AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Mens jeg sto parkert utenfor barnehagen i dag, kjørte et av barnehagebarna sykkelen sin inn i bildøra vår. Jeg satt inni bilen og skulle akkurat til å kjøre, så jeg rullet ned bilvinduet da jeg hørte dunket. Moren til barnet sto ved siden av og så hva som skjedde, og sa at alt gikk fint da jeg kikket ut av vinduet. Da jeg kom hjem så jeg imidlertid at det var blitt et stort hakk i lakken der barnet traff døra- såpass mye at det er gjennom alle lakk-lag og helt inn til metallet i døra. Bilen var helt ny, så dette var jo veldig ergerlig- og det må jo fikses siden skaden er helt inn til metallet. Synes dere vi kan ta kontakt med moren til barnet og sende henne bilde av skaden og forklare at det faktisk BLE skade på bilen vår selv om hun ikke så det i sta? Egenandelen på forsikringen kommer jo på noen tusen kroner, så jeg synes det er kjedelig om VI skal måtte betale dette, når vi faktisk VET at det er hennes barn som er skyld i skaden... Anonymkode: e3b1f...00c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Ja det hadde jeg gjort. Anonymkode: 8edfc...787 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Kjipt å gjøre, men ja - det hadde jeg gjort. Det blir jo klein stemning, men samtidig så er det jo en skade som har oppstått som du ikke er ansvarlig for. Anonymkode: 6fa13...a5b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Hun er ansvarlig for å dekke skader ungen gjør for 5000, er vel kanskje det som er egenandel på forsikringa? Uansett blir kaskoen deres høyere og nå. Ta kontakt med mora og be henne ordne opp når du vet summen av egenandel og alt. Anonymkode: 8a0c5...a38 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens jeg sto parkert utenfor barnehagen i dag, kjørte et av barnehagebarna sykkelen sin inn i bildøra vår. Jeg satt inni bilen og skulle akkurat til å kjøre, så jeg rullet ned bilvinduet da jeg hørte dunket. Moren til barnet sto ved siden av og så hva som skjedde, og sa at alt gikk fint da jeg kikket ut av vinduet. Da jeg kom hjem så jeg imidlertid at det var blitt et stort hakk i lakken der barnet traff døra- såpass mye at det er gjennom alle lakk-lag og helt inn til metallet i døra. Bilen var helt ny, så dette var jo veldig ergerlig- og det må jo fikses siden skaden er helt inn til metallet. Synes dere vi kan ta kontakt med moren til barnet og sende henne bilde av skaden og forklare at det faktisk BLE skade på bilen vår selv om hun ikke så det i sta? Egenandelen på forsikringen kommer jo på noen tusen kroner, så jeg synes det er kjedelig om VI skal måtte betale dette, når vi faktisk VET at det er hennes barn som er skyld i skaden... Anonymkode: e3b1f...00c Egenandelen + bonustap er på ganske mye mer enn noen tusenlapper. Du får ta kontakt og forhøre deg ommora vil gjøre opp. Saken må politianmeldes rutinemessig for at forsikringen skal vise interesse. Vi har Tryg forsikring med parkeringsskade uten bonustap etter at naboens barn skadet bilen vår gjentatte ganger. Og uten at de ville ta ansvar, til tross for at ungens fingermerketer stod plantet i bilen. Anonymkode: f0909...7ad 1
ViljaH Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 Neste gang noen dunker inn i bilen din, så tar du deg tid til å gå ut av bilen og sjekke, mens den andre forelderen er der. Så peker du på skaden til den andre foreldren. Ta bilder for å dokumentere. Ellers er det jo lett å påstå at skaden kom etter du var hjemme f.eks. 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #7 Skrevet 12. september 2018 2 minutter siden, ViljaH skrev: Neste gang noen dunker inn i bilen din, så tar du deg tid til å gå ut av bilen og sjekke, mens den andre forelderen er der. Så peker du på skaden til den andre foreldren. Ta bilder for å dokumentere. Ellers er det jo lett å påstå at skaden kom etter du var hjemme f.eks. Ja, jeg har selvsagt tatt bilde, og dette skjedde for bare en halvtime siden. Jeg hadde veldig dårlig tid, siden sønnen min skulle rekke turn kl 17. Anonymkode: e3b1f...00c 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #8 Skrevet 12. september 2018 Hvorfor i all verden gikk du ikke ut og sjekket det? Når noe smeller inn i bilen på den måten, om en rygger på noe, eller kjører bortpå noe, så sjekker man jo! Har opplevd flere kvinner som bare kjører videre. Hun kan bare nekte og si at skaden har oppstått etterpå. Du har derfor ingen bevis, og du får takke deg selv. Men det er jo lov å prøve. Anonymkode: c88fc...2fc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #9 Skrevet 12. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har selvsagt tatt bilde, og dette skjedde for bare en halvtime siden. Jeg hadde veldig dårlig tid, siden sønnen min skulle rekke turn kl 17. Anonymkode: e3b1f...00c Har du så dårlig tid, at du ikke kan sjekke hva som har skjedd på utsiden av bilen din, så parkerer du bilen fremfor å opptre uansvarlig som motorvognfører for så å klage på nettet etterpå. Anonymkode: f0909...7ad 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #10 Skrevet 12. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden gikk du ikke ut og sjekket det? Når noe smeller inn i bilen på den måten, om en rygger på noe, eller kjører bortpå noe, så sjekker man jo! Har opplevd flere kvinner som bare kjører videre. Hun kan bare nekte og si at skaden har oppstått etterpå. Du har derfor ingen bevis, og du får takke deg selv. Men det er jo lov å prøve. Anonymkode: c88fc...2fc Som sagt hadde jeg veldig dårlig tid- og jeg tror jo faktisk ikke en mor i barnehagen, som vi har kjent i et par år, lyver meg rett opp i ansiktet!! Anonymkode: e3b1f...00c 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #11 Skrevet 12. september 2018 Do it! Og fortell hvordan det gikk! Anonymkode: b29fa...2af
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #12 Skrevet 12. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt hadde jeg veldig dårlig tid- og jeg tror jo faktisk ikke en mor i barnehagen, som vi har kjent i et par år, lyver meg rett opp i ansiktet!! Anonymkode: e3b1f...00c Det hadde tatt deg ti sekunder, men du risikerte i stedet å betale noen tusen. Du skrev at moren kanskje ikke så skaden, og nå skriver du at hun juger? Dette er ditt ansvar, og du har gjort en tabbe. Jeg vil si en typisk kvinnetabbe. Anonymkode: c88fc...2fc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #13 Skrevet 12. september 2018 Herregud gi faen i å kverulere du nå da, kvinnehater. Anonymkode: 8a0c5...a38 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #14 Skrevet 12. september 2018 Mulig hun ikke så merket som barnet lagde, men når du nå har parkert flere steder etter denne hendelsen blir det umulig for deg å bevise at det faktisk var da skaden oppstod. Du kan selvsagt prøve å prate med hun, men juridisk kommer du ingen vei med dette nå. Anonymkode: 3b1c3...7da 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Skrevet 12. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud gi faen i å kverulere du nå da, kvinnehater. Anonymkode: 8a0c5...a38 Regner med at det er meg du sikter til? Jeg er ingen kvinnehater selv om jeg påpeker at kvinner ofte gjør den tabben og bare kjøre videre etter et lite uhell. Jeg har jo vært vitne til det mer enn en gang! Her har Ts gjort en tabbe, så enkelt er det jo. Det er ikke mange som punger ut med noen tusen pga en påstand, og det skjønner vel de aller fleste. Å ta bilde en halv time etter hjelper ingenting. Anonymkode: c88fc...2fc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #16 Skrevet 12. september 2018 Var det noen andre vitner til det som skjedde? Ja, det var dumt at du ikke sjekket, men herregud altså, på KG er det null rom for menneskelige ting tydeligvis. Foreldre/forelder til gutten skal selvfølgelig betale! Anonymkode: f147d...f06 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #17 Skrevet 12. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det noen andre vitner til det som skjedde? Ja, det var dumt at du ikke sjekket, men herregud altså, på KG er det null rom for menneskelige ting tydeligvis. Foreldre/forelder til gutten skal selvfølgelig betale! Anonymkode: f147d...f06 Så du hadde punget ut med flere tusen selv om du ikke så noen skade? Anonymkode: c88fc...2fc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #18 Skrevet 12. september 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken må politianmeldes rutinemessig for at forsikringen skal vise interesse. Anonymkode: f0909...7ad Det stemmer ikke. Da jeg krasjet i sommer var det ingen personskader, kun materielle skader og vi kontaktet ikke politiet. Vi ringte hvert vårt forsikringsselskap og saken ble ferdig fort. Han som kjørte i meg fikk nok et fint bonustap da Anonymkode: 69859...8c6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå