AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Del Skrevet 12. september 2018 Har noen vinterjakker hjemme, men jeg tenkte litt på å kjøpe en svea jakke. Har hatt en sånn jakke tidligere, var fornøyd med den men jeg solgte den fordi den ble alt for stor, hadde kjøpt den brukt. Men var veldig fornøyd med hvor godt de holdt på varmen, og kvalliteten. I dag selges det jo rimlige svea jakker på finn hele tiden, og jeg hadde lyst på en men kan man fremdeles bruke de?? Hvor stror er egentlig en str s.? Er de små eller store i str? da snakker jeg om miss smith modellene til damer. Jeg vet at xs er for lite og at m er giga. Er ei jente som selger på finn nå ganske billig og da så jeg på de bildene hun hadde lagt ut og hun ser veldig liten ut, men samtidig passer hun s og da vet jeg jo ikke hvilken str jeg skal ha. Anonymkode: 1ca46...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnuskeLuska Skrevet 12. september 2018 #2 Del Skrevet 12. september 2018 Ingen bryr seg! Gå med hvilken jakke du vil. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Del Skrevet 12. september 2018 Nei, du kan selvfølgelig ikke bruke noe som ikke er på motetoppen i år! Det er definitivt mye viktigere å ha det mest toppmoderne, enn å ha noe du er fornøyd med kvalitetsmessig og varmemessig! Anonymkode: 7fc09...3c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Del Skrevet 12. september 2018 Selvfølgelig kan du bruke den. Gå med hva du vil. Følge moten er kjedelig. Da ser alle like ut. Vær deg selv. Anonymkode: f0e84...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Del Skrevet 12. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan du bruke den. Gå med hva du vil. Følge moten er kjedelig. Da ser alle like ut. Vær deg selv. Anonymkode: f0e84...184 kjenner du mange som bruker sånn jakke? Anonymkode: 1ca46...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 12. september 2018 #6 Del Skrevet 12. september 2018 Gå med den jakka du vil, slutt å bry deg om hva som er inn eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #7 Del Skrevet 12. september 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen vinterjakker hjemme, men jeg tenkte litt på å kjøpe en svea jakke. Har hatt en sånn jakke tidligere, var fornøyd med den men jeg solgte den fordi den ble alt for stor, hadde kjøpt den brukt. Men var veldig fornøyd med hvor godt de holdt på varmen, og kvalliteten. I dag selges det jo rimlige svea jakker på finn hele tiden, og jeg hadde lyst på en men kan man fremdeles bruke de?? Hvor stror er egentlig en str s.? Er de små eller store i str? da snakker jeg om miss smith modellene til damer. Jeg vet at xs er for lite og at m er giga. Er ei jente som selger på finn nå ganske billig og da så jeg på de bildene hun hadde lagt ut og hun ser veldig liten ut, men samtidig passer hun s og da vet jeg jo ikke hvilken str jeg skal ha. Anonymkode: 1ca46...0dc Svea vil nok værfe like populært i år som i fjor og året før. Her i huset har begge mine barn Svea og de skal brukes. Men Svea så kommer det jo litt an på alderen din, det er litt typisk jakke som ungdomsskole og VGS elever bruker, ikke ofte en ser eldre personer enn det bruke de. Men alle kan bruke det de vil. Om du tenker på Svea Miss Smith så er de vel ganske vanlige i størrelsen, min ene har den i S, hun er 175 og bruker XS i stort sett alle klær, men er slank/tynn men lange armer. Den er god og med god plass til tykk genser under. Hun andre har den i M og er en M til vanlig, er 172 høy og vanlig, får også plass til tykk genser under. Så du kan sikkert trygt satse på S om M blir for stor Anonymkode: acce0...963 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #8 Del Skrevet 12. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svea vil nok værfe like populært i år som i fjor og året før. Her i huset har begge mine barn Svea og de skal brukes. Men Svea så kommer det jo litt an på alderen din, det er litt typisk jakke som ungdomsskole og VGS elever bruker, ikke ofte en ser eldre personer enn det bruke de. Men alle kan bruke det de vil. Om du tenker på Svea Miss Smith så er de vel ganske vanlige i størrelsen, min ene har den i S, hun er 175 og bruker XS i stort sett alle klær, men er slank/tynn men lange armer. Den er god og med god plass til tykk genser under. Hun andre har den i M og er en M til vanlig, er 172 høy og vanlig, får også plass til tykk genser under. Så du kan sikkert trygt satse på S om M blir for stor Anonymkode: acce0...963 Dette med alder har jeg faktisk aldri tenkt på, men nå som du sier det så. Hvorfor er det slik at bare u- og vgs elever bruker dette? Da fikk det meg til å tenke på noe annet, er jeg for gammel? Jeg er 20, og sist jeg hadde det var jeg vel 17? På den tiden brukte alle det, men da gikk jeg også på vgs. Senere har jeg sett flere og flere gå over til parajumper, andre dyrere jakker. Er det fordi folk får bedre økonomi at de skifter ut svea jakkene med andre jakker eller er det bare sånne typiske ungdomsjakker? Anonymkode: 1ca46...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #9 Del Skrevet 12. september 2018 Hvem bryr seg? Anonymkode: 82ce2...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. september 2018 #10 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg har tenkt å bruke min iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #11 Del Skrevet 12. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette med alder har jeg faktisk aldri tenkt på, men nå som du sier det så. Hvorfor er det slik at bare u- og vgs elever bruker dette? Da fikk det meg til å tenke på noe annet, er jeg for gammel? Jeg er 20, og sist jeg hadde det var jeg vel 17? På den tiden brukte alle det, men da gikk jeg også på vgs. Senere har jeg sett flere og flere gå over til parajumper, andre dyrere jakker. Er det fordi folk får bedre økonomi at de skifter ut svea jakkene med andre jakker eller er det bare sånne typiske ungdomsjakker? Anonymkode: 1ca46...0dc Tror det har kommet litt av at de ikke er så altfor dyre så "alle"har råd til å kjøpe dem, Her har mine også parajumper, båden den i lett dun og disse lange i Beige, men brukes ikke så mye på skolen av hun som er 15, mens eldste på 17 bruker enten Svea eller en fra Fjell reven, hun vil ikke hara parajumper . Men er nok mye som du sier, intrykk av de fleste som bruker er under 20. Her har stort sett alle på ungdomsskolen det og på VGS er det ofte PJS. Men syntes du skal kjøpe det du ønsker og vil ha, ikke tenkt på hva andre bruker. Fine, varme jakker Anonymkode: acce0...963 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #12 Del Skrevet 12. september 2018 Seriøst? 😂 Gå nå med hva du synes er fint, hjelpes. Anonymkode: 1c1c2...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #13 Del Skrevet 12. september 2018 4 minutter siden, Sirah skrev: Jeg har tenkt å bruke min iallefall. Hvor gammel er du? Anonymkode: 1ca46...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 12. september 2018 #14 Del Skrevet 12. september 2018 Voksne gidder ikke bruke 8000 på vinterjakke til seg selv. Bare skoleelever som maser det ut av foreldrene som bruker det stort sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg har Svea Miss Smith og skal bruke den i år også. Er 29 år Ser jo at flere ungdommer har den, men hva så. Den er fin, varm, anvendelig og passer til alt. Vurderer å kjøpe med miss brown i år, synes den er litt mer feminin Gidder hvertfall ikke kjøpe en annen type jakke som er mye dyrere eller dårligere bare fordi ungdommen går med den.. Anonymkode: d48d2...ebd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. september 2018 #16 Del Skrevet 12. september 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Anonymkode: 1ca46...0dc Over 30. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #17 Del Skrevet 12. september 2018 De er vel ganske ut. Jeg bruker sjelden min (bruker helst kåper), men jeg tar den frem når det er snøstorm ute. De er så klassiske at jeg ikke har noe problem i å bruke det i den settingen, og hetten er veldig praktisk og fin. I tillegg er ikke folk så opptatt av andre i det været. Man kan jo knapt se folk. Så lenge man ikke går med åpen jakke (!), og særlig ikke i kombinasjon med joggesko og ankelsokker der huden vises er det vel ganske ok å bruke den. Jeg er 23 år. Anonymkode: 71692...37a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #18 Del Skrevet 12. september 2018 Hvis du er opptatt av trender, så kjøper du ikke den klassiske Svea miss smith modellen.. Da er det langt bedre å kjøpe denne Svea Kolinka https://www.miinto.no/p-764912-svart-svea-kolinka-parkas?awc=8946_1536765228_eebfd98e9959917a85e7ef9308312e26&utm_source=zanox&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Kelkoo+AS Eller Svea Patsy. Den erketypiske paraksmodellen er ut ja. Anonymkode: 629df...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. september 2018 #19 Del Skrevet 12. september 2018 Syns de er kjedelige, nøytrale og overprisede. Så nøytrale jakker kan alltid brukes. Man legger ikke bort en jakke som koster en halv månedslønn, man bruker den til den er slitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 12. september 2018 #20 Del Skrevet 12. september 2018 Synes de er helt ok til ungene mine på 12 og 14, men jeg hadde ikke gått med en. Og ja, de må bruke dem i år også, selv om de ble kjøpt i fjor Jentene mine bruker ellers Bergans jakker til det meste. De varierer på boble, gore-tex og vindjakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå