AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Jeg blir ikke gravid etter SA/MA i Desember og Februar. Føler alle som har hatt SA blir fort gravide igjen😭 Var i uke 12 første gangen å det er så fryktelig tungt å tenke på at jeg skulle hatt en liten baby i armene mine nå. Jeg ble gravid før mensen men mistet tidlig i Februar igjen. Begge abortene startet av seg selv, hadde ingen utskraping og syklusen stabiliserte seg rimelig kjapt etter den siste aborten. Noen flere her som brukte lang tid på å bli gravid igjen etter SA/MA? Jeg kan jo bli gravid så det kan jo ikke være noe galt med meg. Alle prøver var fine i følge legen min. Jeg har bare vært maks uheldig. Prøver å ikke stresse kroppen men det er fryktelig vanskelig å ikke tenke på det når eggløsningen er i gang. Er skikkelig positiv rundt den tiden men så kommer mensen å verden bare raser sammen 💔 Anonymkode: 2429f...672
frk.Sanna Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir ikke gravid etter SA/MA i Desember og Februar. Føler alle som har hatt SA blir fort gravide igjen😭 Var i uke 12 første gangen å det er så fryktelig tungt å tenke på at jeg skulle hatt en liten baby i armene mine nå. Jeg ble gravid før mensen men mistet tidlig i Februar igjen. Begge abortene startet av seg selv, hadde ingen utskraping og syklusen stabiliserte seg rimelig kjapt etter den siste aborten. Noen flere her som brukte lang tid på å bli gravid igjen etter SA/MA? Jeg kan jo bli gravid så det kan jo ikke være noe galt med meg. Alle prøver var fine i følge legen min. Jeg har bare vært maks uheldig. Prøver å ikke stresse kroppen men det er fryktelig vanskelig å ikke tenke på det når eggløsningen er i gang. Er skikkelig positiv rundt den tiden men så kommer mensen å verden bare raser sammen 💔 Anonymkode: 2429f...672 Har en vennine som opplevde det samme og hun fikk et nydelig baby nå i sommer. Ikke gi opp og som du sier selv, dere har nok bare vært veldig uheldig❤️
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 7 minutter siden, frk.Sanna skrev: Har en vennine som opplevde det samme og hun fikk et nydelig baby nå i sommer. Ikke gi opp og som du sier selv, dere har nok bare vært veldig uheldig❤️ Takk for svar ❤️ Så bra at det endte godt for din venninne. Håper vi er like heldige å at det snart vil vokse en liten spire i magen min. Har et barn fra før (10 år) og han er så omtenksom å gir så masse kjærlighet til sine søskenbarn å jeg håper så inderlig han kan få oppleve å bli storebror. Han vil bli verdens beste storebror 💙 Anonymkode: 2429f...672 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Du ble jo gravid rett etter første SA. Da er det bare siden februar dere har prøvd. Hos oss tok det 11 mnd. å bli gravid etter første SA. Neste gang var det bare på 3. forsøk. Så slikt varierer. Bruker du el-tester? Vet du dere treffer perfekt hver mnd? Anonymkode: 49f76...b36
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ble jo gravid rett etter første SA. Da er det bare siden februar dere har prøvd. Hos oss tok det 11 mnd. å bli gravid etter første SA. Neste gang var det bare på 3. forsøk. Så slikt varierer. Bruker du el-tester? Vet du dere treffer perfekt hver mnd? Anonymkode: 49f76...b36 Bruker ikke el-tester. Vi har sex ca annenhver dag fra syklus dag 11 og til noen dager før mens ca. Noen ganger mindre sex, vi har mistet motet litt de siste mnd. Føler vi har pliktsex og mannen mistet litt motivasjon. Anonymkode: 2429f...672
Gjest BearMama Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 7 mnd er ikke lenge. Det er 7 forsøk der det skal klikke akkurat på få dager. Du vet at du kan bli gravid så du vet du er fruktbar. Jeg skjønner det er sårt. Hadde uventet graviditet med påfølgende først antatt SA, så var det liv, så ble det SA allikevel og med utskrapning. Mildt sagt en tøff påkjenning. Det tok over 6 mnd før mensen og eggløsning kon tilbake og mellom utskrapningen og da så måtte jeg bare legge bort alle tanker om at jeg skulle bli gravid, men heller fokusere på at jeg KAN bli gravid. Og frem til det skjer igjen så må jeg bare fortsette å leve og nyte livet. Jeg blir gravid når kroppen er klar for det. Det tok 8 mnd så satt spiren igjen. Jeg ble veldig overrasket for jeg forventet det ikke og hadde levd akkurat som jeg pleide for egen helses skyld. Jeg visste at det ikke førte noe godt med seg å bli sugd inn i «må bli gravid, baby, vil bli mamma» besettelse for det skaper bare stress og er ikke bra for meg eller forholdet. Det var et par ting jeg gjorde dog. Vi hadde sex minst annenhver dag ved eggløsning og jeg leste et sted at det var større sjanse med unnfangelse etter kl 19.00. Tydeligvis funket det for jeg ble jo gravid 😜 Mitt beste tips er å leve i nuet og gjøre alt du vil og kan før spiren sitter. Dess mer avslappet og mindre stresset du er dess større sjanse mener jeg det er at kroppen er mottakelig for å bli gravid. Jeg vet ønsket om baby er sterkt, men du må ikke glemme å leve frem til det skjer.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #7 Skrevet 12. september 2018 10 minutter siden, BearMama skrev: 7 mnd er ikke lenge. Det er 7 forsøk der det skal klikke akkurat på få dager. Du vet at du kan bli gravid så du vet du er fruktbar. Jeg skjønner det er sårt. Hadde uventet graviditet med påfølgende først antatt SA, så var det liv, så ble det SA allikevel og med utskrapning. Mildt sagt en tøff påkjenning. Det tok over 6 mnd før mensen og eggløsning kon tilbake og mellom utskrapningen og da så måtte jeg bare legge bort alle tanker om at jeg skulle bli gravid, men heller fokusere på at jeg KAN bli gravid. Og frem til det skjer igjen så må jeg bare fortsette å leve og nyte livet. Jeg blir gravid når kroppen er klar for det. Det tok 8 mnd så satt spiren igjen. Jeg ble veldig overrasket for jeg forventet det ikke og hadde levd akkurat som jeg pleide for egen helses skyld. Jeg visste at det ikke førte noe godt med seg å bli sugd inn i «må bli gravid, baby, vil bli mamma» besettelse for det skaper bare stress og er ikke bra for meg eller forholdet. Det var et par ting jeg gjorde dog. Vi hadde sex minst annenhver dag ved eggløsning og jeg leste et sted at det var større sjanse med unnfangelse etter kl 19.00. Tydeligvis funket det for jeg ble jo gravid 😜 Mitt beste tips er å leve i nuet og gjøre alt du vil og kan før spiren sitter. Dess mer avslappet og mindre stresset du er dess større sjanse mener jeg det er at kroppen er mottakelig for å bli gravid. Jeg vet ønsket om baby er sterkt, men du må ikke glemme å leve frem til det skjer. Tusen takk for godt svar Jeg vet jeg er litt besatt på å bli gravid for øyeblikket å prøver så godt jeg kan å IKKE være det men det er vanskelig. Har tatt det steget å slettet apper som har med graviditet osv å gjøre nå så jeg starter i det små 😅 Det er kanskje ikke så mye med 7 forsøk, det føles bare som en eeeeeevighet. Som du sier så er jeg fruktbar og jeg kan bli gravid så jeg får være glad for at kroppen funker og legge til side de ekstreme tankene på å bli gravid. Anonymkode: 2429f...672
Gjest BearMama Skrevet 12. september 2018 #8 Skrevet 12. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for godt svar Jeg vet jeg er litt besatt på å bli gravid for øyeblikket å prøver så godt jeg kan å IKKE være det men det er vanskelig. Har tatt det steget å slettet apper som har med graviditet osv å gjøre nå så jeg starter i det små 😅 Det er kanskje ikke så mye med 7 forsøk, det føles bare som en eeeeeevighet. Som du sier så er jeg fruktbar og jeg kan bli gravid så jeg får være glad for at kroppen funker og legge til side de ekstreme tankene på å bli gravid. Anonymkode: 2429f...672 Det bare føles som en evighet siden du bare får én sjanse i mnd 😬 Prøv å nyte livet og la sex være sex, ikke noe som må gjøres til fastsatte tider så poff så er du plutselig gravid 💕 Ps; test etter 19.00 når du har EL for sikkerhetskyld 😅
lillemeg90 Skrevet 12. september 2018 #9 Skrevet 12. september 2018 Gikk 10 mnd fra første SA til jeg ble gravid igjen. Mistet dessverre da også. Så 3 mnd før jeg ble gravid. Er 6 uker i morgen så får vi se om det holder:)
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #10 Skrevet 12. september 2018 10 minutter siden, lillemeg90 skrev: Gikk 10 mnd fra første SA til jeg ble gravid igjen. Mistet dessverre da også. Så 3 mnd før jeg ble gravid. Er 6 uker i morgen så får vi se om det holder:) Masse lykke til. Mener ikke noe vondt med dette men det er "godt" å høre at det ikke er bare meg som bruker litt tid på å bli gravid igjen. Håper virkelig jeg får oppleve å gå gravid igjen. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 2429f...672
lillemeg90 Skrevet 12. september 2018 #11 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Masse lykke til. Mener ikke noe vondt med dette men det er "godt" å høre at det ikke er bare meg som bruker litt tid på å bli gravid igjen. Håper virkelig jeg får oppleve å gå gravid igjen. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 2429f...672 Jeg forstår veldig godt hva du mener man hører at det er lettere å bli gravid etter SA, når det da tar litt tid er det veldig sårt.. ❤
Kicki_90 Skrevet 12. september 2018 #12 Skrevet 12. september 2018 Lykke til med prøvingen videre. Her har det også tatt lang tid. Hadde en sa i oktober i fjor, deretter en kjemisk i januar (pp2 etter første sa) og en ma i påsken i år (pp1 etter kjemisk). Er nå i pp5 etter ma, testedag på fredag. Du er ikke alene om å synes at det tar lang tid. Men som nevnt tidligere, du kan bli gravid, og så da er det bare å krysse fingre for at det klaffer snart og at denne gangen sitter det. 🙂
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #13 Skrevet 13. september 2018 11 timer siden, Kicki_90 skrev: Lykke til med prøvingen videre. Her har det også tatt lang tid. Hadde en sa i oktober i fjor, deretter en kjemisk i januar (pp2 etter første sa) og en ma i påsken i år (pp1 etter kjemisk). Er nå i pp5 etter ma, testedag på fredag. Du er ikke alene om å synes at det tar lang tid. Men som nevnt tidligere, du kan bli gravid, og så da er det bare å krysse fingre for at det klaffer snart og at denne gangen sitter det. 🙂 Tusen takk. Trist å høre at du har mistet så mange ganger selv ❤️ Masse lykke til så håper jeg at året 2019 blir et godt år for oss alle 😊 Anonymkode: 2429f...672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå