Nina69 Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 Vi har vært i lange forhold begge to, han er mest skeptisk til nytt huskjøp. Jeg har ikke hatt hus tidligere, men vet at det er mange ting som blir viktige å tenke på om det faktisk skulle gå galt mellom oss. Vi har 5 barn, han 2 og jeg 3. Så ingen av oss ønsker å måtte flytte fra huset i verste fall :-? Hvordan skal vi løse dette enklest mulig? Jeg håper, og tror det finnes andre som har vært borti samme problemstilling, som har funnet løsningen. Vil nødig ta kontakt med advokat pga dette, skulle jo tro vi planla et fremtidig brudd i forholdet mellom oss Det er veldig enkelt å si at han skal kjøpe meg ut - men hvor står jeg da?? hvor mye kan jeg stå igjen med da isåfall, og er det nok til at jeg kan klare å skaffe meg min egen bolig med plass nok til meg og 3 barn....huff, det er ikke den mest festlige saken dette her, men vi må bli ferdige med det fortest mulig. Håper dere har mange gode forslag
Gjest Bellatrix Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 skulle jo tro vi planla et fremtidig brudd i forholdet mellom oss Høres ut som du planlegger det, ja. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #3 Skrevet 15. mars 2005 Det er IKKE nok og si,dere må skaffe dere samboerkontrakt. Dere har begge barn og ta hensyn til. Mange som har brent seg ed ikke å ha kontrakt. Sørg for at lånet skal stå på dere begge to. Du vil ikke til advokat sier du, for det virker som om man planlegger fremtidig brudd. Ja, man må være realistisk å tenke på det. Forsent den dagen bruddet er der. Sørg for å få ned på papiret hva dere begge har bidradd med av penger,innbo osv. Avklar på forhånd hvem som skal betale hva. et ikke om noen av dere har penger å legge i uten å ta opp lån. Om du får nok til å klare deg ved evt brudd? tja, det kommer an på så mye det. Hva dere låner og hva dere får for huset ved evt. salg. Så ville jeg ha sørget for at du satte av en fast sum i mnd til sparing. Har akkurat gjort det samme selv. Begge har vert etablert tidligere. Vi tok opp stort lån i begges navn,men jeg hadde salg av leilighet som jeg ga inn i boet til div ting/opppussing Så ved et evt. brudd skal jeg ha x antall hundre mere ut av huset enn han. Alt er nedskrevet og underskrevet av vitner, senere ble det sendt til skifteretten. Så må dere avklare hva som skal skje om en av dere faller bort. Det må skrives ned. har han små barn, så kan den som har omsorgen kreve at barnas del blir betalt ut. Dere har mye å ta hensyn til begge to.
Nina69 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2005 Tusen takk for gode tips! :o skumle greier vi begir oss ut på, men som du sier, vi har mye å ta hensyn til begge 2.
Tusenfryd Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 Kontrakt Testamente Advokat! Du må sikre deg og dine barn, han må sikre sine. lanlegge brudd? Hva med hvis han dør da? Og du må flytte ut av hjemmet ditt for å løse ut hans barn som moren skal fikse farsarven til? For å sette det på spissen. Jo - advokat - sikre dere begge to - så slipper dere å tenke på sånne ting mer. Det er ikke å planlegge brudd, men å være voksen og ta ansvar.
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2005 #6 Skrevet 16. mars 2005 Livsforsikring er viktig når dere eier felles hus. Det som er viktig er at du tar en forsikring på ham som du betaler og vice versa. Dette er veldig viktig så at livsforsikringen ikke havner i avdødes bo for så videre å gå til den avdødes barn. Det er jo den gjenlevende som skal få utbetalingen slik at h*n kan ha råd å sitte med huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå