AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Jeg la ut en bok til salgs på finn.no, første gang jeg legger noe ut der. Skrev hvilken by jeg holder til og regnet egentlig med å bli kontaktet av personer bosatt i samme by. Men har blitt kontaktet av en som spør hva det koster for frakt. Jeg aner jo ikke hva frakta koster. Har aldri sendt noe annet enn vanlig brev før. I tillegg må jeg også ha konvolutt og frimerke. Så det jeg lurer på er om jeg bare kan gå innom Posten og spørre hva det blir å koste med frakt og konvolutt + frimerke og så komme tilbake og sende senere? Så jeg får sagt ifra til den som vil kjøpe hva frakt koster først? Anonymkode: 0078f...c3d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg la ut en bok til salgs på finn.no, første gang jeg legger noe ut der. Skrev hvilken by jeg holder til og regnet egentlig med å bli kontaktet av personer bosatt i samme by. Men har blitt kontaktet av en som spør hva det koster for frakt. Jeg aner jo ikke hva frakta koster. Har aldri sendt noe annet enn vanlig brev før. I tillegg må jeg også ha konvolutt og frimerke. Så det jeg lurer på er om jeg bare kan gå innom Posten og spørre hva det blir å koste med frakt og konvolutt + frimerke og så komme tilbake og sende senere? Så jeg får sagt ifra til den som vil kjøpe hva frakt koster først? Anonymkode: 0078f...c3d pakk den inn og ta den med deg på posten Anonymkode: 06780...29a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Sjekk nettsidene til posten - søk på 'porto' Finner prisliste der - går på en kombinasjon av mål og vekt, så størrelsen, især tykkelsen på boka spiller stor rolle hvor dyrt det blir. Er det mulig å sende den som brev (i boblekonvoluttt f.eks) så blir det billigere. Må det sendes som pakke kan det fort koste såpass, om du skal ha dekket hele beløpet, at det ikke lønner seg å sende. Anonymkode: 8e2c6...b84 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: pakk den inn og ta den med deg på posten Anonymkode: 06780...29a Er ikke vits å pakke den inn hvis kjøper ikke vil ha boka likevel pga. pris. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekk nettsidene til posten - søk på 'porto' Finner prisliste der - går på en kombinasjon av mål og vekt, så størrelsen, især tykkelsen på boka spiller stor rolle hvor dyrt det blir. Er det mulig å sende den som brev (i boblekonvoluttt f.eks) så blir det billigere. Må det sendes som pakke kan det fort koste såpass, om du skal ha dekket hele beløpet, at det ikke lønner seg å sende. Anonymkode: 8e2c6...b84 Den kan sendes i boblekonvolutt. Kan det stemme at det koster 48 kr? Men er det inkl. konvolutten? Skjønner ingenting... men er en ganske liten bok. TS Anonymkode: 0078f...c3d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg la ut en bok til salgs på finn.no, første gang jeg legger noe ut der. Skrev hvilken by jeg holder til og regnet egentlig med å bli kontaktet av personer bosatt i samme by. Men har blitt kontaktet av en som spør hva det koster for frakt. Jeg aner jo ikke hva frakta koster. Har aldri sendt noe annet enn vanlig brev før. I tillegg må jeg også ha konvolutt og frimerke. Så det jeg lurer på er om jeg bare kan gå innom Posten og spørre hva det blir å koste med frakt og konvolutt + frimerke og så komme tilbake og sende senere? Så jeg får sagt ifra til den som vil kjøpe hva frakt koster først? Anonymkode: 0078f...c3d Posten.no gå til menyer og finn ut hvordan du vil sende boka. Konvolutt trenger du ikke, du kan pakke boka inn i et kraftig papir eller en plastpose. Alternativt annet du har hjemme. Du kan også gå inn på megtildeg.no og vurdere den løsningen. Bei boka på ei gramvekt, og fortell kjøper hva noka veier, og hvilke fraktalternativer du har. Så lar du kjøper bestemme hvilken type frakt hun vil betale for. Send ingenting før du har mottatt pengene for både vare og frakt. Sikre deg at du har skriftlig kommunikasjon med selger på mail eller sms. Anonymkode: a7188...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 På 12.9.2018 den 21.47, AnonymBruker skrev: Posten.no gå til menyer og finn ut hvordan du vil sende boka. Konvolutt trenger du ikke, du kan pakke boka inn i et kraftig papir eller en plastpose. Alternativt annet du har hjemme. Du kan også gå inn på megtildeg.no og vurdere den løsningen. Bei boka på ei gramvekt, og fortell kjøper hva noka veier, og hvilke fraktalternativer du har. Så lar du kjøper bestemme hvilken type frakt hun vil betale for. Send ingenting før du har mottatt pengene for både vare og frakt. Sikre deg at du har skriftlig kommunikasjon med selger på mail eller sms. Anonymkode: a7188...5f7 Takk. Dro innom Posten i dag, og de sa det ville koste noe med 80 kr + konvolutt så rundt 95 kr. Syns det var dyrt for en ikke veldig stor bok... Så da er kjøper ikke interessert, forståelig nok. Men får nok solgt den boka uansett. TS Anonymkode: 0078f...c3d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Det er blitt sinnsvakt dyrt å sende ting i posten noen barn jeg har pleid å sende gave til, til jul - men begynt å heller overføre penger til foreldrene og bare sende pakkelapper i posten, så fikser de. Evt. bestille fra nettbutikk som pakker inn og sender direkte - de kronene de tar for å pakke inn sparer jeg inn mange ganger på porto gitt! Anonymkode: 8e2c6...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå