meg79 Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Jeg har ei datter som går i 6.klasse nå. 1-4.trinn gikk hun på en storskole, og ville bytte da hun ikke trivdes, det ble for store forhold. Hun gikk 5. klasse på en liten montessoriskole, og stortrivdes. Så ble montessoriskolen nedlagt, og hun måtte begynne på ny skole nå i 6.klasse. Ettersom vi flyttet i løpet av året på Montessoriskolen fikk hun ikke igjen plassen sin ved den første skolen, som var det hun helst ville. Vi søkte også om plass på en småskole i nærheten som hun heller ville på enn nærskolen, men ettersom vi bor 1km nærmere nærskolen, fikk hun ikke skyss dit, så vi endte med å velge nærskolen, som er en storskole. Hun ville ikke dit i utgangspunktet, og nå etter å ha gått der i 4 uker vil hun heller bytte til den lille skolen. Hun sier hun ikke liker lærerne. Men problemet er at hun var negativt innstilt til denne skolen fra før hun begynte der. Jeg er usikker på om jeg valgte feil skole, om vi skulle valgt den lille skolen og heller anstrengt oss litt mer for å ordne med skyss. Hovedproblemet nå er jo innstillinga hennes. Ser hun har begynt å skrive stygt, og slurve fælt med skolearbeidet etter at hun begynte der hun er nå. Tenker at vi bør prøve å se hvordan det går fram mot høstferien evnt juleferien før vi evnt bytter. Men samtidig hade det vært greit å ta byttinga med en gang hvis man førstes skal bytte. Hva tenker dere andre???
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Hold ut til ungdomskolen hadde jeg sagt. Anonymkode: f7749...974 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold ut til ungdomskolen hadde jeg sagt. Anonymkode: f7749...974 Jeg å. Hun har bare gått der noen uker. Det er fremdeles helt nytt. Anonymkode: f82fb...863 1
Sirah Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Gi det litt mer tid. Hun har akkurat begynt. 2
meg79 Skrevet 12. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2018 Ja, det er jo litt det jeg tenker og, at det kan gå seg til over tid. Samtidig sliter jeg med dårlig samvittighet over at vi sendte henne til den skolen hun helst ikke ville til. Vi tenkte jo også at en småskole passer mye bedre for henne. Så det var det med det praktiske (skoleskyss) som avgjorde valget.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 Hvordan passer dette med vennene hennes? Om hun er en grei og medgjørlig jente, så hadde jeg latt henne bytte skole. Om ønsket er en form for trass, så hadde jeg ikke gjort det. jeg har også en 6.klassing, og det er nå vi legger grunnlaget for ungdomstiden. Dersom de føler at vi spiller på lag, at vi tar hensyn til deres følelser og respekterer deres ønsker, så vinner vi respekt. Barna er på skolen mange timer hver dag, da er det viktigere at de trives, enn at vi voksne skal bestemme. Anonymkode: 5c758...b42 1
meg79 Skrevet 12. september 2018 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2018 Hun har fått et par venner på den nye skolen. Hun går bra med andre, men er veldig stille og sjenert, så blir lett litt borte i mengden når de er såpass mange, så hun føler hun blir oversett av lærerne. Hun har et par venninner på den andre skolen fra før. Den andre skolen er 5km fra huset vårt, og den hun går på nå er 4km fra oss. Jeg tenker å se det an minimum fram til høstferien uansett, det er jo ikke bra å bytte skoler for ofte heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå