Gå til innhold

Han sovnet på et blunk plutselig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som det er en kamp å legge. Han fyller straks 2 år, og ammes fortsatt. Han bruker med som en smokk så hver natt så bruker vi alt fra 45 minutter til 1,5 time å legge. Dette i klisteret leking med bryst og prøve å snike seg unna. Han pleier alltid å prøve å snike seg unna (vi samsover, så han åler seg sakte men sikkert mot kanten for å hoppe av sengen. Han ler høy og synes det er kjempemorsomt å bli «tatt» i å snike seg unna. Han ser på meg med et lurt smil når han sakte men sikkert prøver seg.

i kveld, skjer det samme. Han har ikke sovet i barnehagen så da satser jeg på at han sovner noe raskere, eg sted mellom 15-30 minutter. Hadde rett, men måten overrasket meg og fikk meg til å undre; står alt bra til??

han drikker fra den ene puppen, leker med den andre, bytter side, setter seg opp og ler, prøver å snike seg unna, slenger den ene foten over enden og prøver å få kroppen til å følge med før jeg tar tak i han, han synes det er kjempegøy ler høy og drikker mer melk. Han sovner ALLTID med puppen i munnen, men 4 gang han prøver å snike seg unna, hold jeg han slik at han ikke får kastet seg ut av sengen, han ler og plutselig blir det stille og han beveger seg ikke mer. Han sover. Han sovnet på bokstavelig talt et blu k, UTEN puppen i munnen... liksom han var på en måte midt i en handling så sovner han midt i handlingen?

12 timer siden han stod opp i dag tidlig, null soving i barnehagen. Om det har noe å si.

Anonymkode: 9bb00...c3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir for rart for meg... 

Anonymkode: 0ceed...7e5

• Liker 5
Skrevet

Kanskje han ble trøtt av puppen og ler i det han holder på å sovne..veldig spesielt..Kanskje ta det opp på hs? Puster han? Kanskje han svimet av? Kan du ringe noen å spørre? Sorry for at jeg sikkert overdriver, men jeg har en datter på samme alder selv og jeg er noen ganger i overkant intens..

Anonymkode: ec15a...3ef

Skrevet

Kanskje puppen tar fokuset fra selve innsovningen? Du bør fokusere på at han skal finne roen fremfor at puppene skal leges med og brukes som smokk. 

Anonymkode: 0ceb3...a20

• Liker 1
Skrevet

Han trenger egen seng i eget rom og trenger absolutt ikke pupp på natten lenger. 

Skrevet

Det er ikke slik at barnet har lettere for å sove om de ikke sover en dupp på dagtid fikk jeg akkurat vite på helsestasjonen. Står på nett også om du søker det opp.

Anonymkode: 26307...863

Skrevet
5 minutter siden, BearMama skrev:

Han trenger egen seng i eget rom og trenger absolutt ikke pupp på natten lenger. 

Det er ikke sikkert han trenger egen seng nei. Det kommer helt an på barnet.

Skrevet
1 minutt siden, jabx skrev:

Det er ikke sikkert han trenger egen seng nei. Det kommer helt an på barnet.

Barnet viser det med at det ikke finner ro i en seng med mor og far. Og puppen er iallefall bare tull på natten.

Skrevet

Du bør ikke la han amme etter at han har pusset tennene for natta, kommer til å få fullt av hull. 

Han er 2 år så kvelds/nattamming er ikke nødvendig 

Tror du har laget ris til egen bak med så tullete leggerutiner, det er på tide å avvenne amming for at han skal sove. Kanskje egen seng og eget rom kunne vært noe også

Det er forresten ikke unormalt at små barn som er trøtte og slitne sovner på et blunk. 

Anonymkode: a4568...794

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ikke helt relevant, men likevel litt. Når jeg var liten brukte jeg å sovne mens jeg stupte kråke. Jeg holdt meg jo i senga, men turnet til jeg sovnet så foreldrene mine fant meg ofte sovende med hodet ned og beina opp. Så det er mulig 😅

Endret av netpuppy
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...