AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Helt utrolig! VG forteller om en barneskole I Georgia som innfører "paddling", altså ris på baken med treplanke. Det hadde ikke overrasket meg om de hadde det fra før, det hadde de på skolen jeg gikk på i USA, men det overrasker at en skole "innfører" dette i 2018! De sier jo at foreldre må skrive under på en skjema om de tillater det, men barna til de som ikke tillater det får fem dagers suspensjon i straff istedenfor om skolen ikke får rise de. Er det veldig dømmende av meg å si at disse menneskene virker mindre intelligente? Altså jeg greier ikke ta disse menneskene seriøst, de virker helt dum i hodet. Stakkars barn! https://www.vgtv.no/video/164268/barneskole-innfoerer-slag-som-straff?utm_term=df-86-a93d4f6e%3Adf-86-cff6cd3e Anonymkode: 069dd...ecd 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 Georgia som i staten i USA forresten. Ikke landet. Anonymkode: 069dd...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 Vold er ikke greit. Sikkert usaklig kommentar fra meg siden jeg ikke har sett videoen (det er lyd og jeg ligger ved siden av babyen), men mest sannsynlig er det en eller annen pervers psyko som har kommet med ideen. Anonymkode: 7d752...cdd 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #4 Skrevet 11. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vold er ikke greit. Sikkert usaklig kommentar fra meg siden jeg ikke har sett videoen (det er lyd og jeg ligger ved siden av babyen), men mest sannsynlig er det en eller annen pervers psyko som har kommet med ideen. Anonymkode: 7d752...cdd Nei, tror ikke det. Altså jeg har bodd i Sørstatene i USA; og det er veldig mange foreldre som mener at dette er helt nødvendig fordi at barna skal lære disiplin og respekt for autoriteter. Jeg kan også meddele at mennesker i Sørstatene har gjennomsnittlig mindre IQ enn ander steder i USA (er faktisk sant). I videoen sier de at 1/3 av foreldrene har signert dokumentet som gir skolen tillatelse til å slå barnet tre ganger på baken med en treplanke tredje gangen de blir sendt til kontoret for dårlig oppførsel. Anonymkode: 069dd...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #5 Skrevet 11. september 2018 Jeg gikk på ungdomsskole i Texas. Der ble det i allefall praktisert i høy grad. Mine foreldre skrev under på at de ikke godtok fysisk avstraffelse. Men mange av barna som ble sendt til rektor kom tilbake til klassen og valgte å stå resten av timen. Det gjorde for vondt å sitte... Anonymkode: f8934...eb9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #6 Skrevet 11. september 2018 Da jeg bodde i USA møtte jeg mange ungdommer som hadde blitt slått helt fra de var små, men de oppførte seg ikke noe bedre enn Europeiske barn. En jente jeg gikk på skole med hadde sinnsykt strenge foreldre, og hun hatet dem og gjorde det motsatte av det de ville hele tiden. Hun hadde fått mye bank i oppveksten, men hun turte ikke rømme hjemmefra fordi hun var 15 år og hun hadde en lillebror som hun ikke ville reise ifra. Lærerne våre visste hvordan hun hadde det, de overhørte henne flere ganger da hun fortalte om hvordan ting var hjemme, men de gjorde ingenting. Jeg lurer på hvor gale det må være for at barnevernet griper inn. Det USA trenger er å hjelpe barn med foreldre som mishandler, de trenger ikke skoler som mishandler også. Anonymkode: 069dd...ecd 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #7 Skrevet 12. september 2018 Burde innfører suspensjon her i Norge gitt. Anonymkode: b6680...18b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #8 Skrevet 12. september 2018 Og her i norge overøses BV med masse uskyldige beskymringsmeldigner der barna har det veldig bra men noen skal ødelegge livet ditt. Og så går hele familien i grus etter BV kom pga påkjenningen. Tragisk! Bra å hjelpe bra å sjekke en gang for mye enn for lite. Men så gøyt for foreldre som blir uskylig meldt. Og de skal på skolen flere ganger.Snakke med barna og lærerene og leger og alt annet. Så flaut. Så innvanderende.. Og så har du de som virkelig trenger hjelp som ikle får hjel i det hele tatt.. De har for mange saker.Og får ikke prioriterdet viktigste ofte. Anonymkode: c84d2...cea
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #9 Skrevet 12. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og her i norge overøses BV med masse uskyldige beskymringsmeldigner der barna har det veldig bra men noen skal ødelegge livet ditt. Og så går hele familien i grus etter BV kom pga påkjenningen. Tragisk! Bra å hjelpe bra å sjekke en gang for mye enn for lite. Men så gøyt for foreldre som blir uskylig meldt. Og de skal på skolen flere ganger.Snakke med barna og lærerene og leger og alt annet. Så flaut. Så innvanderende.. Og så har du de som virkelig trenger hjelp som ikle får hjel i det hele tatt.. De har for mange saker.Og får ikke prioriterdet viktigste ofte. Anonymkode: c84d2...cea Hvordan klarer du å bruke dette som argument mot barnevernet? Anonymkode: ea2ed...3c2 13
Frostrose Skrevet 12. september 2018 #10 Skrevet 12. september 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde innfører suspensjon her i Norge gitt. Anonymkode: b6680...18b Vi har jo det..? Opp til 3 dager i strekk på ungdomstrinnet. Én på barnetrinnet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #11 Skrevet 12. september 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du å bruke dette som argument mot barnevernet? Anonymkode: ea2ed...3c2 For det er så sykt stor forskjell fra Norge til Usa og andre land. Det er bra de sjekker men når man leser om hvor gal enkelte lærere og andre omsorgspersonet er i utlandet og det er greit.. Anonymkode: c84d2...cea
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #12 Skrevet 12. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For det er så sykt stor forskjell fra Norge til Usa og andre land. Det er bra de sjekker men når man leser om hvor gal enkelte lærere og andre omsorgspersonet er i utlandet og det er greit.. Anonymkode: c84d2...cea Barnevern i andre land er ikke alltid like bra, i mange tilfeller er dette også er form for omsorgssvikt, men det betyr ikke at vi skal være fornøyd med det VI har. VI skal alltid jobbe for å forbedre oss, fordi det er vi som setter standarden på hva som er godt nok, ikke folk i utlandet. Anonymkode: 069dd...ecd 3
Kjetil E Skrevet 12. september 2018 #13 Skrevet 12. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig! VG forteller om en barneskole I Georgia som innfører "paddling", altså ris på baken med treplanke. Det hadde ikke overrasket meg om de hadde det fra før, det hadde de på skolen jeg gikk på i USA, men det overrasker at en skole "innfører" dette i 2018! De sier jo at foreldre må skrive under på en skjema om de tillater det, men barna til de som ikke tillater det får fem dagers suspensjon i straff istedenfor om skolen ikke får rise de. Er det veldig dømmende av meg å si at disse menneskene virker mindre intelligente? Altså jeg greier ikke ta disse menneskene seriøst, de virker helt dum i hodet. Stakkars barn! https://www.vgtv.no/video/164268/barneskole-innfoerer-slag-som-straff?utm_term=df-86-a93d4f6e%3Adf-86-cff6cd3e Anonymkode: 069dd...ecd Det er vel nærmest bare i Scandinavia fysisk avstraffelse av barn er forbudt. Dette er faktisk ganske vanlig også i Europa. Det er vel og en av grunnene til reaksjonene mot norsk BV fra utlandet. At det norsk BV griper inn på grunn av, ikke er en sak i det hele tatt andre steder.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #14 Skrevet 12. september 2018 Jeg så den videoen i går, men reagerte ikke så mye, rett og slett fordi kulturen i Sørstatene er utrolig ulikt den norske kulturen. Vi har vært på samme sted selv, da jeg vokste opp på 70-tallet var det ingen som leet på et øyelokk om et barn fikk ris pga ulydighet.Samme var det på barneskolen jeg gikk på, en av lærerne delte ut kilevinker hvis vi bråkte i klassen etc. Jeg tok inn skade av det, husker skolen som et flott sted, men barn har jo forskjellig følsomhet, så sånn sett er det bra vi har forbudt det. Det positive med det, var at det stort sett var stille i klassen, vi lærte jo fort av hvis man ville unngå kilevink så var det best å ikke bråke når læreren underviste . Anonymkode: 66d1a...477
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Skrevet 12. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig! VG forteller om en barneskole I Georgia som innfører "paddling", altså ris på baken med treplanke. Det hadde ikke overrasket meg om de hadde det fra før, det hadde de på skolen jeg gikk på i USA, men det overrasker at en skole "innfører" dette i 2018! De sier jo at foreldre må skrive under på en skjema om de tillater det, men barna til de som ikke tillater det får fem dagers suspensjon i straff istedenfor om skolen ikke får rise de. Er det veldig dømmende av meg å si at disse menneskene virker mindre intelligente? Altså jeg greier ikke ta disse menneskene seriøst, de virker helt dum i hodet. Stakkars barn! https://www.vgtv.no/video/164268/barneskole-innfoerer-slag-som-straff?utm_term=df-86-a93d4f6e%3Adf-86-cff6cd3e Anonymkode: 069dd...ecd http://chartsbin.com/view/38624 Hvis du sjekker ut linken,så er det omtrent bare vi i Skandinavia som består av intelligente mennesker . Anonymkode: 66d1a...477
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #16 Skrevet 12. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så den videoen i går, men reagerte ikke så mye, rett og slett fordi kulturen i Sørstatene er utrolig ulikt den norske kulturen. Vi har vært på samme sted selv, da jeg vokste opp på 70-tallet var det ingen som leet på et øyelokk om et barn fikk ris pga ulydighet.Samme var det på barneskolen jeg gikk på, en av lærerne delte ut kilevinker hvis vi bråkte i klassen etc. Jeg tok inn skade av det, husker skolen som et flott sted, men barn har jo forskjellig følsomhet, så sånn sett er det bra vi har forbudt det. Det positive med det, var at det stort sett var stille i klassen, vi lærte jo fort av hvis man ville unngå kilevink så var det best å ikke bråke når læreren underviste . Anonymkode: 66d1a...477 Jeg vokste også opp på 60-70-tallet, og jeg skal love deg at vi hadde leet på mer enn et øyelokk om noen fikk ris! Fysisk avstraffelse var IKKE vanlig i min hjembygd, ingen jeg kjente fortalte om noe sånt. Det kan ha foregått i skjul, slik det gjør i noen familier i dag, men det var slett ikke noen normal eller akseptert form for barneoppdragelse. Ingen av mine jevnaldrende venner fra ulike landsdeler har pleid å bli fysisk straffet i barndommen heller. Selv ikke foreldrene mine ble fysisk straffet i sin barndom. Anonymkode: a059a...416 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #17 Skrevet 12. september 2018 Ps - og det du skriver om en lærer som slo dere virker jo også helt merkelig. Hvor i all verden vokste du opp? Anonymkode: a059a...416 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #18 Skrevet 12. september 2018 Enkelte steder i USA risikerer vel barneskole-barn å bli hentet av politiet, påført håndjern og fjernet fra skolens område - bare fordi lærer / rektor mener at barna bråker en del... Anonymkode: 1493e...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #19 Skrevet 12. september 2018 Nok et symptom på at verden går bakover. Anonymkode: 11c37...d26
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #20 Skrevet 12. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vokste også opp på 60-70-tallet, og jeg skal love deg at vi hadde leet på mer enn et øyelokk om noen fikk ris! Fysisk avstraffelse var IKKE vanlig i min hjembygd, ingen jeg kjente fortalte om noe sånt. Det kan ha foregått i skjul, slik det gjør i noen familier i dag, men det var slett ikke noen normJeg må bare skrive under på alt dette - og jeg er eldre enn deg!al eller akseptert form for barneoppdragelse. Ingen av mine jevnaldrende venner fra ulike landsdeler har pleid å bli fysisk straffet i barndommen heller. Selv ikke foreldrene mine ble fysisk straffet i sin barndom. Anonymkode: a059a...416 Jeg må bare skrive under på alt du skriver her. Og jeg er eldre enn deg. Anonymkode: e222c...37e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå