AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Jeg har fast jobb i barnehage og jeg elsker jobben min. Jeg vet jo at jeg ikke sitter med den kompetansen en barnehagelærer har, så jeg lurer på om jeg bør minne foreldrene på at jeg bare er assistent når de kommer til meg og prater om barnet? Spør de om konkrete råd henviser jeg dem til pedleder, men jeg snakker jo om løst og fast og hvordan dagen har vært osv. I dag var det en mor som tok meg til side for å snakke om en vanskelig situasjon med barnet sitt. Jeg fortalte hvordan vi jobbet med saken og kom med en teori på hva som kunne forebygge det. Tenkte etterpå at jeg kanskje burde minnet henne på at jeg bare er asdistent? jeg mottar ofte informasjon og beskjeder fra foreldre som overbringes fra meg til pedleder og har fått bemerkninger om at pedleder synes dette skal komme direkte fra foreldrene til henne. Litt av problemet er at hun ofte ikke er på avdeling eller ute med barna. Jeg vet ikke.. kanskje er det ikke så nøye for foreldrene hvem de snakker med så lenge det er noen som kjenner barnet deres? De bør jo snakke med den som har mest kompetanse? Hva synes dere jeg bør gjøre? Anonymkode: ff48e...02f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Jeg snakker med den jeg har best kjemi med. Anonymkode: 231f5...c2c 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Hvis pedleder ønsker at beskjedene skal komme direkte fra foreldrene til hun, anbefaler jeg deg å si til foreldrene at de må ta kontakt med pedleder og ikke deg. Du trenger vel ikke å si at du er assistent, men at pedleder ønsker at beskjedene skal gis direkte til henne - enten ved å sende med en lapp eller sende en melding. Anonymkode: e9546...2e3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Kanskje pedlærer bør gi skriftlig beskjed? Foreldrene vet vel hvem som er assistenter osv? Jeg syns altså ikke at du skal være den som ber de kontakte pedleder, og jeg ville nok tatt samtaler med foreldre som du gjorde uten å minne de på at du er assistent. Du har tydeligvis tillit fra foreldre, og de syns det er greit å snakke med deg. Da bør pedlærer gi rom for det. Anonymkode: 44f68...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 Har når jeg henter både diskutert bleieslutt og adferd (har en urolig og aktiv unge) med en ansatt. Denne ansatte er ikke pedleder og har så vidt jeg vet ikke noe utdannelse, men allikevel er det dette en av de jeg har best kjemi med. I tillegg fremstår denne personen både trygg, klok og løsningsorientert. Jeg har ikke noe god kjemi med pedleder og ville sannsynligvis latt vær å ta opp noe med denne personen med mindre det var høyst nødvendig. Men barna virker og synes personen er OK. Anonymkode: df286...b8a
Blueblizz Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 Den daglige kontakten er med den som er tilgjengelig ved hente- og bringesituasjon. Er det noe jeg som forelder bør tas opp direkte med pedleder så ringer jeg henne eller tar det en dag hun er tilgjengelig. Mine barn driter i hvem sjefen er, de er glade i dem som er glade i dem. Du som assistent kan hende er mye viktigere enn pedleder for dem, ergo er du også det for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå