AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Jeg et i Praha nå og finner INGEN billige klær. Bare mye merkekjeder som zara, new yorker, hm, osv. Noen som vet om gater der de har lokale butikker? Anonymkode: 1c663...af6
Kitcat Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Har vært mye i Praha men aldri funnet billige klær der nei. Det er stort sett priser som i Norge, eller dyrere og mer eksklusive butikker. Mitt inntrykk er at butikker som ligger utenfor sentrale bydeler kan ha mye billig, men det er gjerne ikke type klær som du vil ha. Derimot vesker og sko har jeg funnet en del bra og rimelig ved å vandre litt i sidegater i sentrum. Liker også godt Bata, 5 etasjes sko/veskebutikk som ligger ved starten av Wenceslas square. Ikke kjempebillig, men en del fint til ok priser.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 En av grunnene til at jeg misliker Praha er nettopp at de forsøker så hardt å være en hvilken-som-helst hovedstad i Vest-Europa. Overnatting, shopping og restauranter er billigere i mere ukjente byer i dyrere land. Øvrige hovesteder i Øst-Europa er også veldig mye billigere for turistformål. Anonymkode: 23628...f3c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 En av grunnene til at jeg misliker Praha er nettopp at de forsøker så hardt å være en hvilken-som-helst hovedstad i Vest-Europa. Overnatting, shopping og restauranter er billigere i mere ukjente byer i dyrere land. Øvrige hovesteder i Øst-Europa er også veldig mye billigere for turistformål. Anonymkode: 23628...f3c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 Ville ikke reist til Praha for å shoppe. Syns faktisk Riga har mye bedre butikker. Men jeg husker jeg kjøpte belte i Praha for 19 år siden og det er like fint fortsatt Så jeg ville satset på skinnprodukter heller. Anonymkode: fa8c3...6d0
FrankDrebin Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 Det er vel egentlig bare mat og drikke som er billig der, resten er omtrent som her. Slik var det iallefall da jeg var der, men det begynner jo å bli noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #7 Skrevet 12. september 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: En av grunnene til at jeg misliker Praha er nettopp at de forsøker så hardt å være en hvilken-som-helst hovedstad i Vest-Europa. Overnatting, shopping og restauranter er billigere i mere ukjente byer i dyrere land. Øvrige hovesteder i Øst-Europa er også veldig mye billigere for turistformål. Anonymkode: 23628...f3c Misliker du også at de fleste tsjekkere har innedo og innlagt vann sånn som i et hvilket-som helst-land i Vest-Europa?De burde ikke prøve å bli siviliserte-det tar vekk moro fra vestlige turister Anonymkode: 272e5...19a 2
Vampen Skrevet 12. september 2018 #8 Skrevet 12. september 2018 Jeg ender stort sett bare opp med å kjøpe krimskrams i Praha. Type en Mucha-kalender, en kul julekule, tre-duppeditter, keramikk, glass, sjokolade, noe krystall-ræl til mamma og lignende. Og litt sminke og sånn på Taxfree. Praha er ikke en by jeg drar til for å shoppe, det er mer en by for kultur, historie, arkitektur og god mat og drikke. Jeg elsker Praha, og har det alltid fantastisk der, men skal jeg shoppe er den langt ned på lista over alternativer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå