AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Hei. Jeg jobber på et stort lager, jeg jobber inne på lagret med noe elektro greier.Gjort det nå i 2 år. I det siste har jeg hatt noe trøbbel med armen, så siden det er mye som skjer nå og med tanke på tilrettelegging (kan ikke løfte armen mye), så har dem satt meg opp i en prosjekt avdeling som basically planlegger og prosjekterer hvordan lagret skal funke. Både avdelingen og hele lagret er sjokkert fordi jeg har planlagt et helt stort prosjekt som jeg har hatt ansvaret for nå helt alene og som funker som bare det. I samarbeid med en koordinator, men jeg planlegger og styrer. Dette er for 100% bra for å være første gang. Jeg satt opp mye tid på det. Brukte nesten all fritiden min. Så nå trives jeg veldig godt med å jobbe i denne avdelingen, jeg mener at med den kompetansen, erfaringen jeg har, så har jeg mye bidra med med tanke på bedriftens behov, jeg tenker også å studere prosjektering evt logistikk. Kan noen hjelpe meg med tips? Hvordan går jeg frem for å få fast jobb i denne avdelingen? Anonymkode: 97835...ea8
Carrot Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 du snakker med leder og sier at dette er noe du gjerne vil fortsette med. 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 22 timer siden, Carrot skrev: du snakker med leder og sier at dette er noe du gjerne vil fortsette med. Min leder eller leder for den nye avdelingen. Vær ops på at jeg jobber for et stort bedrift, der HR er de som har personal ansvar. Har også nærmeste leder med tanke på avdelingen jeg er satt i fra før. Kommer an også på om de trenger folk da! Eller? Anonymkode: 97835...ea8
solmåneogstjerner Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 Snakk med lederen i den nye avdelingen. Si at du har lyst til å fortsette der og spør hva du må gjøre for å få det til. Hvis de har behov og ønsker deg så vil denne lederen snakke med den andre avdelingslederen og evt hr. Når du snakker med ham/henne husk å påpeke det du har fått til den siste tiden og at du er veldig interessert i å fortsette med dette. Lykke til! 3
Carrot Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min leder eller leder for den nye avdelingen. Vær ops på at jeg jobber for et stort bedrift, der HR er de som har personal ansvar. Har også nærmeste leder med tanke på avdelingen jeg er satt i fra før. Kommer an også på om de trenger folk da! Eller? Anonymkode: 97835...ea8 din leder nå, dersom han har en åpning kan du snakke med din leder på lageret og søke HR om overflytting etterpå, i vårt konsern er det siste som kommer inn HR når det gjelder intern overflytting så lenge det ikke er en utlysning på stilling internt..
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 10 minutter siden, Carrot skrev: din leder nå, dersom han har en åpning kan du snakke med din leder på lageret og søke HR om overflytting etterpå, i vårt konsern er det siste som kommer inn HR når det gjelder intern overflytting så lenge det ikke er en utlysning på stilling internt.. Nei vi har andre rutiner, for oss er det kun når det er en ledig intern stilling som alle kan søke på, internt da=likt for alle. Min nå værende leder kommer til å si nei med tanke på kompetansen og erfaringen jeg sitter med. Anonymkode: 97835...ea8
Carrot Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei vi har andre rutiner, for oss er det kun når det er en ledig intern stilling som alle kan søke på, internt da=likt for alle. Min nå værende leder kommer til å si nei med tanke på kompetansen og erfaringen jeg sitter med. Anonymkode: 97835...ea8 En ansatt sin utvikling er direkte med på å gi bedriften økonomisk gevinst, dersom du kan vise til gode resultater (som du sier du har) samtidig som du kan vise til helsemessige årsaket (IA og tilpasning) er det vanskelig for bedriften å si nei på generelt grunnlag. Men du må selvsagt ha argumentene klare og på en slik måte at du ikke antyder at du ønsker deg bort fra din gamle jobb men at du ser at det du nå gjør gir andre utfordringer du også trives godt med mtp situasjonen osv. Dersom din bedrift ikke har et program for internoverflytting og det er en stor bedrift, er det kanskje på tide de får det Trivsel er noe som direkte gjenspeiles i effektivitet og produktivitet, det burde være i enhver leders interesse at ens ansatte trives på jobb både faglig og menneskelig, det handler om å gi rom for utvikling og forbedring. Der personlig vekst og faglig vekst bør sidestilles.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 Jeg jobber med HR i et konsern. Mitt råd er å gå til lederen i ny avdeling og fortelle at du veldig gjerne vil ha fast jobb der. Og hva han vil råde deg til å gjøre for å få det. Å komme med krav om tilpasning etc er en dårlig vei å gå. Det er bedre å selge seg inn ved å vise hva man kan bidra med, gjerne med konkrete eksempler. Anonymkode: 513c6...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 21 minutter siden, Carrot skrev: En ansatt sin utvikling er direkte med på å gi bedriften økonomisk gevinst, dersom du kan vise til gode resultater (som du sier du har) samtidig som du kan vise til helsemessige årsaket (IA og tilpasning) er det vanskelig for bedriften å si nei på generelt grunnlag. Men du må selvsagt ha argumentene klare og på en slik måte at du ikke antyder at du ønsker deg bort fra din gamle jobb men at du ser at det du nå gjør gir andre utfordringer du også trives godt med mtp situasjonen osv. Dersom din bedrift ikke har et program for internoverflytting og det er en stor bedrift, er det kanskje på tide de får det Trivsel er noe som direkte gjenspeiles i effektivitet og produktivitet, det burde være i enhver leders interesse at ens ansatte trives på jobb både faglig og menneskelig, det handler om å gi rom for utvikling og forbedring. Der personlig vekst og faglig vekst bør sidestilles. Vær litt realistisk, da. Hvis prosjektavdelingen har et budsjett på tre medarbeidere, kan de ikke ansette en til bare fordi det fremmer trivsel og produktivitet. Det er fortsatt en økning i lønnskostnader på 25 %, og dette må forsvares til konsernledelsen som gjerne sitter i et annet land. Man må klare å legge frem gode kalkulasjoner på hvorfor denne konstadsøkningen lønner seg. Harde tall, ikke generelle betraktninger. Det er veldig annerledes i familieeide bedrifter enn i store konserner. Anonymkode: 513c6...6c3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #10 Skrevet 14. september 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær litt realistisk, da. Hvis prosjektavdelingen har et budsjett på tre medarbeidere, kan de ikke ansette en til bare fordi det fremmer trivsel og produktivitet. Det er fortsatt en økning i lønnskostnader på 25 %, og dette må forsvares til konsernledelsen som gjerne sitter i et annet land. Man må klare å legge frem gode kalkulasjoner på hvorfor denne konstadsøkningen lønner seg. Harde tall, ikke generelle betraktninger. Det er veldig annerledes i familieeide bedrifter enn i store konserner. Anonymkode: 513c6...6c3 Gitt at alle tjener det samme så vil økningen i lønnskostnader bli 33,33 % faktisk 😊 Anonymkode: 000d1...38a 1
Carrot Skrevet 14. september 2018 #11 Skrevet 14. september 2018 Hvis den personen som egentlig jobber på lageret overflyttes og bedriften klarer lageret uten å ansette en ny, som de nå tydeligvis gjør, og den ansatte tilfører prosjektavdelingen inntjening er regnestykket presentert feil i utgangspunktet, når en stilling flyttes betyr det ikke nødvendigvis en økning i lønn, eller kost for bedriften. Det TS skisserer er ikke å opprette en ny stilling slik regnestykket presenteres men å flytte en stilling fra en del av bedriften til en annen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #12 Skrevet 14. september 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær litt realistisk, da. Hvis prosjektavdelingen har et budsjett på tre medarbeidere, kan de ikke ansette en til bare fordi det fremmer trivsel og produktivitet. Det er fortsatt en økning i lønnskostnader på 25 %, og dette må forsvares til konsernledelsen som gjerne sitter i et annet land. Man må klare å legge frem gode kalkulasjoner på hvorfor denne konstadsøkningen lønner seg. Harde tall, ikke generelle betraktninger. Det er veldig annerledes i familieeide bedrifter enn i store konserner. Anonymkode: 513c6...6c3 Men TS jobber jo i praksis i den avdelingen allerede, og det er meget mulig at avdelingen TS egentlig er ansatt i internfakturerer denne prosjektavdelingen. Så avhengig av kostnadsstruktur og interne avtaler mellom avdelingene, så er det ikke gitt at prosjektet ikke har råd til å ansette henne direkte. Og man må i hvertfall foreslå det, for det er ingen andre enn deg selv som tar deg opp og frem i 2018. Man må vise at man duger (noe jeg tolker TS har gjort), og man må foreslå å jobbe videre med det når man har vist at man er dyktig. I verste fall får man nei, men man har absolutt ikke noe å tape på å karre seg fremover, snarere tvert imot. En eller annen gang dukker muligheten opp. Mens de passive som bare venter på tilbud, taper i arbeidslivet. Anonymkode: 20402...375 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå