Gå til innhold

Trodde at det å gå ned i vekt ville hjelpe meg med å få meg venner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye enklere å være personlig på nett, så mye enklere å faktisk sette ord på det man føler, samtidig som man får gode råd fra andre. Så her komme mitt innlegg. Håper de av dere son leser og velger å svare, prøver å forstå meg framfor å svare utifra «sin situasjon». 

Jeg er en av de med få venner, nærmest ingen. Mange av venninnene mine mistet jeg egentlig på videregående. Noen mistet jeg pga jeg aldri hadde tid til å møte de, andre pga uenigheter og krangler. Etterhvert så bare ble det vanskeligere og vanskeligere å få seg venninner, spesielt også fordi at jeg tok meg tre års pause etter VGs for å jobbe og spare penger til bolig. Men da jeg for ett år tilbake startet på studiene mine, så håpet og regnet jeg med å få meg noen venninner. Tenkte ikke på en gjeng, men to kanskje. Jeg endte opp med absolutt ingen venninner og satt mye alene for meg selv i timene, pausene og ellers på skolen. Prøvde å skaffe meg venninner, men folk var hyggelige der og da, men ingen ville ha noe mer med meg å gjøre enn det. Jeg skyldte ofte på meg selv og utseende mitt for det. Tenkte alltid at jeg kanskje ikke var pen nok?  Hadde nok fine klær? Eller så noe særlig bra ut? Kanskje det var derfor de ikke ville være venninner med meg, fordi de kanskje så på meg som en taper? Så jeg bestemte meg for å trene og gikk ned masse i vekt, gjorde noen andre endringer med utseende også og følte meg egentlig veldig pen. Kledde meg litt finere også, men fortsatt var ingen interessert. Jeg blir så lei meg at jeg av og til tenker å droppe å dra på skolen. Lurer virkelig på om livet skal være sånn for alltid. Lurer på hva jeg gjør feil. Det er kjedelig å være alene 

Anonymkode: cd04b...580

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen...

Anonymkode: 0ea99...713

Skrevet

Sjekk om det er noen andre som er alene på forelesningene. Du er neppe den eneste på studiet som er ensom.  

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye enklere å være personlig på nett, så mye enklere å faktisk sette ord på det man føler, samtidig som man får gode råd fra andre. Så her komme mitt innlegg. Håper de av dere son leser og velger å svare, prøver å forstå meg framfor å svare utifra «sin situasjon». 

Jeg er en av de med få venner, nærmest ingen. Mange av venninnene mine mistet jeg egentlig på videregående. Noen mistet jeg pga jeg aldri hadde tid til å møte de, andre pga uenigheter og krangler. Etterhvert så bare ble det vanskeligere og vanskeligere å få seg venninner, spesielt også fordi at jeg tok meg tre års pause etter VGs for å jobbe og spare penger til bolig. Men da jeg for ett år tilbake startet på studiene mine, så håpet og regnet jeg med å få meg noen venninner. Tenkte ikke på en gjeng, men to kanskje. Jeg endte opp med absolutt ingen venninner og satt mye alene for meg selv i timene, pausene og ellers på skolen. Prøvde å skaffe meg venninner, men folk var hyggelige der og da, men ingen ville ha noe mer med meg å gjøre enn det. Jeg skyldte ofte på meg selv og utseende mitt for det. Tenkte alltid at jeg kanskje ikke var pen nok?  Hadde nok fine klær? Eller så noe særlig bra ut? Kanskje det var derfor de ikke ville være venninner med meg, fordi de kanskje så på meg som en taper? Så jeg bestemte meg for å trene og gikk ned masse i vekt, gjorde noen andre endringer med utseende også og følte meg egentlig veldig pen. Kledde meg litt finere også, men fortsatt var ingen interessert. Jeg blir så lei meg at jeg av og til tenker å droppe å dra på skolen. Lurer virkelig på om livet skal være sånn for alltid. Lurer på hva jeg gjør feil. Det er kjedelig å være alene 

Anonymkode: cd04b...580

Det kommer mest sannsynlig ikke å være sånn for alltid...Ikke dropp skolen! Du har hele livet foran deg. Bare prøv å tenk at dette er en kjip periode. Det vil ikke være sånn for bestandig! 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde det også kjipt på skolen, ingen venner. Satt alene. Fullførte og fikk meg jobb. På jobb er det bra, godt forhold til kollegaer. Føles vennskapelig. Vi finner på ting på fritida av og til. Ikke gi opp. 

Anonymkode: 37a5a...ac4

• Liker 5
Skrevet

Men hvor mye har su gått ned? Er det sånn at du har blitt en «ny person»? Har noen kommentert vektnedgangen? .. kanskje du er lukket som person? Prøv å foreslå en kopp kaffe neste gang du prater med noen? :) 

Anonymkode: 02808...794

Skrevet

Kanskje du må ta initiativ selv? Spør om å finne på noe, som en kopp kaffe eller et arrangement :)

Forresten har jeg en bekjent som trodde alt handlet om utseendet og det var derfor hun ble behandlet på den måten hun mente hun ble. Hun forstod ikke hvorfor hun ikke fikk seg kjæreste eller gode venner selv om hun hadde operert utseendet sitt. Grunnen til "ingen" vil ha noe med henne å gjøre er fordi hun har en personlighet som trykker andre ned for å  få seg opp. Hun skal alltid ha rett, alltid ha viljen sin og alltid baksnakke noen.

Dette har nok absolutt ikke noe med deg å gjøre. Men nevner det for at andre som leser tråden kanskje kan se litt på seg selv. Hun tror selvsagt hun er verdens snilleste. Skulle bare ønske hun hørte på oss andre når vi faktisk forklarte henne hvorfor vi ikke ville være med henne mer. 

Anonymkode: cbfdc...61d

• Liker 2
Skrevet

Studentforeninger? Jeg fikk aldri venner på studiet, men mange fra studentforeningene.

Anonymkode: 918eb...797

• Liker 2
Skrevet

Vennskap har absolutt ingenting med vekt å gjøre. Jeg bryr meg ikke om hvordan venninne mine ser ut, det er personlighetene deres jeg er glad i ❤️

Hiv deg med på alt sosialt som skjer på skolen. Vær interessert og vis det, men ikke fremstå desperat.

Anonymkode: cef04...78e

Skrevet

Hvor studerer du? Jeg går på BI Nydalen, og vi har noen av de samme fagene kan vi sitte sammen. 

Anonymkode: 26f41...fa5

Skrevet

Jeg studerte nylig selv, og syntes og det var vanskelig å få venner. De fleste var hyggelige og skravlet på skolen, men ikke noe mer enn det. Men jeg fikk meg en bestevenninne. Hun hadde ikke bodd i Norge så lenge, så hun ønsket seg nye venner. Men utseende har ikke noe med å få seg venner. Jeg bryr meg da ikke om mine venner, er tynne, tykke, høye, lave, rare, pene, det er personligheten som er viktig da.

Men ofte er det sånn at studenter, har sitt liv med venner, kjæreste og familie, så de har ikke så behov for nye venner. 

Anonymkode: 08cdf...08d

Gjest Grønnbris
Skrevet (endret)

-

Endret av Grønnbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...