Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal forbedre miljøet på jobb!

Jeg starter med vinlotteri og mat! 

Så gikk jeg tok for ideer!

noen som har noen?

Anonymkode: c6bfd...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør kolleger hva dem ønsker, veldig mange ønsker spise i fred, spesielt på slutten av en lang uke. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg opplever egentlig at de fleste bare vil spise og skravle. Kanskje fikle litt på mobilen sin. 

Anonymkode: 057e3...4db

• Liker 1
Skrevet

Gjør pausen til mobilfri sone, kun viktige meldinger og telefoner tillatt. Ha kake hver fredag. 

Anonymkode: 2ba61...7d8

Skrevet

Nei, uff, ikke lotteri, det er så kleint, pluss at man aldri vet hvem som er alkoholiker eller har et problematisk forhold til alkohol. Så vant den personen og han/ hun endre opp med å drikke alt for mye- igjen. 

Har du jobbpenger å bruke på dette? Du tenker vel ikke bruke av egne penger?

Noe lite mat (gjerne sunn snacks som laks i wraps) er fint å spise på slutten av uken. Unngå kaker, godteri og sjokolade, det er så kvalamende med ås mye av sånt for mange og det er rett og slett mer trivelig med god, sunn mat som klarner kropp og hodet. 

Anonymkode: 2f9b8...8da

• Liker 1
Skrevet

Hva med små konkurranser? Første snøfall, hvem vinner eliteserien/nm i fotball, antall medaljer til Norge i et mesterskap, påske/julequiz osv med en liten premie til slutt. 

Et ordentlig koselig lunsjrom. Litt pynt på lunsjrommet, ryddig og oversiktlig, kanskje ikke klokke som man konstant følger med på osv. 

Støtter ideen om mobilfri sone. 

Ellers hadde vi en "ta et kompliment, eller gi et kompliment til noen" plakat for en stund tilbake. Ferdigskrevne og lette å ta med seg. 

Skrevet

Du vet at vinlotteri er forbudt?

Anonymkode: 679ba...167

• Liker 2
Skrevet

Lag en Kahoot! Kjempegøy!

Anonymkode: f5bb9...cdf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt meget opprørt om det ble mobilfri sone i lunsjen. Jeg har en sidebedrift som jeg behøver hvert ekstra minutt til og dette gjør jeg i lunsjen på min daglige jobb. Det går ikke på noen måte utover jobben min bortsett fra at jeg ikke snakker emd de andre (men det ville jeg ikke gjort uansett, jeg ønsker å spise maten min i fred) 

Anonymkode: b0f81...4f2

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lag en Kahoot! Kjempegøy!

Anonymkode: f5bb9...cdf

Eh. Nei.

Skrevet

På min jobb quizzer vi nesten hver dag i lunsjen.  Bruker qizen i lokalavisen. Enkelt og moro. Vi gjør det sånn at en leser og alle svarer i munnen på hverandre. 

Anonymkode: a04a0...44f

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at vinlotteri er forbudt?

Anonymkode: 679ba...167

Kan være forbudt.

"Vi har derfor ringt Lotteritilsynet for å få klarhet i sakene. Seniorrådgiver Johnny Gustavsen forklarer:

– I utgangspunktet er det bare samfunnsnyttige eller humanitære lag og foreninger som har lov til å arrangere lotterier, enten det er vin eller kaffe eller annet som premier og innsats. Og de må innhente tillatelse i forkant. Likevel sier paragraf 5 i lotteriloven at privatpersoner kan arrangere vinlotterier på jobben om det er i forbindelse med et møte, at allmennheten ikke har adgang og at lotteriet ikke er formålet med møtet."

https://www.pengespill.com/vinlotteri-pa-jobben-tillatt/

Skrevet

Update! 

Etter medarbeideraamtaler kom det frem at de ansatte ønsker sosiale sammenkomster. Grunnet oljekrisen kan vi ikke tilby dyre utflykter så vi satser på små ting en gang I måneden I arbeidstiden/lunsjen. Som sakt har vi kun hatt vinlotteri og litt mat. 

Men  jeg trenger ideer til ting jeg kan gjøre fremtidig. 

Tenkte egentlig snacks (godteri, chips, frukt, kjeks) +bildequiz neste gang. 

Men enn trenger flere ideer.

Anonymkode: c6bfd...00c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, uff, ikke lotteri, det er så kleint, pluss at man aldri vet hvem som er alkoholiker eller har et problematisk forhold til alkohol. Så vant den personen og han/ hun endre opp med å drikke alt for mye- igjen. 

Har du jobbpenger å bruke på dette? Du tenker vel ikke bruke av egne penger?

Noe lite mat (gjerne sunn snacks som laks i wraps) er fint å spise på slutten av uken. Unngå kaker, godteri og sjokolade, det er så kvalamende med ås mye av sånt for mange og det er rett og slett mer trivelig med god, sunn mat som klarner kropp og hodet. 

Anonymkode: 2f9b8...8da

Unngå vin, kaker og godteri ja. Sunn mat som klarner kropp? Dette blir ihvertfall gjeesp fra meg. 

Sats på det, sier jeg, og ha quiz i tillegg. Hvorfor ikke høre med ansatte om hva DE tenker? 

Anonymkode: 1a386...892

Skrevet

Trening, om du kjenner noen som vil ha 30 minutters bootcamp med dere før dere går hjem en dag i uken. Kan gjøres på kontoret!

Vafler, pølser og annen ekstramat. 

Tippelag, kubb-spill, botcha? Stolleken. 😂

Allmøter der sjefen gir utdatert på hva som har skjedd/skjer nå. Foredrag eller workshops. 

Bursdagsfeiring der man gir 30 kr hver i gave til alle som har bursdag, og baker kake. 

Anonymkode: 34c13...d4d

Skrevet

Jeg ble sliten av å lese denne tråden. Hør med folk hva de vil, du forbedrer ikke arb.miljøet med påtvungne aktiviteter

Anonymkode: 5cffe...a4b

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør pausen til mobilfri sone, kun viktige meldinger og telefoner tillatt. Ha kake hver fredag. 

Anonymkode: 2ba61...7d8

Og hva er straffen? Skammekrok?

Anonymkode: 5cffe...a4b

Skrevet

En arbeidsplass jeg hadde, der det var et stort hus med 200-300 ansatte fordelt på flere avdelinger, så hadde de et par ting som faktisk engasjerte folk og var hyggelig :)

Fredagsfrukten - istedetfor kake, det var prosjektjobbing og gjerne kake når prosjekt i havn. Så de hadde heller fredagsfrukten :) Gjerne noe litt eksotisk og spennende. Var litt kleint i starten, men etterhvert så brydde folk seg virkelig, og skapte et samtaleemne. Nå vil ingen slutte med det.

Fotosafari - hver tirsdag ble det lagt ut et bilde fra nærområdet, gjerne litt uvanlige vinkler så ikke så lett å se hvor. I kaffekrokene til avdelingenes egne områder til to-kaffen. De som ville kunne være med å gjette diskutere hvor dette var. Så leverte en løsningsforslag til kantina innen fredag morgen. Løsningen presentert til lunch - og en symbolsk statuett/stafettpinne til rett svar, loddtrekning om det var flere rette. 

Høres kanskje dust ut det også, men skapte etterhvert veldig engasjement, vennskaplig kniving mellom avdelingene, folk gikk ettermiddagstur i områder hvor de trodde bildet kunne være fra osv. Hyppig diskusjonstema rundt om på huset :) men løst nok arrangert, til at det ikke føltes som noe "tvangsopplegg"

Anonymkode: 1137a...67f

• Liker 2
Skrevet

Det er en arbeidsplass, ikke en kaffe for kaffeslabberas. I dagens arbeidsliv er det for mange ikke tid til ennå et avbrudd etter ørten ubrukelige møter gjennom uka som har vært. Og så skal man sette av ennå mer tid til fredagslunsj? Ja, sikkert greit for dere har jobber som ikke har strenge tidsfrister eller må være produktive, men det er et helvete for alle som har kniven på strupen hver eneste dag og som sitter i mange prosjekter på en gang. 

Anonymkode: 07b59...611

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...