AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Hei! Sier det rett ut.. Jeg synes det er utrolig ubehagelig med fysisk kontakt med folk.. det være seg håndhilsing, klemmer, at noen klapper meg på skuldra. Det er min kropp, og jeg synes det er ekkelt når folk jeg ikke kjenner ordentlig skal ta på meg, uansett om det er "folkeskikk" eller hva situasjonen tilsier. Jeg nekter jo ikke, jeg bare liker det ikke. Jeg liker rett og slett ikke ha fysisk kontakt med andre mennesker enn enkelte. Må jeg innrette meg, eller finnes det noen måte å unngå det på? Kan man bare si rett ut at man ikke ønsker det? Eller er kropp allemannseie? Vi lever jo trossalt i 2018 og det burde jo etter logikken være greit ... Anonymkode: 86199...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Synes det er helt greit om en sier det som det er. Anonymkode: 385ff...b0b 2
visp Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 Problemet er at du kommer til å få endel oppmerksomhet rundt det om du begynner å snakke om det. Tror du slipper lettest unna om du bare aksepterer litt, men du stopper jo endel av framstøtene om du ikke tar initiativ selv. Jeg liker ikke så godt fysisk kontakt med folk jeg ikke føler meg nær nok, men ser at kollegaer spesielt synes det er morsomt å overdrive. Nettopp fordi de vet jeg ikke liker det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 Jeg er ikke glad i denne klemmingen, men jeg pleier å speile motparten og gjøre hva vedkommende forventer. Altså møter jeg klemmere så klemmer jeg, møter jeg en håndhilser så håndhilser jeg og møter jeg en som ikke vil ta på så gjør ikke jeg det heller. Men en venninne liker ikke fysisk kontakt. Hun trenger aldri å forklare dette til noen og hun virker aldri uhøflig. Berømmelig. Skal virkelig bite meg merke i hvordan dette foregår. Anonymkode: b3d79...592 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 Akkurat nå, visp skrev: Problemet er at du kommer til å få endel oppmerksomhet rundt det om du begynner å snakke om det. Tror du slipper lettest unna om du bare aksepterer litt, men du stopper jo endel av framstøtene om du ikke tar initiativ selv. Jeg liker ikke så godt fysisk kontakt med folk jeg ikke føler meg nær nok, men ser at kollegaer spesielt synes det er morsomt å overdrive. Nettopp fordi de vet jeg ikke liker det. Så slitsomt:/ Jeg får helt fnatt når noen rører meg, blir uvel og kvalm. Hater å håndhilse, for føler det ligger igjen "belegg" på hånda mi. Selv om jeg vet at personen er hygienisk (dersom det er en bekjent). Jeg har ikke bakteriefobi, langt ifra, men andres berøring som jeg ikke takler. Du har nok rett i det at jeg kan akseptere litt, og heller si ifra der det trengs Anonymkode: 86199...5e4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 Er jobben som Natosjef virkelig så enkel at du har tid til å være på KG? Anonymkode: ac84c...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke glad i denne klemmingen, men jeg pleier å speile motparten og gjøre hva vedkommende forventer. Altså møter jeg klemmere så klemmer jeg, møter jeg en håndhilser så håndhilser jeg og møter jeg en som ikke vil ta på så gjør ikke jeg det heller. Men en venninne liker ikke fysisk kontakt. Hun trenger aldri å forklare dette til noen og hun virker aldri uhøflig. Berømmelig. Skal virkelig bite meg merke i hvordan dette foregår. Anonymkode: b3d79...592 Herlig lurer på hvordan venninnen din gjør det:) når jeg møter folk som jeg ser er klemmere, pleier jeg å si hei og "vinke' med hånda liksom. Det er jo høflig og imøtekommende mener jeg selv, men litt sånn "slik hilser jeg" Anonymkode: 86199...5e4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #8 Skrevet 11. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er jobben som Natosjef virkelig så enkel at du har tid til å være på KG? Anonymkode: ac84c...5d0 Om jeg var natosjef hadde jeg nok ikke vært på kg, heller nettshoppa litt.. Anonymkode: 86199...5e4
visp Skrevet 11. september 2018 #9 Skrevet 11. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så slitsomt:/ Jeg får helt fnatt når noen rører meg, blir uvel og kvalm. Hater å håndhilse, for føler det ligger igjen "belegg" på hånda mi. Selv om jeg vet at personen er hygienisk (dersom det er en bekjent). Jeg har ikke bakteriefobi, langt ifra, men andres berøring som jeg ikke takler. Du har nok rett i det at jeg kan akseptere litt, og heller si ifra der det trengs Anonymkode: 86199...5e4 Ja, da har du nok mer problemer med det enn meg. Ikke lag noe oppstyr rundt det, så slipper du det meste.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #10 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, visp skrev: Ja, da har du nok mer problemer med det enn meg. Ikke lag noe oppstyr rundt det, så slipper du det meste. Funker som regel det takk^^ Anonymkode: 86199...5e4
Djungelvrål Skrevet 11. september 2018 #11 Skrevet 11. september 2018 11 minutter siden, visp skrev: Problemet er at du kommer til å få endel oppmerksomhet rundt det om du begynner å snakke om det. Tror du slipper lettest unna om du bare aksepterer litt, men du stopper jo endel av framstøtene om du ikke tar initiativ selv. Jeg liker ikke så godt fysisk kontakt med folk jeg ikke føler meg nær nok, men ser at kollegaer spesielt synes det er morsomt å overdrive. Nettopp fordi de vet jeg ikke liker det. Sånn har jeg det også, de merker vel at jeg stivner til om de kommer for nær. Syns det blir påtatt og klemme og ta på kolleger i tide og utide. Blir veldig vàr når noen tar på meg, selv om det bare er f.eks skuldra.
visp Skrevet 11. september 2018 #12 Skrevet 11. september 2018 8 minutter siden, Peonjenta skrev: Sånn har jeg det også, de merker vel at jeg stivner til om de kommer for nær. Syns det blir påtatt og klemme og ta på kolleger i tide og utide. Blir veldig vàr når noen tar på meg, selv om det bare er f.eks skuldra. Ja, men de har jo mye moro av det tydeligvis. Jeg skal ikke be noen om å sette seg lengre bort ved neste arbeidssted iallefall Det var sånn de oppdaget det og da var det gjort.
Djungelvrål Skrevet 11. september 2018 #13 Skrevet 11. september 2018 Til ts: Du må ingenting men du bør/skal håndhilse og gjengjelde en klem så godt du kan. Du bør også tilby eller invitere til litt fysisk kontakt om noen f.eks er lei seg eller sørger. Det kan være noe så lite som et klapp på en hånd. 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 11. september 2018 #14 Skrevet 11. september 2018 (endret) På 11.9.2018 den 23.17, AnonymBruker skrev: Hei! Sier det rett ut.. Jeg synes det er utrolig ubehagelig med fysisk kontakt med folk.. det være seg håndhilsing, klemmer, at noen klapper meg på skuldra. Det er min kropp, og jeg synes det er ekkelt når folk jeg ikke kjenner ordentlig skal ta på meg, uansett om det er "folkeskikk" eller hva situasjonen tilsier. Jeg nekter jo ikke, jeg bare liker det ikke. Jeg liker rett og slett ikke ha fysisk kontakt med andre mennesker enn enkelte. Må jeg innrette meg, eller finnes det noen måte å unngå det på? Kan man bare si rett ut at man ikke ønsker det? Eller er kropp allemannseie? Vi lever jo trossalt i 2018 og det burde jo etter logikken være greit ... Anonymkode: 86199...5e4 Helt enig!! Håndhilsing går greit, alt annet er ubehagelig med mindre jeg det er mennesker jeg er trygg på. Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Skrevet 12. september 2018 Jeg fryser helt til dersom noen dytter meg i siden eller legger hånda si på ryggen min for eksempel. Jobber med et par sånne som er ekstremt fysiske av seg, og jeg grøsser hver gang jeg må være i nærheten av dem. Det samme når noen kommer borti meg, og da spesielt føttene. Alltid vært sånn. Hater også å klemme andre enn kjæresten min. Akkurat når det gjelder klemming så er det ikke det fysiske jeg synes er ekkelt, men mer det at klemming for meg virker unaturlig og flaut. Unntaket er dersom noen er lei seg og trenger trøst. Det verste her er som noen nevner lenger opp: at det blir gjort et poeng ut av det. Jeg synes det er pinlig nok fra før, og så er det noen som absolutt skal rope ut til resten at jeg hater klemming osv. Håndhilsing kan jeg akseptere, men det er også så utrolig unødvendig. Anonymkode: 622ba...c10 1
Anwa Skrevet 13. september 2018 #16 Skrevet 13. september 2018 Jeg fordrar ikke en på jobb bl.a fordi hun tar på meg fremfor å spørre meg om jeg kan flytte meg, eller pirker på meg fremfor å bruke et 'du Anwa?' for å få oppmerksomheten min. Jeg syns faktisk det er skikkelig ekkelt, og jeg tar henne også ofte i å stirre på meg. Lyst å ta det opp for og prøve å få en slutt på det, men usikker på hvordan jeg skulle gjort det. Bryr meg ikke om andre kolleger gjør det, bare henne merkelig nok. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #17 Skrevet 13. september 2018 Godt å høre jeg ikke er alene. En ting er mennesker i min indre krets, der er det okey med klem osv Jobbsammenheng osv, hva er greia med at en skal klemme og ta på hverandre. IKKE TA PÅ MEG! Anonymkode: 406d7...371
solmåneogstjerner Skrevet 13. september 2018 #18 Skrevet 13. september 2018 Håndhilsing bør du ta deg sammen og gjøre når det kreves. Du kan jo prøve å komme unna på en naturlig måte, men hvis ikke det går så bør du gjøre det. Klemming kan du unngå og evt si at du ikke liker. Det at noen tar deg på skulderen kan du i stor grad unngå ved å holde avstand og ikke stå så nærme. Tar noen på deg likevel så kan du fjerne deg diskret. Men å lage et stort nummer ut av dette får deg til å virke rar og uhøflig dessverre. Det kan fort medføre at folk holder seg unna deg og du kan fort få problemer på jobb. Hvis det er ok for deg så er vel det greit. 1
jessicbj Skrevet 13. september 2018 #19 Skrevet 13. september 2018 På 11.9.2018 den 23.17, AnonymBruker skrev: Hei! Sier det rett ut.. Jeg synes det er utrolig ubehagelig med fysisk kontakt med folk.. det være seg håndhilsing, klemmer, at noen klapper meg på skuldra. Det er min kropp, og jeg synes det er ekkelt når folk jeg ikke kjenner ordentlig skal ta på meg, uansett om det er "folkeskikk" eller hva situasjonen tilsier. Jeg nekter jo ikke, jeg bare liker det ikke. Jeg liker rett og slett ikke ha fysisk kontakt med andre mennesker enn enkelte. Må jeg innrette meg, eller finnes det noen måte å unngå det på? Kan man bare si rett ut at man ikke ønsker det? Eller er kropp allemannseie? Vi lever jo trossalt i 2018 og det burde jo etter logikken være greit ... Anonymkode: 86199...5e4 Har det på samme måten. Får grøssninger uansett hvem som tar på meg til og med kjæresten men han er klar over det...er verre når jeg er noen plasser der det er mye nye folk som kommer med hånda å skal hilse eller forventer å få en klem når jeg drar
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #20 Skrevet 13. september 2018 Jeg takler heller ikke fysisk kontakt med andre enn noen veldig få nære personer. Tar aldri initiativ til klemmer og slikt, men avviser ikke folk. Har kun sagt ifra en gang, da gikk jeg på voksenopplæring og satt ved siden av en dame som alltid skulle ha hånden sin på meg dersom hun snakket, jeg klarte ikke fokusere på annet enn at det var ubehagelig, så gav beskjed om at oga ting jeg har opplevd i barndommen, så klarer jeg ikke slik fysisk kontakt. Anonymkode: 4d9d7...777
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå