AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Hei! Her kommer en rekke (dumme) spørsmål. Håper noen kan hjelpe. Jeg skal studere i Sverige til neste år og har tidligere studert i Norge. Jeg har selvsagt vitnemålet mitt, men jeg lurer på om det finnes en norsk katakterdatabase som svenske studiemyndigheter har tilgang til, eller behøver de kun en kopi av mitt vitnemål for at jeg skal kunne søke meg til et studie i Sverige? Og hvordan regner jeg om karakterene mine fra norske til svenske poeng? Er dette forresten noe som jeg selv må finne ut av, eller kan svenske studiemyndigheter regne ut ved hjelp av vitnemålet mitt? Anonymkode: aaca3...837
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Vet ikke om denne artikkelen kan være til hjelp? http://www.ansa.no/Studier-i-utlandet/For/Land/Europa/Sverige/?visitorgroupsByID=undefined 😊 Under pilen: Bachelorgrad - opptak og søknadsprosess kan du finne en tabell der du regner ut snittet ditt fra norsk til svensk. Anonymkode: d45fd...b3a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om denne artikkelen kan være til hjelp? http://www.ansa.no/Studier-i-utlandet/For/Land/Europa/Sverige/?visitorgroupsByID=undefined 😊 Under pilen: Bachelorgrad - opptak og søknadsprosess kan du finne en tabell der du regner ut snittet ditt fra norsk til svensk. Anonymkode: d45fd...b3a Jo, det hjelper masse - takk! Vet du dessuten hvordan det fungerer når man søker om studieplass, skal man bare vedlegge vitnemål? Anonymkode: aaca3...837
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Jeg studerer i Sverige nå. Jeg måtte sende kopi av vitnemålet mitt via antagning.se, som da er den nettsiden man søker studieplass. I tillegg måtte jeg laste opp passet mitt for å bekrefte identitet. De regner ut snittet, så det trenger man ikke å gjøre. Som utlending får man ekstrapoeng basert på karakterene fra Norge. Jeg mener å huske at 2,5 poeng var max. Anonymkode: 23428...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå