annet sted. 

At dere i det hele tatt gidder å bruke energi eller kommentere i mot dette sier bare litt om hvis misunnelige dere er fordi at andre får lov. 

Jeg har hatt store Hunder,små hunder,  mellom store, gigantiske men aldri har jeg hatt tanken om å ta de med på mat butikken og jeg har aldri kjent på misunnelse fordi sånne som deg tar med sine. Jeg rister bare på hodet. 

Og det finnes de som er superallergiske som ikke kan passere hund uten anfall

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (14 minutter siden):

Jeg har jo resonnert meg fram til at det er noe av det dummeste jeg har lest her inne 🤷‍♀️ 

Vel, hvis du trenger litt hjelp til å forstå at nettop dette ofte er tilfellet så kanskje denne hjelpe deg: 

Et klassisk eksempel på misunnelig hundeeier. 

A6EDD295-2E47-4EC3-8EB3-370E4A39E0CE.png

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Vel, hvis du trenger litt hjelp til å forstå at nettop dette ofte er tilfellet så kanskje denne hjelpe deg: 

Hvor er det klassiske eksempelet på misunnelig hundeeier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremdeles overhodet ikke misunnelig. 🤨

«Misunnelseskortet» er det mest tåpelige og teite folk drar frem. Man virker faktisk dummere enn hunden – og det sier litt. 

Anonymkode: 19662...cf8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (10 minutter siden):

FDA20293-7061-4DBB-80E8-26BB2E0F6303.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fremdeles overhodet ikke misunnelig. 🤨

«Misunnelseskortet» er det mest tåpelige og teite folk drar frem. Man virker faktisk dummere enn hunden – og det sier litt. 

F97F05F8-0C3C-4111-9222-4DDC9D724586.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (15 minutter siden):

Jeg har hatt store Hunder,små hunder,  mellom store, gigantiske men aldri har jeg hatt tanken om å ta de med på mat butikken og jeg har aldri kjent på misunnelse fordi sånne som deg tar med sine. Jeg rister bare på hodet. 

Og det finnes de som er superallergiske som ikke kan passere hund uten anfall

Tviler på at du har hatt en veskehund eller aleneomsorgen for den. Tror faktisk ikke på deg. Allergi diskusjonen har vi hatt, den tar vi ikke igjen. Ingen er så allergisk at de ikke ta offentlig transport eller gå i sentere eller butikker. Det er jo dyr over alt. Da tar de nok sine forhåndsregler og hele verden kan ikke tilpasse seg alle med diverse allergier. 

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, millak said:

F97F05F8-0C3C-4111-9222-4DDC9D724586.jpeg

Hvorfor siterer du det der på meg. Har ikke hund, og ikke vil jeg ha heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (9 minutter siden):

Tviler på at du har hatt en veskehund eller aleneomsorgen for den. Tror faktisk ikke på deg. Allergi diskusjonen har vi hatt, den tar vi ikke igjen. Ingen er så allergisk at de ikke ta offentlig transport eller gå i sentere eller butikker. Det er jo dyr over alt. Da tar de nok sine forhåndsregler og hele verden kan ikke tilpasse seg alle med diverse allergier. 

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16, skaffet meg en chi og hadde den til den var 4, da kom det en pappilon i hus. De levde sammen med meg tiø de ble gamle. Jeg var alene med de, jobbet og sto på. Så jo jeg har hatt hunder alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (11 timer siden):

Hvor er det klassiske eksempelet på misunnelig hundeeier?

Små hunder mener hun er urettferdig får tillatelse til dette.  Men å gå med hunden i felles arealer på senteret det mener hun er greit, for det har hun nemlig gjort selv og var fysisk mulig med sin STORE hund, noe hun gjerne vil gjøre igjen;) Så da er det plutselig greit. Haha snakk om dobbelt moral. Så lenge hun kan gjøre det selv så er det innafor. Lage sine egne regler snakk om hykler. 

BF68EF58-B697-45B7-AE8A-0751B4A07DFF.jpeg

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Brukar0
millak skrev (Akkurat nå):

Små hunder mener hun er urettferdig får tillatelse til dette.  Men å gå med hunden i felles arealer på senteret det mener hun er greit, for det har hun nemlig gjort selv med sin store hund, noe hun gjerne vil gjøre igjen;) Så da er det plutselig greit. Haha snakk om dobbelt moral. Så lenge hun kan gjøre det selv så er det innafor. Lage sine egne regler snakk om hykler. 

BF68EF58-B697-45B7-AE8A-0751B4A07DFF.jpeg

Å mene at noe er urettferdig er ikke det samme som å være misunnelig 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (2 minutter siden):

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16, skaffet meg en chi og hadde den til den var 4, da kom det en pappilon i hus. De levde sammen med meg tiø de ble gamle. Jeg var alene med de, jobbet og sto på. Så jo jeg har hatt hunder alene.

Da var den mye alene. Liker ikke at hunden min er mye alene. Dyreplageri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (6 minutter siden):

Å mene at noe er urettferdig er ikke det samme som å være misunnelig 🤦‍♀️

Det henger sammen som hånd i hanske. 

«– Misunnelse handler ofte om at andre har noe som jeg ikke har. Det er en relasjonell følelse som har mye rot i barndom og tidlige familieforhold. misunnelse handler mye om nettopp følelsen av rettferdighet, eller snarere urettferdighet. Men følelsen henger også tett sammen med grådighet. Vi ønsker oss ofte mer enn det vi har, og når vi opplever noe som føles urettferdig kan vi fort bli misunnelige.» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonym Brukar0

Det henger sammen som hånd i hanske. 

«– Misunnelse handler ofte om at andre har noe som jeg ikke har. Det er en relasjonell følelse som har mye rot i barndom og tidlige familieforhold. misunnelse handler mye om nettopp følelsen av rettferdighet, eller snarere urettferdighet. Men følelsen henger også tett sammen med grådighet. Vi ønsker oss ofte mer enn det vi har, og når vi opplever noe som føles urettferdig kan vi fort bli misunnelige.» 

Nei, det henger ikke sammen som hånd i hanske. 

Jeg syns det er urettferdig at damer i muslimske land ikke har samme rettigheter som menn, men jeg er ikke misunnelig på mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (5 minutter siden):

Nei, det henger ikke sammen som hånd i hanske. 

Jeg syns det er urettferdig at damer i muslimske land ikke har samme rettigheter som menn, men jeg er ikke misunnelig på mennene.

Det henger sammen som hånd i hanske. Det leste du akkurat psykologen sa i artikkelen. Det kan godt tenkes at du synes det er urettferdig at damer i muslimske land ikke har samme rettigheter som menn. Men jeg ser ikke sammenhengen, hvis du misunner mennene da hadde du  ikke syntes at det var urettferdig. Hva har det med saken å gjøre. Det blir som å si at «jorda er rød fordi månen er flat». Det blir liksom en altfor fjern sammenligning. Hadde du vært en muslimsk mann og kona til naboen hadde færre rettigheter enn din så hadde du sikkert vært sjalu. 

Det blir ikke det samme når det ikke er personlig for deg eller noe du kan relatere til. Du kan godt tenke at det er urettferdig men det blir ikke de samme følelsene som hvis noe hadde gjeldt deg personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
millak skrev (2 minutter siden):

Det henger sammen som hånd i hanske. Det leste du akkurat psykologen sa i artikkelen. Det kan godt tenkes at du synes det er urettferdig at damer i muslimske land ikke har samme rettigheter som menn. Men jeg ser ikke sammenhengen, hvis du misunner mennene da hadde du  ikke syntes at det var urettferdig. Hva har det med saken å gjøre. Det blir som å si at «jorda er rød fordi månen er flat». Det blir liksom en altfor fjern sammenligning. Hadde du vært en muslimsk mann og kona til naboen hadde færre rettigheter enn din så hadde du sikkert vært sjalu. 

Det blir ikke det samme når det ikke er personlig for deg eller noe du kan relatere til. Du kan godt tenke at det er urettferdig men det blir ikke de samme følelsene som hvis noe hadde gjeldt deg personlig. 

Nei, det står ikke at det henger sammen som hånd i hanske.

Det står at misunnelse ofte handler om urettferdighet, men det står ikke at alle som føler urettferdighet er misunnelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (48 minutter siden):

Da var den mye alene. Liker ikke at hunden min er mye alene. Dyreplageri. 

Hehe.... du tror at den var alene? Nope. Jeg jobbet i dyrebutikk  så den og de var med fra de var små. Men de var og lært opp til å være alene mens jeg var på butikk,  lege osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...