Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 26. uke, og merker ofte når jeg går tur, spesielt hvis jeg går litt fort, at jeg får en type smerte midt på magen, sånn i navleområdet.

Dette kan best beskrives som de smertene man får ved hold, men de er jo på feil sted.

Noen som har vært borti lignende? Hva kan grunnen være?

Anonymkode: 6db35...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også det når jeg går tur, som regel på siden av magen og litt lenger ned. Kjennes nøyaktig ut som hold, og går over etter ei lita stund hvis jeg går saktere eller stopper opp litt. Tenkte spørre jordmor om det :)

Skrevet

Jeg fikk også det! Veldig, veldig vonde holdsmerter! Smerten satt litt på siden av navelen hos meg. Tror dette var såkalte ligamentsmerter. 

Anonymkode: 73a2f...424

Skrevet

Sleit med dette hele veien. Er nok ligamentsmerter (smerter fordi livmor vokser og det strekker i båndene rundt livmoren som kalles ligamenter).

Men er du bekymret snakker du med jordmor/lege

Anonymkode: 5c5fe...59c

Skrevet

Det er ligamentene (sener) som holder livmoren som strekkes og tøyes. Helt normalt og helt ufarlig. :)

Skrevet

Gjelder dette og smerter i øveste del av magen? 

Jeg er 11+3, og har siden igår hatt vonde strekk midt på magen, litt under ribb beina. Tenker jo egentlig at det er høyt oppe iforhold til hvor barnet ligger 😅 

Skrevet
1 time siden, Pia_1991 skrev:

Gjelder dette og smerter i øveste del av magen? 

Jeg er 11+3, og har siden igår hatt vonde strekk midt på magen, litt under ribb beina. Tenker jo egentlig at det er høyt oppe iforhold til hvor barnet ligger 😅 

Fosteret er fortsatt under skambeinet ditt så det er nok ikke derfra. 

Anonymkode: 1d460...4cc

Skrevet

Har kjent mye på ligamentsmertene opp gjennom, og de er jo mye lenger ned? Eller finnes de flere steder? Dette her er jo ganske langt opp på magen i forhold, føler jeg. Og kun når jeg går, blir borte med en gang jeg slapper av igjen 🙂

Ts

Anonymkode: 6db35...542

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...