AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Jeg er frivillig barnløs foreløpig. 32 år, og ønsker ikke prøve å få barn før om et år eller to. Kan jeg allerede nå sjekke om jeg kan få barn selv om vi ikke har prøvd? Hvis jeg har lave sjanger for å få barn må jeg jo begynne nå... Begynner jeg når jeg er 34 får jeg jo plutselig dårlig tid. Anonymkode: e2591...d6f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Og hvordan gjør jeg det i tilfelle? Fastlege - privat gynekolog? Anonymkode: e2591...d6f
eller Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Det kan du helt sikkert, gjennom det private helsevesen. En telefon til Aleris eller tilsvarende er gjerne veien å gå.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 I det private så kan du sikkert få tatt blodprøver for å sjekke eggreservene. Å starte en full utredning er dyrt og veldig invaderende. Hadde ikke gjort det, i tilfelle. Men å sjekke eggreservene er enkelt. Anonymkode: 9a121...84a
Carrot Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 Du går til fastlegen og sier du vil sjekkes. det gjorde vi og det gikk helt fint..
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 De private klinikkene som driver med fertilitetsbehandling, tilbyr ofte en "fertilitetssjekk". Det er ment for par som ikke prøver, og lurer på hvor god tid de har. Noe sikkert svar på om du vil ha lett for å bli gravid om noen år kan de ikke gi, men de kan i hvert fall oppdage det hvis det er noen åpenbare problemer nå. Det kan være fint å få sjekket eggreserven. Vi oppdaget at vi hadde det travelt pga. få egg igjen da jeg var 32 (vi hadde prøvd et år da, og fant ut at vi ikke burde vente med ivf). Anonymkode: 168af...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå