millak Skrevet 27. november 2022 #81 Del Skrevet 27. november 2022 tussi680 skrev (9 minutter siden): Dette prbl ble diskutert på 1970 tallet også, da det ble store butikker hvor folk kunne gå og plukke varer selv. Hadde de med seg hund, så skvetter den på varer. Men å se det direkte som vi gjorde den gangen det var bra ufyselig. Ene etter den andre hadde med seg dyrene inn og det ble så til de grader nedstemt av de med dyr dette forbudet, - det gikk over alle støvleskaft så derfor ER det forbudt å ha med seg hund i matbutikker. Ja, når du har den under kontroll på spisesteder og sitter ute f.eks. er jo lov har jeg også lest. Helt greit. Det er ikke forbud med hund i butikk. Haloo, viser til regelverket. Les det. Vi lever ikke på 1970-tallet lenger. Da fantes det ikke veskehunder heller. Andre tider. Loven i dag sier noe annet. Heng med i tiden gamlemor;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #82 Del Skrevet 27. november 2022 tussi680 skrev (12 minutter siden): Dette prbl ble diskutert på 1970 tallet også, da det ble store butikker hvor folk kunne gå og plukke varer selv. Hadde de med seg hund, så skvetter den på varer. Men å se det direkte som vi gjorde den gangen det var bra ufyselig. Ene etter den andre hadde med seg dyrene inn og det ble så til de grader nedstemt av de med dyr dette forbudet, - det gikk over alle støvleskaft så derfor ER det forbudt å ha med seg hund i matbutikker. Ja, når du har den under kontroll på spisesteder og sitter ute f.eks. er jo lov har jeg også lest. Helt greit. Hvordan skal jeg kunne tro på noe av det du sier når du eksplisitt lyver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #83 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) . Endret 28. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #84 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) For at person skal reagere allergisk på en hund. Så må personen faktisk få fettet eller spyttet til hunden på seg. Det er ikke pelsen de reagerer på. Så det skal ganske mye til å reagere på en hund i et offentlig lokale eller som sitter i en veske. Må nesten klappe, kose og være fysisk med den for at det skal oppstå en reaksjon i et sånt tilfelle. Endret 27. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #85 Del Skrevet 27. november 2022 Det er grisete. Anonymkode: 1e33f...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 27. november 2022 #86 Del Skrevet 27. november 2022 millak skrev (28 minutter siden): Det er ikke forbud med hund i butikk. Haloo, viser til regelverket. Les det. Vi lever ikke på 1970-tallet lenger. Da fantes det ikke veskehunder heller. Andre tider. Loven i dag sier noe annet. Heng med i tiden gamlemor;) Var det noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #87 Del Skrevet 27. november 2022 Hunden min har flere ganger fått bli med inn på bensinstasjonen når jeg feks lufter ham om natta etter en bytur og lignende. Holder ham hele tiden da. Han har også fått lov til å bli med inn på en kafe. Var de ansatte selv som sa vi kunne spise inne Han er alltid ren og fin. Sikler ikke, tigger ikke og gir f i andre mennesker, så er overhode ikke til bry. Tar ham ikke med inn i matbutikken da, for da kan han jo være hjemme. Anonymkode: ead19...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #88 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Folk som bryr seg om man har en sånn en i vesken, i en butikk har psykiske problemer og bør oppsøke hjelp. For misunnelse blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #89 Del Skrevet 27. november 2022 Kjempe problematisk og ekkelt;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #90 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Så søt🥰 Misunnelsen lenge leve. Endret 28. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #91 Del Skrevet 27. november 2022 Tabris skrev (På 23.11.2022 den 11.55): Jeg har hund selv, men kunne aldri ramle meg inn å ta ham med til en matvarebutikk. Den eneste butikken jeg tar ham med til er dyrebutikk, og det er hvis jeg skal kjøpe sele eller annet utstyr som må prøves på. Ingen hunder skal bindes utenfor en matbutikk. Man kan gjøre det hvis avstanden er stor nok til inngangspartiet, og da kan små hunder bindes like godt som store. Det stemmer heller ikke at små hunder ofet er mer allergivennlige enn store. Det er fordi du har en stor hund. Og nei, en liten hund kan ikke bindes utenfor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #92 Del Skrevet 27. november 2022 Norja skrev (På 25.11.2022 den 11.02): Her vi bor er det en butikkjede som tillater hund i butikken, og det er virkelig ikke noe problem. Skjødehunden vår tar vi enten på armen eller i ryggsekk, men jeg har også sett en diger afghansk mynde der ganske ofte Matvarer som ikke er pakket inn vasker vi før de forberedes uansett. De er fine 😊 Anonymkode: 1643d...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 27. november 2022 #93 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg skjønner at mange ikke liker hundeeiere når jeg leser denne tråden. Maken til frekk og spydig hundeeier skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. november 2022 #94 Del Skrevet 27. november 2022 13 minutter siden, millak said: Det er fordi du har en stor hund. Og nei, en liten hund kan ikke bindes utenfor! Nei, jeg har ikke en stor hund. Hvorfor mener du at en liten hund ikke kan bindes utenfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #95 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Tabris skrev (4 minutter siden): Nei, jeg har ikke en stor hund. Hvorfor mener du at en liten hund ikke kan bindes utenfor? 1. De blir stjålet. 2. De er små og ikke like tøffe.3. Er mye mere utsatt for at noe kan skje enn andre hunder. Bli bitt av en annen hund eller lignende. Jeg snakker om små hunder altså. rundt 2 kilo. hvor mye veier din? Endret 27. november 2022 av millak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. november 2022 #96 Del Skrevet 27. november 2022 Just now, millak said: 1. Den blir stjålet. 2. De er små og ikke like tøffe.3. Er mye mere utsatt for at noe kan skje enn andre hunder. Bli bitt av en annen hund eller lignende. Jeg snakker om små hunder altså. rundt 2 kilo. hvor mye veier din? 1. Det kan den bli, men det er ikke sikkert. 2. Tøffhet har lite med størrelse å gjøre 3. En liten hund er ikke mer utsatt for å bli bitt enn en stor, det er ikke størrelsen som avgjør om man blir bitt. Men skulle det først skje så vil jo en liten hund kunne få større skader. Alle tingene du nevner er noe som kan skje med alle hunder, og man bør derfor ikke la noen hund - uansett størrelse - stå bundet uten tilsyn. Det er ikke noen god grunn til å ta hunden med seg inn i butikken. Den kan være igjen hjemme eller vente i bilen. Min hund er ca 12 kg og regnes som liten/mellomstor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #97 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Anonym Brukar0 skrev (37 minutter siden): Jeg skjønner at mange ikke liker hundeeiere når jeg leser denne tråden. Maken til frekk og spydig hundeeier skal man lete lenge etter. Tabris skrev (30 minutter siden): 1. Det kan den bli, men det er ikke sikkert. 2. Tøffhet har lite med størrelse å gjøre 3. En liten hund er ikke mer utsatt for å bli bitt enn en stor, det er ikke størrelsen som avgjør om man blir bitt. Men skulle det først skje så vil jo en liten hund kunne få større skader. Alle tingene du nevner er noe som kan skje med alle hunder, og man bør derfor ikke la noen hund - uansett størrelse - stå bundet uten tilsyn. Det er ikke noen god grunn til å ta hunden med seg inn i butikken. Den kan være igjen hjemme eller vente i bilen. Min hund er ca 12 kg og regnes som liten/mellomstor. En liten hund er så klart mye mere sårbar for alt dette. De har ikke evner til å forsvare seg eller si i fra. Samme hvor «tøff» den føler seg når den er så liten, et svært dårlig argument. De BLIR stjålet. De koster jo 30 000- 40 000 mange av de. De er veldig enkle å stjele. Så det å binde en liten hun ute er å be om det. Ingen hunde eiere er så uansvarlige at de binder en liten hund ute. Det er forskjell på 12 og 2 kilo. Ser ikke problemet med å ta de med i vesken. Det gjør egentlig ikke andre heller bortsett fra eiere med større hunder som ikke kan gjøre det selv. Tenker bare på seg selv vet du. «Urettferdig». Av og til trenger man å gå innom butikken på vei hjem for å kjøpe en melk, da gidder man ikke dra helt hjem med hunden for så å dra ut igjen. Da dropper man heller den ene butikken som ikke tillater og går et annet sted. At dere i det hele tatt gidder å bruke energi eller kommentere i mot dette sier bare litt om hvis misunnelige dere er fordi at andre får lov. Endret 27. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. november 2022 #98 Del Skrevet 27. november 2022 4 minutter siden, millak said: En liten hund er så klart mye mere sårbar for alt dette. De har ikke evner til å forsvare seg eller si i fra. Samme hvor «tøff» den føler seg når den er så liten. De BLIR stjålet. De koster jo 30 000 mange av de. De er veldig enkle å stjele. Så det å binde en liten hun ute er å be om det. Ingen hunde eiere er så uansvarlige at de binder en liten hund ute. Det er forskjell på 12 og 2 kilo. Ser ikke problemet med å ta de med i vesken. Det gjør egentlig ikke andre heller bortsett fra eiere med større hunder som ikke kan gjøre det selv. Tenker bare på seg selv vet du. «Urettferdig». Av og til trenger man å gå innom butikken på vei hjem for å kjøpe en melk, da gidder man ikke dra helt hjem med hunden for så å dra ut igjen. Da dropper man heller den ene butikken som ikke tillater og går et annet sted. Veldig få hunder vil forsvare seg eller si fra hvis de blir stjålet. Hunder generelt er, dessverre noen ganger, veldig omgjengelige og tillitsfulle. Jeg håper ingen er så uansvarlige at de utsetter hunden sin for det å stå bundet uten tilsyn, uansett størrelse. Jeg har forstått at du ikke ser problemet med å ta hunden inn i en matbutikk. Jeg har aldri hatt behov for å handle når jeg går tur med hunden. Jeg synes det er ironisk at det er du som anklager andre for å bare tenke på seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 27. november 2022 #99 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Tabris skrev (2 timer siden): Veldig få hunder vil forsvare seg eller si fra hvis de blir stjålet. Hunder generelt er, dessverre noen ganger, veldig omgjengelige og tillitsfulle. Jeg håper ingen er så uansvarlige at de utsetter hunden sin for det å stå bundet uten tilsyn, uansett størrelse. Jeg har forstått at du ikke ser problemet med å ta hunden inn i en matbutikk. Jeg har aldri hatt behov for å handle når jeg går tur med hunden. Jeg synes det er ironisk at det er du som anklager andre for å bare tenke på seg selv. Nei, hvis man bare skal gå en tur så er det ikke noe vits å gå i butikken. Spesielt hvis man har en stor hund for den kan man ikke ta med inn uansett, og ikke kan man binde den utenfor heller tydeligvis. det er fordi dere ikke finner gode argumenter for å ha noe i mot det og dermed mistenker jeg bare misunnelse Endret 27. november 2022 av millak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. november 2022 #100 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) 4 minutter siden, millak said: Nei, hvis man bare skal gå en tur så er det ikke noe vits å gå i butikken. Spesielt hvis man har en stor hund for den kan man ikke ta med inn uansett, og ikke kan man binde den utenfor heller tydeligvis. det er fordi jeg ikke finner gode nok argumenter for å ha noe i mot det og mistenker bare misunnelse. For meg har det i hvert fall ingenting med misunnelse å gjøre. Jeg har ingen behov for å ta min hund inn i butikken og ville ikke gjort det selv om det var lovlig. Generelt synes jeg folk for lett hopper til "misunnelse" når noen er uenige, det er svært mange ganger hvor man er uenig med noen uten at det er misunnelse inne i bildet. Endret 27. november 2022 av Tabris 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå