Gå til innhold

Matbudsjett for meg og sønnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 14 måneder. Hva er et realistisk matbudsjett for oss to? Tenker bare på det man handler til hjemmet. Ikke å spise ute. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ann på - skal dere leve nøkternt? Spare? Eller kjøpe omtrent det dere (du) vil? Inkluderer det andre husholdningsartikler? Hvis ja på de to siste ville jeg beregnet ca 4000.

Skrevet

Det er vel rundt 3000,- man regner i dagligvarer for en voksen i mnd? Et barn på 14 mnd spiser vel ikke for så veldig mye så tror jeg hadde beregnet noe sånt. Vi prøver iallefall å ligge under 6000,- for to voksne og en toåring, inkl. bleier og andre dagligvareartikler, og det går som regel akkurat, men tror det ofte er billigere å lage mat for to enn til en hvis du tenker porsjonskostnad. 

Skrevet

Går barnet i barnehage? Lager du barnemat fra bunnen av eller kjøper i poser/glass? Smoothies og middagsglass koster fort en del.

Jeg vil si helst 3000 kr.

Anonymkode: 5d511...2f0

Skrevet

Vi er to voksne og en toåring å har ett budsjett på 14.000 i mat i måneden...Vet det er mye, men klarer ikke få det ned.

Anonymkode: 945ee...f53

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er to voksne og en toåring å har ett budsjett på 14.000 i mat i måneden...Vet det er mye, men klarer ikke få det ned.

😮

• Liker 4
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden spiser dere som er så dyrt? Det er i snitt kr 467- pr dag.

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Entrecote hver dag?

Anonymkode: d37cd...b5c

Skrevet

Vi er to voksne og en 4-åring og ligger på rundt 3-4000 i måneden. Så ville tro 2500-3000 er nok for 1 voksen pluss et lite barn, inkludert bleier. Vi spiser mye frukt, kjøtt/fisk til middag hver dag og dyre brød fra baker, men ingen takeout og lite ferdigmiddager.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke, eller vil ikke?

Alt mellom 2-4000 for to personer anses nok som greit og relativt nøkternt. Da regner jeg med alt som kjøpes i dagligvarebutikkene og annen mat og drikke i farta.

Med et barn på 14 mnd, blir det nok litt til overs også. Barnet skal også smake på diverse mat, noe faller i smak, annet ikke.

Anonymkode: d6479...9c8

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oisann, det er jo mer enn vi til sammen med to voksne og fire tenåringer bruker 😯

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det derimot uforståelig at to voksne og et lite barn i det hele tatt greier å bruke 168 000 kr på mat i løpet av et år. Det er over 150 kr pr person hver eneste dag hele året.

Anonymkode: d582d...7fd

Skrevet (endret)

Iflg. SIFO ligger gjennomsnittsforbruket for en voksen kvinne og en ettåring på 3300,- i måneden. Det står "Mat og drikke", så vet ikke om bleier er inkludert i den summen.

Forøvrig står det:

Andre dagligvarer 320
Husholdningsartikler 370

Endret av Million
Skrevet

1 voksen og en 4 åring her. Vi bruker i underkant av 2000 i måneden. Går fint hvis man planlegger litt.

Skrevet
4 minutter siden, Tanuki skrev:

1 voksen og en 4 åring her. Vi bruker i underkant av 2000 i måneden. Går fint hvis man planlegger litt.

Men du bor vel ikke i Norge?

Anonymkode: c9645...f66

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du bor vel ikke i Norge?

Anonymkode: c9645...f66

Jeg bor i Norge.

Skrevet
3 timer siden, Tanuki skrev:

Jeg bor i Norge.

Bodde ikke du i Japan eller noe sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...