AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Jeg er gravid i 26. uke, og merker ofte når jeg går tur, spesielt hvis jeg går litt fort, at jeg får en type smerte midt på magen, sånn i navleområdet. Dette kan best beskrives som de smertene man får ved hold, men de er jo på feil sted. Noen som har vært borti lignende? Hva kan grunnen være? Anonymkode: 6db35...542
mwl Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Jeg får også det når jeg går tur, som regel på siden av magen og litt lenger ned. Kjennes nøyaktig ut som hold, og går over etter ei lita stund hvis jeg går saktere eller stopper opp litt. Tenkte spørre jordmor om det
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Jeg fikk også det! Veldig, veldig vonde holdsmerter! Smerten satt litt på siden av navelen hos meg. Tror dette var såkalte ligamentsmerter. Anonymkode: 73a2f...424
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 Sleit med dette hele veien. Er nok ligamentsmerter (smerter fordi livmor vokser og det strekker i båndene rundt livmoren som kalles ligamenter). Men er du bekymret snakker du med jordmor/lege Anonymkode: 5c5fe...59c
Sirinna Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 Det er ligamentene (sener) som holder livmoren som strekkes og tøyes. Helt normalt og helt ufarlig.
Pia_1991 Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Gjelder dette og smerter i øveste del av magen? Jeg er 11+3, og har siden igår hatt vonde strekk midt på magen, litt under ribb beina. Tenker jo egentlig at det er høyt oppe iforhold til hvor barnet ligger 😅
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 1 time siden, Pia_1991 skrev: Gjelder dette og smerter i øveste del av magen? Jeg er 11+3, og har siden igår hatt vonde strekk midt på magen, litt under ribb beina. Tenker jo egentlig at det er høyt oppe iforhold til hvor barnet ligger 😅 Fosteret er fortsatt under skambeinet ditt så det er nok ikke derfra. Anonymkode: 1d460...4cc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 Har kjent mye på ligamentsmertene opp gjennom, og de er jo mye lenger ned? Eller finnes de flere steder? Dette her er jo ganske langt opp på magen i forhold, føler jeg. Og kun når jeg går, blir borte med en gang jeg slapper av igjen 🙂 Ts Anonymkode: 6db35...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå